2010-04-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Varför skulle de prata med rasister? Det ger dem bara onödig uppmärksamhet och legitimitet. Det räcker med att läsa på om SDs historia för att förstå vilka man har att göra med. Visste du att SD bildades från Bevara Sverige Svenskt? Nä tänkte väl det! Nu kanske du förstår varför folk demonstrerar emot dem!

Statens institut för rasbiologi grundades 1922, efter en ursprungligen socialdemokratisk motion. (Källa: wikipedia)

P-A Hansson, bl.a. statsminister i Sverige och (S) uttalade sig under ett tal vid ett socialdemokratiskt valmöte 1924;

"Sverige åt svenskarna - svenskarna åt Sverige!"

Då borde sossarna bli utkastade innan de ens kommit in dem också.
Senast redigerad av Jalkee 2010-04-14 kl. 20:12.
2010-04-14, 20:12
Medlem
cnasiuss avatar
http://www.youtube.com/watch?v=iYzK6Sa0xS4

Påminner lite om Perssons beskrivning av göteborgskravallerna. En del människor tror att de har rätt att ta till våld och hot för att hävda sin sak. De som verkligen tror på demokratin är bättre och finare än så.
2010-04-14, 20:13
Medlem
användarnmnets avatar
Citat:
Ja men skulle inte SD vara där så skulle det väl inte ske något våld? Eller

Så om det fanns grupper som använder våld mot moderaterna på skolorna så tycker du att dom inte heller ska få vistas där?
2010-04-14, 20:13
Medlem
gottmospahedens avatar
Jag tycker att det är fel att det ens finns risk för våld, då våld och politik inte går ihop.. Vad är vi, spanjorer?

Men samtidigt så har SD ingen rätt att besöka skolor objudna, då en skola inte är en allmän plats.
2010-04-14, 20:14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Jaså, även du har gått på myten att "invandrarna byggde upp Sverige". Har du källa på detta?

Så det ska vara fritt fram för alla 900 miljoner afrikaner att flytta till Sverige enligt din logik?

Ifall alla som kom hit jobbade, var hederliga och betedde sig "normalt" skulle ingen kritisera invandringen, men som det ser ut nu finns det all anledning att klaga på både vissa stora invandrargrupper men främst på politikerna, journalisterna och myndigheterna som är de största invandringsvurmarna.

Kanske inte så lätt att komma hit och jobba om man blir diskriminerad överallt? I Sverige måste man i princip vara blond för att få jobb. Vadå bete sig som folk, alla kan väl inte vara känslokalla ensamvargar som inte vågar prata förrän de är alldeles dyngraka på krogen. Vad väljer du helst, Folkdans eller en het Salsa, Rotmos eller en rykande färsk Pizza eller Kebab Jörgen Jönnson eller Zlatan?
2010-04-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulleviljaveta
Är inte detta lite väl sjukt?

http://www.sydsvenskan.se/lund/article687386/SD-fick-lamna-Spyken.html

Är det normalt, att man låter folk som hotar andra styra och ställa? Det är väl bara att ta dit polisen? Det här gör mig mycket upprörd.

Helt normalt agerande inom svenska skolan.
2010-04-14, 20:16
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Kanske inte så lätt att komma hit och jobba om man blir diskriminerad överallt? I Sverige måste man i princip vara blond för att få jobb. Vadå bete sig som folk, alla kan väl inte vara känslokalla ensamvargar som inte vågar prata förrän de är alldeles dyngraka på krogen. Vad väljer du helst, Folkdans eller en het Salsa, Rotmos eller en rykande färsk Pizza eller Kebab Jörgen Jönnson eller Zlatan?
Vad väljer jag mellan Kebab och 1 miljon invandrare?

Har du förresten en källa på det där med blond? Jag är brunhårig och jag får jobb!
Bannlyst
Citat:

Du kan inte vara på riktigt
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Jag tycker att det är fel att det ens finns risk för våld, då våld och politik inte går ihop.. Vad är vi, spanjorer?

Men samtidigt så har SD ingen rätt att besöka skolor objudna, då en skola inte är en allmän plats.

Läs artikeln ditt jävla mähä. Det står klart och tydligt att de får besöka skolan.
2010-04-14, 20:27
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Helt rätt, SD får skylla sig själva för att de har profilerat sitt parti som extremistiskt. Skyll er själva när folk reagerar.
Men vad fan tänker ni med?
Abdullah som bor granne med mig är muslim och eftersom muslimer ju har profilerat sig som våldsamma så måste han skylla sig själv när jag och min kompis nazist-olof misshandlar honom. Inte minst eftersom det hade blivit en talibanstat om han får komma och prata med folk bara sådär när kommunen har bjudit in honom. Samma rättslöshet gäller en person som sympatiserar med AFA. Han har också profilerat sig som våldsam och då får jag slå honom vid första anblick. Busenkelt. Ser du problemet? Fundera gärna kring hur alla dessa imbecila åsikter går ihop med att hindra demokratiska rättigheter för att skydda oss från det odemokratiska SD..

Ska man inför vuxna medborgare som har gått igenom svensk skola behöva påminna om existensen av informationsfriheten, mötesfriheten, demonstrationsfriheten, och föreningsfriheten?! Det är inte bara så enkelt att man får bli våldsam när man stöter på ett politiskt parti vars åsikter man inte gillar! SD har ledamöter i kommunfullmäktige i Lund och bör alltså enligt normal logik få prata och försvara sina åsikter och beslut i skolorna! Att enskilda individer vill motverka SD genom våld och hindra resten av folket att få bemöta och lyssna på dem är patetiskt undermåligt vad gäller demokratiuppfattning.

Sedan när blev det svårt att bemöta SD genom diskussioner?
2010-04-14, 20:29
Medlem
Vänstern har som vanligt visat sitt fula tryne och att de står för bristande respekt för demokrati och svenska lagar.
2010-04-14, 20:32
Bannlyst
Geckko är ett inavlat troll som har en liten penis.

AFA(Asociala fascister)-bögar igång igen ser jag, de korta undernärda pundarna är bara patetiska

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in