2010-07-11, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Det innebär ju att du vill tillåta stening, månggifte, kannibalism etc beroende på vem som flyttar hit. Är det inte rimligare att vi ber immigranterna att anpassa sig efter vår kultur i vissa fall? Du bör ta tillbaka ditt uttalande att: "utan att människorna ifråga ska behöva ändra på sin religion/kultur för att kunna få bo i ett civiliserat land.". Det var inte så genomtänkt, såvida du inte är förespråkare av stening, månggifte mm (t.o.m kannibalism ifall det flyttar en kannibal till Sverige). Ni slänger ur er massa floskler som "vi ska acceptera alla kulturer", utan att tänka på följderna.

Kan du svara ja/nej på nedanstående fråga och besvara följdfrågan?
- Skall en polygamist få utöva sin kultur i Sverige?

Om svaret är nej: - Hur ska du lösa det utan att personen ändrar på sin religion/kultur?
Om svaret är ja: - Skall en kannibal få utöva sin kultur i Sverige?

Vi har svenska lagar som är emot dessa?
Hur har du lyckats få för dig att om man låter människor med andra kulturer komma in i sitt land så måste man ändra sitt styre av landet för att sedan ändra på lagarna?
Vi kan väll låta muslisma araber eller vilken härkomst dom nu har bo här utan att behöva skaffa en regering som tex Irans?v
Varför skulle vi göra det?
Varför ska vi tvunget behöva göra det för låta människor med andra kulturella bakgrunder få bo här?
Vi har svenska lagar och dessa ska följas följer man inte dessa så får du ett straff.
Kannibalism är olagligt i sverige likaså stening,barnaga så vart vill du komma?
Vill du att detta ska vara lagligt?
Och jag skrev faktiskt i ett tidigare inlägg att dom måste anpassa sin religion så att den kan brukas i sverige,men det betyder inte att dom måste förkasta sin kulturella bakgrund och religion.Som du uppenbarligen tycker.
Och när jag sa"utan att människorna ifråga ska behöva ändra på sin religion/kultur för att kunna få bo i ett civiliserat land." så syftade jag mera på att dom inte ska tvunget behöva byta ut sin religion/kultur för att kunna bo här,kanske valde ett ord som är lätt att missuppfatta.

Men ja jag förstår att du ville byta ämne,så åter tillbaka men kära landskamrat.

"

Jo men enligt Sverigeodemokrater är väl muslimer OK sa länge de överger sin muslimska kultur och anammar den svenska. Alltsa är det själva kulturen de gar emot. Da maste det vara just kulturrasism det är fragan om"
Senast redigerad av ryskspion 2010-07-11 kl. 15:23.
2010-07-11, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Vi har svenska lagar som är emot dessa?
Hur har du lyckats få för dig att om man låter människor med andra kulturer komma in i sitt land så måste man ändra sitt styre av landet för att sedan ändra på lagarna?
Vi kan väll låta muslisma araber eller vilken härkomst dom nu har bo här utan att behöva skaffa en regering som tex Irans?v
Varför skulle vi göra det?
Varför ska vi tvunget behöva göra det för låta människor med andra kulturella bakgrunder få bo här?
Vi har svenska lagar och dessa ska följas följer man inte dessa så får du ett straff.
Kannibalism är olagligt i sverige likaså stening,barnaga så vart vill du komma?
Vill du att detta ska vara lagligt?
Jag vill komma till att du inledningsvis sa att vi skulle acceptera alla kulturer, rakt av. Det har jag visat att det är i praktiken omöjligt då världen består av alla möjliga avarter till kulturer.

Du verkar ha sansat dig något och senare ändrat det till att endast inbegripa det som är lagligt i Sverige och det låter mycket vettigare. Det innebär ju i och för sig att tex en bokstavstrogen muslim inte kan utöva sin religion fullt ut. Är det ok för dig?

(Jag förstår inte vad du yrar om när det gäller regering, du måste förväxlat mig med någon annan. Det är inget ämne jag har berört)
2010-07-11, 15:27
Bannlyst
Citat:
Jag vill komma till att du inledningsvis sa att vi skulle acceptera alla kulturer, rakt av. Det har jag visat att det är i praktiken omöjligt då världen består av alla möjliga avarter till kulturer.

Du verkar ha sansat dig något och senare ändrat det till att endast inbegripa det som är lagligt i Sverige och det låter mycket vettigare. Det innebär ju i och för sig att tex en bokstavstrogen muslim inte kan utöva sin religion fullt ut. Är det ok för dig?

