2010-04-13, 17:12
Medlem
volvo 240s avatar
Bara 8% som tror det finns utomjordiskt liv. Skrämmande. Trodde det var uppåt 60.
2010-04-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Bara 8% som tror det finns utomjordiskt liv. Skrämmande. Trodde det var uppåt 60.

Skrämmande? Att folk tillämpar empirism och pragmatism?

Nej, släng ut sådant larv och fram med bongotrumman. Medicinmannen har sagt att det fungerar.
2010-04-13, 17:43
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Skrämmande? Att folk tillämpar empirism och pragmatism?

Nej, släng ut sådant larv och fram med bongotrumman. Medicinmannen har sagt att det fungerar.

Om du har en gnutta logiskt tänkande i skallen så vet du med 99% säkerhet att det finns annat liv i rymden.
2010-04-13, 17:48
Medlem
Med lite gnutta logik vet jag, att man inte vet att det finns liv på mer än ett ställe i universum.
Senast redigerad av HjalmarStorm 2010-04-13 kl. 17:52.
2010-04-13, 17:51
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Med lite gnutta logik vet jag, att man inte vet att om det finns mer än ett ställe det finns liv på i universum.

Nej, det var ju därför jag lämnade en procent som marginal. Du fattar hur stort universum är, va?

Antar att det här är lite för OT. Ber om ursäkt.
2010-04-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
Nej, det var ju därför jag lämnade en procent som marginal. Du fattar hur stort universum är, va?

Antar att det här är lite för OT. Ber om ursäkt.

Å du har ikke alls förstått vad empirism og pragmatism innebär.

Löjligt att man hela tiden skall hålla på att klanka på Sd, nu när C, Kd, Fp, V är mindre.
2010-04-13, 18:07
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Å du har ikke alls förstått vad empirism og pragmatism innebär.

Visst förstår jag vad du menar, men samtidigt så finns det ju saker att lära ifrån andras erfarenheter.

Citat:
Löjligt att man hela tiden skall hålla på att klanka på Sd, nu när C, Kd, Fp, V är mindre.

Nu tycker jag ju visserligen att medias nuvarande hets mot SD är helt befängd, men jag tycker ju definitivt även att de borde ifrågasättas. Fast på riktigt då, bl. a om judevurmandet och "alla kan bli svenskar"-attityden, förstås. Fast det kanske borde vänta tills efter valet.
2010-04-13, 18:16
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Jag är benägen att hålla med om att SD behöver mer kvinnliga representanter, men lite krav på kvalitet skall man ändå ställa. Detta (Herrstedt) är ju ett klart resultat av inkvotering och det funkar aldrig.

Det är tydligt att man vill ha en egen Pia Kjärsgaard och nog liknar de varandra - åtminstone till utseendet. Dock håller jag med om att Herrstedt verkade ganska blek i debatten, men det var, enligt mig, inte så uselt som du menar på. En helt okej debut! Att hon senare måste tuffa till sig, råder det dock inga tvivel kring.

Edit: Volvo 240,

Din smak för kvinnor är verkligen vidrig
Senast redigerad av Cruachan 2010-04-13 kl. 18:19.
2010-04-13, 20:06
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Edit: Volvo 240,

Din smak för kvinnor är verkligen vidrig
Haha tack, fler över tlll mig då

Men namn på fruntimmret nu tack!
2010-04-14, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Haha tack, fler över tlll mig då

Men namn på fruntimmret nu tack!

Kan det vara Kristina Lindquist? Admin på Debatts Facebook-grupp.

Möjlig blogg?

Citat:
För närvarande har jag studieuppehåll från ett nytt Masterprogram i journalistik på JMK, Stockholms Universitet. Istället verkar jag som reporter på tidningen Arbetaren samt ägnar mig åt journalistisk frilansverksamhet. Jag har skrivit för Amnesty Press, Expressen och Yelah samt medverkat som återkommande panelist i radioprogrammet Rond i P3 och framträtt i SVT:s debattprogram Argument.

Debatt-artikel på Debatts webbplats (!): Kristina Lindquist: Östergrens feministantologi är tveklöst liberal

Jag är förvånad.
2010-04-14, 11:45
Medlem
volvo 240s avatar
reporter på tidningen Arbetaren

Åh fy fan.

SVT är lika bra som vanligt på det här med opartiskhet.
2010-04-14, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det är tydligt att man vill ha en egen Pia Kjärsgaard och nog liknar de varandra - åtminstone till utseendet. Dock håller jag med om att Herrstedt verkade ganska blek i debatten, men det var, enligt mig, inte så uselt som du menar på. En helt okej debut! Att hon senare måste tuffa till sig, råder det dock inga tvivel kring.

Saken är ju dock att Åkesson så många gånger tidigare misslyckats med detta inkvoterande; Erika, Gabriella, Emma, Linda, Anna.....

Och det är inte det enda inkvoteringar SD har i toppen idag; vem du stödjer och umgås med kan avgöra din karriär - inte hur duktig du är. SD är givetvis inte det enda parti som inkvoterar eller gör det mest - men SD är de som skryter mest om att man är emot kvotering.
Senast redigerad av Leagacy 2010-04-14 kl. 13:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in