2009-10-22, 12:24
Medlem
Vireks avatar
Vilka föreslår du att man röstar på istället?
2009-10-22, 12:58
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
3. Kandidat som blivit utsatt eller känt sig sin familj hotad har hoppat av. Tom stol efter en tid.
Det finns också SDare som lämnat sina politiska uppdrag pga. trakasserier från andra politiker.
2009-10-22, 13:05
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Organisationen Sd är uppenbarligen en katastrof med toppstyrning och islamfobi överst på dagordningen. Det gör att var fjärde stol i kommunerna som Sd haft nu står tom eller har en vilde på sej.

Att rösta på Sd är alltså att köpa grisen i säcken och man har inte en aning om hur det ska bli. Inget som förvånar förvisso, men högst anmärkningsvärt.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1751663/sd-tappar-greppet

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1751673/sd-s-sonderfall

Man måste vara jävligt modig i det här förbannade landet om man ska vara patriot och nationell. Tack vare den här politiska häxjakten så vågar ingen stå upp för sina åsikter. Det bevisar ju inte minst denna ännu en i raden av smutskastande trådar av SD.

Det här landet påminner mer och mer om hitlertidens tyskland där man förföljde och slog ihjäl motståndare av en annan åsikt. Är det inte just det som vänster hävdar att dom inte vill ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Frågan om varför SD har en massa tomma stolar är intressant.

Håller med!
2009-10-22, 13:05
Medlem
BeachHunterNs avatar
Haha stor humor.. Det vore ju något om du skrev att de var en vilde men expressen? Herregud..
Kunde de inte skrivit på vilket sätt dem är vilda? Jag menar.. SD vill ju helst inte se moskéer i Sverige antar jag.. Så vill dessa bygga moskéer, eller vad är det frågan om?

Gött att se att de inte är så slappa i min stad då =)
2009-10-22, 13:12
Medlem
brutusmaximuss avatar
Så vad gör de andra partierna för nytta i stolarna? Att dom kompenserar nattsömnen med en tupplur?
2009-10-22, 13:13
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmaximus
Så vad gör de andra partierna för nytta i stolarna? Att dom kompenserar nattsömnen med en tupplur?

Dom är väl sura för att det är en man kort till pokerspelet.
2009-10-22, 13:14
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Varför är SD's fiender så intoleranta? (retorisk fråga)

Jag menar, alla partier har fiender. Men dessa är ju skvatt galna, och det är inte endast en, utan flera händelser.

Samtidigt säger dom sig stå för tolerans.
2009-10-22, 13:20
Medlem
GrundMakarns avatar
Hoppas att vi får reda på vilka dessa hjältarna är, som gör Sverige en stor demokratisk tjänst.

Läste på hans blogg förresten att hans grannar såg skumma typer sent på kvällen innan.
Skall bli intressant att följa.
2009-10-22, 13:22
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Dom är väl sura för att det är en man kort till pokerspelet.
2009-10-22, 13:28
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichOnVitamins
Varför är SD's fiender så intoleranta? (retorisk fråga)

Jag menar, alla partier har fiender. Men dessa är ju skvatt galna, och det är inte endast en, utan flera händelser.

Samtidigt säger dom sig stå för tolerans.

Det finns ju abortmotståndare som är "pro life" och i sin logik får det till att det är helt ok att skjuta till döds en abortläkare så varför inte..?

Det finns många som inte tänker på vad vad deras retorik faktiskt innebär.
Intressant om det finns nån som tar avstånd från sådana tilltag..från de etablerade partierna.
2009-10-22, 13:33
Medlem
wodinazs avatar
Det är inte en bluffintervju, jag har helt ärligt korresponderat med Sverigedemokraternas officiella mailadress. Någon kan ju ha kapat deras mailadress eller, mer sannolikt, rör det sig om att intervjupersonen använder pseudonym. Det skulle förmodligen jag göra om jag blev intervjuad av det skumma namnet "wodinaz" :-)
2009-10-22, 13:58
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Fast nu sitter inte Sd i riksdagen, men då hade dom känt till att rösterna kvittas när ledmöter är frånvarande, så beslutet får samma utslag ändå.

Klart att hets och hot kan vara en del av sanningen, men knappast hela. Men där har vi ett stort problem som inte borde förekomma mot någon folkvald.

Kvittningsmöjligheten kommer sig av en uppgörelse mellan blocken. Jag har svårt att se att någon Sverigedemokrat skulle kvittas ut för att kompensera för en sosse eller moderat som är borta och gör annat.

Vad gäller tomma stolar så kommer jag ihåg debatten i media förra mandatperioden när Mp i Kalix fick 40% + och hade en lista som inte räckte till. Vi får komma ihåg att ett antal av SDarna inte stod på någon lista utan blivit inskrivna för hand på blanka röstsedlar och det underlättar inte att få dem att sitta kvar hela mandatperioden eller att få dem att stanna i partiet och inte bli vildar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in