Citat:
Ursprungligen postat av Lolitagrrl
Tyvärr så är det nog ganska få tittare, men sak samma. De som tittar måste ju se samma program som jag ser och där har Jimmie stärkt bilden av både SD och sig själv.
Jag har ingen aning om hur få/många tittare "Aduktusson" har, men bara på det här programet så visar Åkesson att han mycket väl kan lotsa in SD på både fem eller sex - kanske rent av sju? - procent.
Bengt Westerberg! Din dumsnälla, fåfängda, tramspolitiker! Han hade inte en suck mellan Åkessons blietzkrieg-svada och den skarpsynte Wachtmaisters intellekt (jag tycker intensivt illa om den mannen, en riktig mörkblå moderat. Hade året varit 1937 hade han garanterat varit ledarfigur bland de svenska nazisterna. Det står jag hela vägen för! Även om jag samtidigt är lika säker på att han skulle känna avsmak och förakt då det gick upp för honom detta med koncentrationslägren). Så jag satte mitt desperata hopp till att Aduktusson läst på riktigt ordentligt inför det här programet.
Men ack så förfängt det hoppet visade sig vara: "Är du stolt över Sverigedemokratiska (
Nazzzzistiska) bakgrund" ... frågar dumskallen! Fan, jag hade god lust att hiva mitt glas med vatten rätt in i rutan.
Fucking hell!!! Karln tjänar säkert sina goda slantar, men orkar han källsöka därefter? Hade jag ägt Tv8 hade jag fan sparkat karln på stubben...
Så till Åkesson då, som förmodligen slog politiskt
rekord i att ignorera och undvika varje fråga som riskerade att måla in honom i ett hörn. Ibland fick jag rent av känslan att mycket av det han sade under frågestunden var tvångsinlärt (repliker om och om och om igen). Som när någon avbröt honom med motivationen att "Du svarar inte på min fråga!", vad gör han? Han hejdar sig bara för att ignorera distraktionen och fortsätta där han var.
Lysande!!! Förtroendegivande? Nej, inte det minsta. Det var som både Ian och Westerberg var överrens om - dvs att han var "böjlig" och påverkbar. Men då Westerberg får frågan om detta gör Åkesson till en bra politiker så svamlar bara Westerberg - istället för att svara något i stil med:
En politiker som hela tiden, varje sekund, tycks vara beredd att ge noga uttänkta svar som är ämnade för att tillgodose så ABSOLUT många väljare som möjligt... är ingen bra politiker, utan en vindflöjtel. Kanske en politiker som antingen inte står för någonting, eller också är väldigt begåvad i att dölja bristen på faktiskt innehåll.
Shit pommesfritt!, det var inte långt ifrån att jag själv blev övertygad SD:fan. Nu nöjer jag mig att, under skräckblandad förtjusning, följa honom och se Åkesson krossa allt motstånd. Det ska bli mycket intressant att se de etablerade politikerna drabbas av panik då de inser att de varken kan tysta eller vinna över honom.
Gudarna vare tack för att Åkesson är ensam i partiet med sin makalösa naturbegåvning, och partiet kommer givetvis börja krackelera när de verkligen sitter i Riksdagen och förhandlar med - ja, vilka det nu blir. Då kommer den vördnadsvärda fasaden spricka, för jag vet ju att Åkesson konsekvent höll sig till - ja, kanske inte osanning men något som låg väldigt, väldigt nära. Jag vet ju vad de tycker och tänker om muslimer, att om de inte är terrorister idag så kommer de vara det i morgon. Liksom jag vet att SD vill göra sig av med uppskattningsvis 30-40%, eller mer, av de invandrare som redan finns här idag.
De som inte lyckas få anställning under en viss tid. De som har sina paraboler riktade mot sina hemländers sändningar. De som föredrar sina hemländers matspecialitet före den "svenska" köttbullen. De som aktivt är två språkiga, dvs svenska och sitt ursprungsspråk och många fler tankar och "sunda" åsikter som florerar både inom och kring själva partiet och dess ledning (på tre personer, om jag inte minns fel). Det var ju inte så länge sedan partiledningen kritiserades för maktfullkomlighet men Åkesson lyckades kvickt lägga på locket. Otroligt nog blev det ingen större nyhet (inga löpsedlar i vart fall, vad jag kan minnas), så SD:s kärntro, dess evangelium, som bl a säger att massmedia kommer göra sitt absolut bästa för att på olika sätt tiga "ihjäl" dem, eller smutskasta dem med fula osanningar för att försöka "krossa" dem... har förmodligen ingen större grund i realiteten. Bland annat för att massmedia nog tycker det är lite klass och gammal hederlig och ärlig journalistik att låta även päron få uttala sig tillsammans med äpplen? Men hur schysst Åkesson än kommer behandlas mellan de oschysstheter som Aduktusson i kväll rapade upp likt en papegoja på fyllan, så kommer ändå SD, eller kanske framför allt deras hängivna lärljungar, ändå skandera om hur orättvist behandlade de är (som vågar ifrågasätta partiet och kräva svar på sina frågor utan omkringgiringar!
Skandal...).
Nu läser ni kanske in att jag tycker att det råder en... religiös liknelse i partiets, och dess anhängares, syn på sig själva som offer på Sanningens Altar. Okej, visst: Det är helt klart så att det finns väldigt många svenskar, och - givet - invandrare - som föraktar SD och ser dem som en paria, och hemskt gärna öser anklagelser och annat, inte så sällan lite löst ihopsnickrat, trams - som att SD:are är korkade idioter utan existensberättigande som de helst vill ska
förbjudnas. Så långt är jag ense med SD.
MEN! Det finns
också en hel del en offermyt kring dem. Ian Wachtmeister gav ett ypperligt exempel på den närmast religiösa uppfattningen om att massmedia är genomrutten och kommer aaaaaldrig ge Sverigedemokraterna någon ärlig chans...
...
detta i ett tv-program där Åkesson gavs alla möjligheter att tala för sitt parti och deras sak