Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Helt rätt, SD får skylla sig själva för att de har profilerat sitt parti som extremistiskt. Skyll er själva när folk reagerar.
Men vad fan tänker ni med?
Abdullah som bor granne med mig är muslim och eftersom muslimer ju har profilerat sig som våldsamma så måste han skylla sig själv när jag och min kompis nazist-olof misshandlar honom. Inte minst eftersom det hade blivit en talibanstat om han får komma och prata med folk bara sådär när kommunen har bjudit in honom. Samma rättslöshet gäller en person som sympatiserar med AFA. Han har också profilerat sig som våldsam och då får jag slå honom vid första anblick. Busenkelt. Ser du problemet? Fundera gärna kring hur alla dessa imbecila åsikter går ihop med att hindra demokratiska rättigheter för att skydda oss från det odemokratiska SD..
Ska man inför vuxna medborgare som har gått igenom svensk skola behöva påminna om existensen av informationsfriheten, mötesfriheten, demonstrationsfriheten, och föreningsfriheten?! Det är inte bara så enkelt att man får bli våldsam när man stöter på ett politiskt parti vars åsikter man inte gillar! SD har ledamöter i kommunfullmäktige i Lund och bör alltså enligt normal logik få prata och försvara sina åsikter och beslut i skolorna! Att enskilda individer vill motverka SD genom våld och hindra resten av folket att få bemöta och lyssna på dem är patetiskt undermåligt vad gäller demokratiuppfattning.
Sedan när blev det svårt att bemöta SD genom diskussioner?