Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Jag har inte sagt att jag tycker det är den främsta anledningen att minska invandringen.
Jaha, da finns det kanske inga exempel pa att muslimer i sverige inskränker svenskars religionsutövning ?
Citat:
Anledningen till att jag har synpunkter på Sveriges invandring är:
- Det hjälper inte en endaste människa till ett bättre liv, tvärt om så tar det resurser från andra humanitära satsningar.
Självklart gör det det, en arbetskraftsinvandrare som kommer av fritt val och hade klart inte gjort det om han inte pa nagot vis far det bättre. En flykting flyr och atminstone hoppas fa det bättre. I de allra flesta fall blir det säkert ocksa sa. Själv tror jag inte Baghdad eller Mogadishu är sa kul om man tillhör en minoritet.
Citat:
- Att åberopa humanism som skäl för flyktingmottagning och efterföljande anhöriginvandring är idioti, se min signatur.
Varför da - humanitära skäl är de allra viktigaste för flyktinginvandring. Din signatur framför ett ungefär, eller kanske ännu mer korkat pastaende än att säga exempelvis: "En Fiat är billigare än en Ferrari, därför är det idioti att köpa en Ferrarri".
Citat:
- Svenskarna har inte valt mångkultur och massinvandring. Det finns ett starkt motstånd bland befolkningen till invandring i Sverige.
Tvärtom, medelsvensken är mer positiv inställd till invandring än nagonsin förut, om man far tro SOM-institutet dvs.
Citat:
- Inget land mig veterligen har någonsin lyckats leva i harmoni med en blandning av vitt skilda kulturer.
I princip samtliga Europeiska länder gör just det ...
Citat:
- Det kostar oerhörda resurser och försämrar välfärden i det svenska samhället till ingen nytta.
Sverigeodemokraternas beräkningar om invandringens kostnader har ju inte en siffra rätt.
Deras egen huvudkälla Jan Ekberg säger att SD felciterar och missförstar hans utredningar,
samt att invandringen varkern genererar sadana vinster eller kostnader att det skulle utgöra
ett skäl vare sig för eller emot invandring.
Citat:
- Jag ogillar vissa inslag i de kulturer och religioner som en del av invandrarna anammar.
Fair enuff ... det var visst denna punkten som haller.