2010-04-11, 17:16
Avslutad
Citat:
Men nu försöker främlingsfienderna åter starta sina heliga religionskrig. De självutnämnda korsriddarna bildade i veckan lynchmobbar i nätbaserad frihet. Dödsstraff och hämnd och religionshat var drivmedlet för den evigt pågående kampanjen "Stoppa massinvandringen!" som egentligen ska utläsas – precis som Jimmie Åkesson tydliggjorde i sin beramade artikel i Aftonbladet – "Bekämpa islam!".
Att brottsligheten i Sverige ligger på en internationell mycket låg nivå, att densamma just i Landskrona faktiskt sjönk förra året eller att vårt fina Helsingborg har fler misshandelsfall per capita än vår grannstad – ja, allt sådant, sånt som fakta alltså, slängs överbord.
Främlingsfiendernas mest framträdande representanter, sverigedemokraterna, höll låg profil i veckan. Till skillnad från sina sympatisörer på nätet. Väl medvetna om att de inte behöver utnyttja denna tragedi i retoriken. Hatets röster finns där ändå.

Jag undrar hur många av dessa högljudda, hätska hatare som har läst Jan Guillous böcker om tempelriddaren Arn. Han skrev dem för att visa hur det vi kallar Sverige, den svenska nationen, den som dessa hatare säger sig vilja försvara, är byggd på kunskap från muslimska samhällen. Hur svensk lagstiftning, läkekonst, samhällsorganisation, smideskonst, vattenförsörjning, konserveringsmetoder importerades från muslimska länder.
http://hd.se/kultur/gunnar-bergdahl/2010/04/10/staden-i-stormvinden/
2010-04-11, 17:21
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Anyway, ingen mer som reagerat på att eftersnack från debatt med Carina Herrstedt är borta från svtplay?

Nej, men jag uppskattar om du har lusta att mejla SVT och fråga.
2010-04-11, 17:23
Medlem
Citat:
Jag undrar hur många av dessa högljudda, hätska hatare som har läst Jan Guillous böcker om tempelriddaren Arn. Han skrev dem för att visa hur det vi kallar Sverige, den svenska nationen, den som dessa hatare säger sig vilja försvara, är byggd på kunskap från muslimska samhällen. Hur svensk lagstiftning, läkekonst, samhällsorganisation, smideskonst, vattenförsörjning, konserveringsmetoder importerades från muslimska länder.

- Vilket ju ligger någonstans i gränslandet mellan löst önsketänkande från Guillou och ren historieförfalskning. Men kul att de kör!
2010-04-11, 17:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Nej, men jag uppskattar om du har lusta att mejla SVT och fråga.
Jo det har jag gjort, se om man får nåt svar.
2010-04-11, 18:43
Medlem
Vetemjölners avatar
Citat:
Säger Anders Eklund, Hagamannen och Mats Alm dig något? Alla tre svenskar, alla tre uthängda.

Förlåt för avtrådes, men Mats Alm är inte uthängd, han har själv gått ut i media. Att det har blivit en del hype kring honom beror främst på hans pajasfasoner och bisarra skådespeleri.

Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
http://www.ur.se/play/155254

De snackar om SD, partierna och PI.

Den var lite rolig. Samma stuk som DN-artikeln. Ibland verkade det som om det var första gången de använde internet, när de nästan tappade andan över att "Mona fifflar" toppade alla resultat, och att Jimmie Åkesson var mest populär på nätet.
Senast redigerad av Vetemjölner 2010-04-11 kl. 18:46.
2010-04-11, 19:11
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Att brottsligheten i Sverige ligger på en internationell mycket låg nivå, att densamma just i Landskrona faktiskt sjönk förra året eller att vårt fina Helsingborg har fler misshandelsfall per capita än vår grannstad – ja, allt sådant, sånt som fakta alltså, slängs överbord.

Det ska inte finnas någon brottslighet över huvud taget, så varför ska man nöja sig med att den är lägre än i andra länder?
2010-04-11, 22:15
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Hur fan vet du att han ær kriminellt pack? Han kan ju vara vilken jævla mænniska som helst som snuten tycker om att trakassera.