(Jag förstår inte vad du yrar om när det gäller regering, du måste förväxlat mig med någon annan. Det är inget ämne jag har berört)

Hela min huvudsak handlade om att människor som kommer från en annan kultur och har för oss en främmande religion ska kunna forsätta ha kvar sin religion när dom kommer hit och inte behöva överge den för att få lov att bo kvar,och fortfarande kunna ha kvar en del av sin ursprungliga kultur.På ett sätt som anpassas efter våra lagar.För om du skulle flytta från europa så antar jag att du helst hade velat ha kvar en del av din ursprungliga svenska kultur och inte tvunget förkasta den?
Så ja det är ok,så länge man inte bryter mot våra lagar så ska man få tro på precis vad man vill utan att behöva riskera att bli utkastade eller nertrackade av rasistiska partier som SD och bli beskyllda för att vara ett hot.

Du snackade om att ändra på grundlagar osv,för att muslimer ska kunna göra det för att kunna införa shialagar så är det ju rätt självklart att dom på ett eller annat sätt måste ha kontroll över styret i sverige,inte sant?
Senast redigerad av ryskspion 2010-07-11 kl. 15:31.
2010-07-11, 15:30
Medlem
rejdars avatar
Citat:
@ rejdar: Du kritiserade min procenträkning. Sedan när jag förklarade på bebis-nivå så blev det väldigt tyst från din sida. Ska jag tolka det som att du ha förstått nu?
Nädu, jag har annat att tänka på bara, ska jag försöka förklara för dej så du förstår:

Vi tar det lilla landet Svedala där det fanns 100 bilar innan det kom till 30 miljöbilar från Asien.

Statistikern i det lilla landets styrande råd säger:
"Sen vi har fått in asiatiska miljöbilar i landet har antalet bilolyckor ökat från 10 till 14"

Nationalisten i det lilla landets styrande råd reser sej upp och säger:
"Fyfan, miljöbilar är ett helvete, för så mycket olyckor med sej, utan dem hade vi haft bara 10 olyckor, miljöbilarna gör våra gator osäkra, 40% mer osäkra, förbjud importen av dem genast!"

Statistikern säger:
"Med 100 bilar hade vi antagligen haft 10 olyckor ja, men nu är det 130 bilar, och då skulle det bli 13 olyckor statistiskt sett, men så vet jag ju att det är Anderssons fru som aldrig varit bra på att köra bil som tjatade till sej en liten C1 och körde av vägen det första hon gjorde som nr 14...och så har det blivit mer trafik som ställt till det t ex vid torget i byn... Men visst vi skyller på de asiatiska bilarna, då ser vi att det är 1 olycka mer än det borde varit på så många bilar (13), hela 8% mer olyckor är det pga dem!
2010-07-11, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Nädu, jag har annat att tänka på bara, ska jag försöka förklara för dej så du förstår:

Vi tar det lilla landet Svedala där det fanns 100 bilar innan det kom till 30 miljöbilar från Asien.

"Sen vi har fått in asiatiska miljöbilar i landet har antalet bilolyckor ökat från 10 till 14"

"Fyfan, miljöbilar är ett helvete, för så mycket olyckor med sej, utan dem hade vi haft bara 10 olyckor, miljöbilarna gör våra gator osäkra, 40% mer osäkra, förbjud importen av dem genast!"

Statistikern säger:
"Med 100 bilar hade vi antagligen haft 10 olyckor ja, men nu är det 130 bilar, och då skulle det bli 13 olyckor statistiskt sett, men så vet jag ju att det är Anderssons fru som aldrig varit bra på att köra bil som tjatade till sej en liten C1 och körde av vägen det första hon gjorde som nr 14...och så har det blivit mer trafik som ställt till det t ex vid torget i byn... Men visst vi skyller på de asiatiska bilarna, då ser vi att det är 1 olycka mer än det borde varit på så många bilar (13), hela 8% mer olyckor är det pga dem!

Med andra ord,ju högre population desto högre kriminalitet
2010-07-11, 15:33
Bannlyst
Citat:
Hela min huvudsak handlade om att människor som kommer från en annan kultur och har för oss en främmande religion ska kunna forsätta ha kvar sin religion när dom kommer hit och inte behöva överge den för att få lov att bo kvar,och fortfarande kunna ha kvar en del av sin ursprungliga religion.På ett sätt som anpassas efter våra lagar.
Så ja det är ok,så länge man inte bryter mot våra lagar så ska man få tro på precis vad man vill utan att behöva riskera att bli utkastade eller nertrackade av rasistiska partier som SD och bli beskyllda för att vara ett hot.
Men då har du inget att oroa dig för, det handlar bara om kunskapsbrist från din sida.
SD ska inte "kasta ut" någon, SD är inte ett rasistiskt parti, SD ser inga individer som hot. SD ser islam som ett hot, då islam har inflytande över icke-muslimer i vårt land. Detta inflytande innebär att Svenskar inte alltid kan utöva sin kultur och religionsutövning fullt ut (som du värnar om).
2010-07-11, 15:34
Bannlyst
Citat:
Med andra ord,ju högre population desto högre kriminalitet
Nej, helt fel. Läs igen eller be någon hjälpa dig att förstå.
2010-07-11, 15:34
Bannlyst
Citat:
Men då har du inget att oroa dig för, det handlar bara om kunskapsbrist från din sida.
SD ska inte "kasta ut" någon, SD är inte ett rasistiskt parti, SD ser inga individer som hot. SD ser islam som ett hot, då islam har inflytande över icke-muslimer i vårt land. Detta inflytande innebär att Svenskar inte alltid kan utöva sin kultur och religionsutövning fullt ut (som du värnar om).

