2010-07-11, 16:19
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Här är uträkningen igen eftersom du inte förstått.

I mitt exempel gör jag en antagelse att antal brott skulle sjunka till ca 58.9% av dagens nivå om vi hypotetiskt tog bort alla invandrare. Det grundar jag på att Svenskar endast är misstänkta för 58.9% av alla brott som sker, enligt BRÅs rapport sidan 61.
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Låt oss antaga att antal brott som sker per år idag är 1 000 000 (eftersom du så uppenbart har svårt med procenträkning). Då är svenskar misstänkta för 589 000 av dessa brott. Det är alltså rimligt att antaga att utan invandrare skulle det endast ha skett 589 000 brott i Sverige (självklart påverkar populationsmängd mm antalet brott, men som ett hypotetiskt resonemang fungerar det bra).

Alltså, utan invandring: 589 000 brott, med invandring: 1 000 000 brott.

Invandringen har ökat antal brott i Sverige med 69.8% (Om du ökar 589 000 med 69.8%, så får du 1 000 000)

Du ska relatera till hur många fler människor som finns i landet jävla idiot, fler bilar fler olyckor, fler människor fler brott, men vi vet att det finns en överrepresentation, som du gärna får räkna ut hur mycket fler brott i procent det ger, men du är en fullfjädrad kretin om du inte fattar hur det funkar -att det inte finns en "ökning" på 70%.
2010-07-11, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Du ska relatera till hur många fler människor som finns i landet jävla idiot, fler bilar fler olyckor, fler människor fler brott, men vi vet att det finns en överrepresentation, som du gärna får räkna ut hur mycket fler brott i procent det ger, men du är en fullfjädrad kretin om du inte fattar hur det funkar -att det inte finns en "ökning" på 70%.
Som sagt. Brotten har ökat i antal med 70%. Menar du att invandringen har ökat populationen i Sverige med 70%?
2010-07-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Som sagt. Brotten har ökat i antal med 70%. Menar du att invandringen har ökat populationen i Sverige med 70%?

EDIT: Observera att antalet brott skulle vara färre än 589 000 om populationen var mindre. Detta har jag inte tagit hänsyn till, till "din" favör. Då antal är 1 miljon, så är det de faktiska siffrorna från BRÅ som jag använt. Din teori spricker
2010-07-11, 16:26
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Detta inflytande innebär att Svenskar inte alltid kan utöva sin kultur och religionsutövning fullt ut (som du värnar om).

Hur menar du att islams inflytande inskränker svenskars religionsutövning ?
2010-07-11, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Hur menar du att islams inflytande inskränker svenskars religionsutövning ?
Det vanliga som SD brukar köra med. Skolavslutnig i skolan, fläskkött på dagis, öppettider på badhus etc

EDIT: Jag skrev inskränker svenskars kultur & religionsutövning (ej endast religionsutövning)
2010-07-11, 16:28
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Jag säger att du ska ta fram hur mycket invandringen ökat populationen så får du en riktig siffra.

Citat:
EDIT: Observera att antalet brott skulle vara färre än 589 000 om populationen var mindre. Detta har jag inte tagit hänsyn till, till "din" favör. Antal brott vid en population på 1 miljon, är de faktiska siffrorna från BRÅ.
Nej så räknar du inte, du räknar som om popuationen var 589 000...
2010-07-11, 16:34
Bannlyst
Citat:
Jag säger att du ska ta fram hur mycket invandringen ökat populationen så får du en riktig siffra.
Om du vill visa andra uträkningar så får du göra det själv.
Citat:
Nej så räknar du inte, du räknar som om popuationen var 589 000...
Nej, jag räknar på att antal brott är 589 000 utan invandring. Hur stor populationen vore utan invandring är inte relevant i exemplet. Jag bara konstaterar att skillnaden är 70% utan/med invandring.

Anmärkningsvärt att du fortfarande inte fattat det mest grundläggande i exemplet som du kritiserar :-)
Är det värmen eller är du dum, helt enkelt?
2010-07-11, 16:45
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Det vanliga som SD brukar köra med. Skolavslutnig i skolan, fläskkött på dagis, öppettider på badhus etc

EDIT: Jag skrev inskränker svenskars kultur & religionsutövning (ej endast religionsutövning)

Skolverket menar att skolavslutning i kyrkan är ok, sa jag kan inte se att det finns ett problem ?

