Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Det innebär ju att du vill tillåta stening, månggifte, kannibalism etc beroende på vem som flyttar hit. Är det inte rimligare att vi ber immigranterna att anpassa sig efter vår kultur i vissa fall? Du bör ta tillbaka ditt uttalande att: "utan att människorna ifråga ska behöva ändra på sin religion/kultur för att kunna få bo i ett civiliserat land.". Det var inte så genomtänkt, såvida du inte är förespråkare av stening, månggifte mm (t.o.m kannibalism ifall det flyttar en kannibal till Sverige). Ni slänger ur er massa floskler som "vi ska acceptera alla kulturer", utan att tänka på följderna.
Kan du svara ja/nej på nedanstående fråga och besvara följdfrågan?
- Skall en polygamist få utöva sin kultur i Sverige?
Om svaret är nej: - Hur ska du lösa det utan att personen ändrar på sin religion/kultur?
Om svaret är ja: - Skall en kannibal få utöva sin kultur i Sverige?
Kan du svara ja/nej på nedanstående fråga och besvara följdfrågan?
- Skall en polygamist få utöva sin kultur i Sverige?
Om svaret är nej: - Hur ska du lösa det utan att personen ändrar på sin religion/kultur?
Om svaret är ja: - Skall en kannibal få utöva sin kultur i Sverige?
Vi har svenska lagar som är emot dessa?
Hur har du lyckats få för dig att om man låter människor med andra kulturer komma in i sitt land så måste man ändra sitt styre av landet för att sedan ändra på lagarna?
Vi kan väll låta muslisma araber eller vilken härkomst dom nu har bo här utan att behöva skaffa en regering som tex Irans?v
Varför skulle vi göra det?
Varför ska vi tvunget behöva göra det för låta människor med andra kulturella bakgrunder få bo här?
Vi har svenska lagar och dessa ska följas följer man inte dessa så får du ett straff.
Kannibalism är olagligt i sverige likaså stening,barnaga så vart vill du komma?
Vill du att detta ska vara lagligt?
Och jag skrev faktiskt i ett tidigare inlägg att dom måste anpassa sin religion så att den kan brukas i sverige,men det betyder inte att dom måste förkasta sin kulturella bakgrund och religion.Som du uppenbarligen tycker.
Och när jag sa"utan att människorna ifråga ska behöva ändra på sin religion/kultur för att kunna få bo i ett civiliserat land." så syftade jag mera på att dom inte ska tvunget behöva byta ut sin religion/kultur för att kunna bo här,kanske valde ett ord som är lätt att missuppfatta.
Men ja jag förstår att du ville byta ämne,så åter tillbaka men kära landskamrat.
"
Jo men enligt Sverigeodemokrater är väl muslimer OK sa länge de överger sin muslimska kultur och anammar den svenska. Alltsa är det själva kulturen de gar emot. Da maste det vara just kulturrasism det är fragan om"
Senast redigerad av ryskspion 2010-07-11 kl. 15:23.
Senast redigerad av ryskspion 2010-07-11 kl. 15:23.