Kunskapsbrist?Om du vetat om min tidigare politiska karriär så hade du aldrig sagt sådär.
Ja precis,det vill säga människor som tror på islam=ett hot dvs individer.
2010-07-11, 15:37
Bannlyst
Citat:
Kunskapsbrist?Om du vetat om min tidigare politiska karriär så hade du aldrig sagt sådär.
Jag kan bara förlita mig på det du skriver, och du skriver tokiga saker som inte stämmer med verkligheten. Är det du Lars Werner..?
Citat:
Ja precis,det vill säga människor som tror på islam=ett hot dvs individer.
Nix. Läs mitt inlägg igen, fast långsammare.
2010-07-11, 15:42
Bannlyst
Citat:

Statistikern säger:

Brotten har ökat med 70%. Menar du att invandringen har ökat populationen i Sverige med 70%...?
Söt saga, och jag beundrar din frenesi att försöka få siffrorna att passa med verkligheten. Faktum kvarstår dock, och brotten har ökat med ca 70%, det är där det verkliga problemet ligger.
2010-07-11, 16:07
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Brotten har ökat med 70%. Menar du att invandringen har ökat populationen i Sverige med 70%...?
Söt saga, och jag beundrar din frenesi att försöka få siffrorna att passa med verkligheten. Faktum kvarstår dock, och brotten har ökat med ca 70%, det är där det verkliga problemet ligger.
Du har inte en siffra som säger att brotten har ökat med 70% för du har hittat på det där räknesättet själv (faktum är att brotten i Sverige har ökat med 16% på en tioårsperiod -mindre än befolkningen har ökat -tabell finnsn att ladda ner från statistikdelen på www.bra.se)

Du har ju tagit (hundra dividerat med) procentandelen svenskar med två svenska föräldrar och fått fram din siffra (vilket ju också gör det lite långsökt då det kommer in barn med en svensk och en utländsk förälder i din andra grupp, så du får tänka att dessa barn inte hade fötts antar jag om inte moster margit hade knullat en neger osv..)

Nä ta du fram hur mycket populationen ökat av invandringen istället, och räkna om (eller så tar du under- och överrepresentationerna som redan tagits fram och klurar på hur du får fram en procentuell ökning utifrån det)
2010-07-11, 16:12
Bannlyst
Citat:
Du har inte en siffra som säger att brotten har ökat med 70% för du har hittat på det där räknesättet själv (faktum är att brotten i Sverige har ökat med 16% på en tioårsperiod -mindre än befolkningen har ökat -tabell finnsn att ladda ner från statistikdelen på www.bra.se)

Du har ju tagit (hundra dividerat med) procentandelen svenskar med två svenska föräldrar och fått fram din siffra (vilket ju också gör det lite långsökt då det kommer in barn med en svensk och en utländsk förälder i din andra grupp, så du får tänka att dessa barn inte hade fötts antar jag om inte moster margit hade knullat en neger osv..)

Nä ta du fram hur mycket populationen ökat av invandringen istället, och räkna om (eller så tar du under- och överrepresentationerna som redan tagits fram och klurar på hur du får fram en procentuell ökning utifrån det)

Här är uträkningen igen eftersom du inte förstått.

I mitt exempel gör jag en antagelse att antal brott skulle sjunka till ca 58.9% av dagens nivå om vi hypotetiskt tog bort alla invandrare. Det grundar jag på att Svenskar endast är misstänkta för 58.9% av alla brott som sker, enligt BRÅs rapport sidan 61.
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Låt oss antaga att antal brott som sker per år idag är 1 000 000 (eftersom du så uppenbart har svårt med procenträkning). Då är svenskar misstänkta för 589 000 av dessa brott. Det är alltså rimligt att antaga att utan invandrare skulle det endast ha skett 589 000 brott i Sverige (självklart påverkar populationsmängd mm antalet brott, men som ett hypotetiskt resonemang fungerar det bra).

Alltså, utan invandring: 589 000 brott, med invandring: 1 000 000 brott.

Invandringen har ökat antal brott i Sverige med 69.8% (Om du ökar 589 000 med 69.8%, så får du 1 000 000)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in