Vad gäller separata öppettider för kvinnor och män pa badhus ser jag inget nytt principiellt problem. Delade öppettider för kvinnor och män har vi haft för bastubad pa sina ställen i alla tider där
pa t.ex. sportanläggningar där det bara finns en bastu.

Att det skall finnas alternativ till fläskkött pa dagis finner jag lika självklart som att det finns vegatariskt alternativ för vegetarier. Föräldrarna betalar ju för maten, och da ska de klart fa nagot barnen kan äta.

Sammantaget kan jag inte se att nagot av det ovanstaende skulle utgöra nagot skäl till att begränsa muslimsk invandring.

Nagot exempel pa inskränkning i svenskars religionsutövning hittade jag inte, finns det nagot exempel ?
2010-07-11, 17:00
Bannlyst
Citat:
Skolverket menar att skolavslutning i kyrkan är ok, sa jag kan inte se att det finns ett problem ?

Vad gäller separata öppettider för kvinnor och män pa badhus ser jag inget nytt principiellt problem.
Delade öppettider för kvinnor och män har vi haft för bastubad pa sina ställen i alla tider där
pa t.ex. sportanläggningar där det bara finns en bastu.

Att det skall finnas alternativ till fläskkött pa dagis finner jag lika självklart som att det finns vegatariskt
alternativ för vegetarier. Föräldrarna betalar ju för maten, och da ska de klart fa nagot barnen kan äta.

Sammantaget kan jag inte se att nagot av det ovanstaende skulle utgöra nagot skäl till att begränsa muslimsk invandring.

Nagot exempel pa inskränkning i svenskars religionsutövning hittade jag inte, har du nagot exempel ?

Jag har inte sagt att jag tycker det är den främsta anledningen att minska invandringen.

Anledningen till att jag har synpunkter på Sveriges invandring är:
- Det hjälper inte en endaste människa till ett bättre liv, tvärt om så tar det resurser från andra humanitära satsningar.
- Att åberopa humanism som skäl för flyktingmottagning och efterföljande anhöriginvandring är idioti, se min signatur.
- Svenskarna har inte valt mångkultur och massinvandring. Det finns ett starkt motstånd bland befolkningen till invandring i Sverige.
- Det skapar oerhörda problem med ökad kriminalitet, otrygghet och konflikter i samhället.
- Inget land mig veterligen har någonsin lyckats leva i harmoni med en blandning av vitt skilda kulturer.
- Det kostar oerhörda resurser och försämrar välfärden i det svenska samhället till ingen nytta.
- Jag ogillar vissa inslag i de kulturer och religioner som en del av invandrarna anammar.
2010-07-11, 17:49
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Jag har inte sagt att jag tycker det är den främsta anledningen att minska invandringen.
Jaha, da finns det kanske inga exempel pa att muslimer i sverige inskränker svenskars religionsutövning ?

Citat:
Anledningen till att jag har synpunkter på Sveriges invandring är:
- Det hjälper inte en endaste människa till ett bättre liv, tvärt om så tar det resurser från andra humanitära satsningar.
Självklart gör det det, en arbetskraftsinvandrare som kommer av fritt val och hade klart inte gjort det om han inte pa nagot vis far det bättre. En flykting flyr och atminstone hoppas fa det bättre. I de allra flesta fall blir det säkert ocksa sa. Själv tror jag inte Baghdad eller Mogadishu är sa kul om man tillhör en minoritet.
Citat:
- Att åberopa humanism som skäl för flyktingmottagning och efterföljande anhöriginvandring är idioti, se min signatur.
Varför da - humanitära skäl är de allra viktigaste för flyktinginvandring. Din signatur framför ett ungefär, eller kanske ännu mer korkat pastaende än att säga exempelvis: "En Fiat är billigare än en Ferrari, därför är det idioti att köpa en Ferrarri".

Citat:
- Svenskarna har inte valt mångkultur och massinvandring. Det finns ett starkt motstånd bland befolkningen till invandring i Sverige.
Tvärtom, medelsvensken är mer positiv inställd till invandring än nagonsin förut, om man far tro SOM-institutet dvs.

Citat:
- Inget land mig veterligen har någonsin lyckats leva i harmoni med en blandning av vitt skilda kulturer.
I princip samtliga Europeiska länder gör just det ...