Att alla ær oskyldiga tills motsatsen bevisats, skall vara så jævla svårt att førstå? Samt att man ikke førstår implikationerna om man ikke tillæmpar den tankengången.

Kent Ekeroth verkar vara en jævla jubelidiot.

Ge mig ett par exempel på nær media gett ut namn, personnummer och bostadsort på en misstænkt.

Den hær idioten har i alla fall redan dømt: "Jag satte igår upp ett vad där jag frågade om någon vill sätta emot att mördaren är en kulturberikare. Hittills har ingen satt emot. Förmodligen smart." -Kent Ekeroth

Hoppas han får betala dyrt om det visar sig att personen ifråga ær helt oskyldig. Men æven om han visar sig skyldig så kan man inte han en sådan pajas i det høgsta beslutande organet i vårt land.

normalt plockar väl inte polisen ut någon och börjar trakassera denna. sen har ju personen ifråga erkänt inblandning så frikännande lär ju bli svårt. Är du släkt med dom inblandade eftersom du verkar ha sån empati för GM och till synes ingen för brottsoffren?

Du får väl flytta till hösten för SD kommer in i riksdagen
2010-04-11, 23:41
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Jo det har jag gjort, se om man får nåt svar.

Det är nog större risk att få svar om du kastar i flaskpost i Östersjön än att (S)(V)T skulle svara på ett mail av en person som visar intresse för ett parti utanför åsiktsdiktaturen.
2010-04-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaac_A
normalt plockar väl inte polisen ut någon och börjar trakassera denna. sen har ju personen ifråga erkänt inblandning så frikännande lär ju bli svårt. Är du släkt med dom inblandade eftersom du verkar ha sån empati för GM och till synes ingen för brottsoffren?

Du får väl flytta till hösten för SD kommer in i riksdagen

Hur fan vet du att han är gärningsmannen? Han nekar, å även när folk erkänner skall man inte förhasta sig, som i Quicks fall. Du förstår inte att hänga ut ikke dömda är minst lika korkat som att säga att misstänkta skall få lila kuvert.

Det är domstolarna som dömer i vårt samhälle, inte Kent Ekeroth. Det är en väldigt viktig sak som om man aspirerar till riksdagen skall ha jävligt klart för sig. Börjar man tulla på det så går vi mot Sovjet. Har man inte förstått det så passar man inte där. (Det gör inte justitieministern heller.)

Missförstå mig inte nu, både media och Kent kan utan problem säga att den gripne misstänktes etniska härkomst eller om personen äter flingor till frukost om man finner någon relevans i det. Det är väldigt svårt att peka ut enskilda personer genom det. Men Kent är antagligen för korkad för att förstå skillnaden.

Som stödjande medlem till Sd har jag inga problem med att de kommer in. Men idioten Kent får gärna vara utanför.

Citat:
Säger Anders Eklund, Hagamannen och Mats Alm dig något? Alla tre svenskar, alla tre uthängda.

Av vilken riksdagsman/aspirerande riksdagsman då?
Senast redigerad av HjalmarStorm 2010-04-12 kl. 13:08.
2010-04-12, 14:44
Bannlyst
Citat:
Hur fan vet du att han är gärningsmannen? Han nekar, å även när folk erkänner skall man inte förhasta sig, som i Quicks fall.

Vad var det då som hans familj kallade "en olyckshändelse"?
2010-04-12, 14:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm

Av vilken riksdagsman/aspirerande riksdagsman då?
Det vert jag inte, Men det spelar väl ingen roll.
2010-04-12, 21:58
Medlem
volvo 240s avatar
Helt jävla otroligt. Eftersnack med Carina Herrstedt och en folkpartist är fortfarande borta.

Första gången detta har hänt, Hade Carina så mkt vettigt att säga att det brann i proppskåpet hos de ansvariga på svt. Ty man får ju inte nderblåsa rasism, bättre att censurera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in