2010-06-20, 22:48
Medlem
Nohs avatar
Bra inlägg TS!
Själv är jag inte en Sverigedemokrat men anser att vissa saker behövs göras, som att placera flyktingar i områden som är mindre invandringstäta bl.a.

Problemet är att många som är rasister är SD:are, inte att SD:are är rasister. Typiska argument jag hör från rasister som är Sverigedemokrater är att invandrare, allt de gör är att kasta sten på polisbilar, ambulanser osv.

Problemet med SD är att de är för extrema. Rasister om man så vill.
2010-06-20, 22:51
Bannlyst
Vad tråkigt politiskt korrekta många av forumets Sverigedemokrater har blivit på gamla dar.
Var tog alla de käcka Sverigedemokraterna vägen som ogillade särklänningar och blåmän på grund av dessas stenåldersgener och inte minst av estetiska skäl?
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Förlåt om jag verkar petig men är det 95% eller 90% som rejdar skrev?
Vill gärna ha den korrekta siffran tack,orkar inte själv läsa igenom rapporten

Pa sidan 42, precis som rejdar skrev star det "95 procent av utrikes födda är inte misstänkta
för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott".

Rapporten finns länkad i tradstarten, även om jag starkt betvivlar att tradskaparen verkligen har läst den. I vilket fall är hans tolkning av rapporten minst sagt egendomlig.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Sniperjackals eget problem, huvudsaken är att folk ser att jag räknar på det dokumentets uppgifter som han så duktigt förvanskar..

Överrepresentationen är ett faktum, i snitt är det alltså ca 2, men det är fortfarande en majoritet svenskar av svenskfödda föräldrar som är misstänkta för brott

"MAJORITETEN AV DEM SOM REGISTRERATS FÖR BROTT
ÄR FÖDDA I SVERIGE AV SVENSKFÖDDA FÖRÄLDRAR"

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf sidan 8

sidan 9-10 "Man kan samtidigt konstatera
att de utrikes föddas överrisk att vara registrerade för brott är högre
för vissa brott än för andra. Det är till exempel fyra gånger vanligare att
utrikes födda är misstänkta för dödligt våld och rån jämfört med personer
födda i Sverige av svenskfödda föräldrar. Det innebär att 0,03 procent av
dem som är födda utomlands var misstänkta för dödligt våld under perioden
och att 0,35 procent var misstänkta för rån."

Och där brast allt sniper jackal har suttit och upprepat här
2010-06-20, 22:52
Medlem
CampzEhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad tråkigt politiskt korrekta många av forumets Sverigedemokrater har blivit på gamla dar.
Var tog alla de käcka Sverigedemokraterna vägen som ogillade särklänningar och blåmän på grund av dessas stenåldersgener och inte minst av estetiska skäl?

De har vandrat över till Svenskarnas Parti som sig bör
2010-06-20, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Själv är jag mer nyfiken på motståndet mot frihandel, höjt vårdnadsbidrag och att man vill behålla turordningsreglerna i LAS men lär inte få något svar på detta.

När ska jag få en källa på att SD är emot frihandel?

Edit: Om de är det borde det väl kanske stått i deras budget, principprogram, riktlinjer eller annat dokument.
2010-06-20, 22:53
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Förlåt om jag verkar petig men är det 95% eller 90% som rejdar skrev?
Vill gärna ha den korrekta siffran tack,orkar inte själv läsa igenom rapporten
"95 procent av utrikes födda är inte misstänkta
för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott" är en rubrik på sidan 42

90 % är ett snitt på siffrorna sidan 33, inte misstänkta för NÅGRA sorts brott, noggrant uträknat utifrån gruppernas olika storlek, 90,1 är det mer exakt.
Senast redigerad av rejdar 2010-06-20 kl. 22:57.
2010-06-20, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Pa sidan 42, precis som rejdar skrev star det "95 procent av utrikes födda är inte misstänkta
för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott".

Rapporten finns länkad i tradstarten, även om jag starkt betvivlar att tradskaparen verkligen har läst den. I vilket fall är hans tolkning av rapporten minst sagt egendomlig.

Okej:S
för jag citerar från rejdar:

"BS från dej som vanligt, du vet nog att det står i rapporten du så gärna missbrukar att 90% INTE misstänkts för brott under de fem år den undersökningen gällde http://www.bra.se/extra/measurepoint...lsveutland.pdf sidan 33
"
2010-06-20, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
"95 procent av utrikes födda är inte misstänkta
för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott" är en rubrik på sidan 42

90 % är ett snitt på siffrorna sidan 33, inte misstängta för NÅGRA sorts brott, noggrant uträknat utifrån gruppernas olika storlek, 90,1 är det mer exakt.

Oj missade det sista du skrev,sorry.
2010-06-20, 22:55
Bannlyst
Citat:
Då får man börja med att fråga; vad är för många?
invandrare har vuxit från ett tusental till över 1.3 miljoner på bara 20-30 år.

Det där är helt fel, knappast ett tusental år 1990! Och knappast ett tusental år 1980!

Har inte exakta siffror men vissa år invandrade hela 40.000 till Sverige innan erat jävla 80-tal!

Säkert mer också...
2010-06-20, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CampzEh
De har vandrat över till Svenskarnas Parti som sig bör
Mycket tråkigt att höra. Varje parti med självaktning mår gott av att ha en skara sunda och medvetna rasister bakom sig, det säger sig självt.
2010-06-20, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MittNick
Det där är helt fel, knappast ett tusental år 1990! Och knappast ett tusental år 1980!

Har inte exakta siffror men vissa år invandrade hela 40.000 till Sverige innan erat jävla 80-tal!

Säkert mer också...

Mjo,är rätt säkert på att på 70 talet va inte invandrarna i Sverige ett "tusental" så man får nog ändå backa till 40- talet för att siffrorna ska bli så låga.
Va ju även rätt många som flydde till Sverige under andra världskriget från lite här o var.
Visst majoriteten av dom som invandrare till sverige under ww2 va ju från skandinaviska länder,men även många andra nationaliteter.
Och invandrare är invandrare oavsett vilket land dom invandrar från
Senast redigerad av ryskspion 2010-06-20 kl. 23:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in