Citat:
- Det kostar oerhörda resurser och försämrar välfärden i det svenska samhället till ingen nytta.
Sverigeodemokraternas beräkningar om invandringens kostnader har ju inte en siffra rätt.
Deras egen huvudkälla Jan Ekberg säger att SD felciterar och missförstar hans utredningar,
samt att invandringen varkern genererar sadana vinster eller kostnader att det skulle utgöra
ett skäl vare sig för eller emot invandring.

Citat:
- Jag ogillar vissa inslag i de kulturer och religioner som en del av invandrarna anammar.
Fair enuff ... det var visst denna punkten som haller.
2010-07-11, 18:03
Bannlyst
Citat:
Jaha, da finns det kanske inga exempel pa att muslimer i sverige inskränker svenskars religionsutövning ?
Jo, det förekommer skolor som inte firar avslutning i kyrkan mm

Självklart gör det det, en arbetskraftsinvandrare som kommer av fritt val och hade klart inte gjort det om han inte pa nagot vis far det bättre. En flykting flyr och atminstone hoppas fa det bättre. I de allra flesta fall blir det säkert ocksa sa. Själv tror jag inte Baghdad eller Mogadishu är sa kul om man tillhör en minoritet.
Flyktingen tar resurser från tusentals andra. Nettot blir färre människor hjälpta

Varför da - humanitära skäl är de allra viktigaste för flyktinginvandring. Din signatur framför ett ungefär, eller kanske ännu mer korkat pastaende än att säga exempelvis: "En Fiat är billigare än en Ferrari, därför är det idioti att köpa en Ferrarri".
En Ferrari är värd mer än en Fiat. Människor sägs vara lika värda, därför är det fel att prioritera tusentals Fiatar framför en Ferrari. Vilka slags människor är Ferrari och vilka är Fiat i din värld?

Tvärtom, medelsvensken är mer positiv inställd till invandring än nagonsin förut, om man far tro SOM-institutet dvs.
Jag har förr sett undersökningar där det till och med var över 50% som var negativa. Vet inte siffran nu, men allt över 10-20% anser jag vara mycket

I princip samtliga Europeiska länder gör just det ...
Jepp. Paris förorter brinner. Terrorism förekommer. Högerextremismen är på frammarsch i hela Europa. Konfrontation är att vänta. Det kallar jag inte harmoni

Sverigeodemokraternas beräkningar om invandringens kostnader har ju inte en siffra rätt.
Deras egen huvudkälla Jan Ekberg säger att SD felciterar och missförstar hans utredningar,
samt att invandringen varkern genererar sadana vinster eller kostnader att det skulle utgöra
ett skäl vare sig för eller emot invandring.
Varför detta hemlighetsmakeri då, och så få beräkningar? Sätt riksdagens utredningstjänst på uppgiften... så får vi svaret. Att det skulle vara en vinst för samhället finns det väl egentligen ingen seriös bedömare som tror

Fair enuff ... det var visst denna punkten som haller.
Det beror på vem du frågar.

Mina svar i fetstil. Pallade inte skriva så utförligt...
2010-07-11, 18:07
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Om du vill visa andra uträkningar så får du göra det själv.

Nej, jag räknar på att antal brott är 589 000 utan invandring. Hur stor populationen vore utan invandring är inte relevant i exemplet. Jag bara konstaterar att skillnaden är 70% utan/med invandring.

Anmärkningsvärt att du fortfarande inte fattat det mest grundläggande i exemplet som du kritiserar :-)
Är det värmen eller är du dum, helt enkelt?
Du tar och dividerar alla brott i en population av svennar och blattar med svennebrotten i en population av svennar och blattar för att få en "ökning" på 70% (1,7)

så du gör alltså nämnaren till 589 000 där du borde lägga till så många brott som blattarna skulle ha gjort om de inte var överrepresenterade (jmf miljöbilsexemplet)

Och man får också ut samma sak om man använder svennarnas underrepresentation på 0,8 i "vår" tabell på sidan 61 i http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf
Då 0,8 skulle vara normen utan invandrare, betyder det att vi ska låta det bli nämnare, och svaret blir att brotten kan sägas vara 25 % fler tack vare invandringen, vilket ju inte är den bästa av världar, men det är inte 70% i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in