2010-04-07, 00:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Vadå "utvisa alla". Det finns ingen som vill det. Det räcker med att utvisa 1,3 miljoner.

Nej, vi ska inte förbjuda muslimer att föda barn, men det får dom göra i sin hemländer - inte i Sverige.
Precis, du vill utvisa samtlgia invandrare och inte tillåta muslimer att föda barn i Sverige.

Gammal härlig rasism, är du nationaldemokrat måhända?

Anyway, synd att inte Åkesson klämde till med att Abders Klarström nu är Socialdemokrat.
Senast redigerad av volvo 240 2010-04-07 kl. 00:17.
2010-04-07, 00:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tror Ian och Jimmie skulle kunna komma ganska bra överens vad gäller mycket.

Det var ju en ny upplevelse att se en utfrågare som mer eller mindre sympatiserade med SD i TV. Det är man ju lite ovan med... Normalt är ju tonen alltid kompakt anti-SD...
2010-04-07, 00:14
Bannlyst
Citat:
Just precis. Bara det kan rädda Sverige.

Jag tror SD med tiden kommer att återkomma till tvångsrepatriering, annars är ju nästan alla deras reformer verkningslösa.
2010-04-07, 00:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vadå balanserar på tunn linje? Det är väl inget farligt att säga att man tillvaratar svenskarnas intressen. Eller tror du att man kan straffas då?

Skulle Jimmie sagt i TV att han vill utvisa 1,3 miljoner av Sveriges befolkning?
2010-04-07, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var ju en ny upplevelse att se en utfrågare som mer eller mindre sympatiserade med SD i TV. Det är man ju lite ovan med... Normalt är ju tonen alltid kompakt anti-SD...

Undra om tv8 vågar bjuda in Ian igen efter detta.
2010-04-07, 00:18
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitagrrl
Tyvärr så är det nog ganska få tittare, men sak samma. De som tittar måste ju se samma program som jag ser och där har Jimmie stärkt bilden av både SD och sig själv.
Jag har ingen aning om hur få/många tittare "Aduktusson" har, men bara på det här programet så visar Åkesson att han mycket väl kan lotsa in SD på både fem eller sex - kanske rent av sju? - procent.

Bengt Westerberg! Din dumsnälla, fåfängda, tramspolitiker! Han hade inte en suck mellan Åkessons blietzkrieg-svada och den skarpsynte Wachtmaisters intellekt (jag tycker intensivt illa om den mannen, en riktig mörkblå moderat. Hade året varit 1937 hade han garanterat varit ledarfigur bland de svenska nazisterna. Det står jag hela vägen för! Även om jag samtidigt är lika säker på att han skulle känna avsmak och förakt då det gick upp för honom detta med koncentrationslägren). Så jag satte mitt desperata hopp till att Aduktusson läst på riktigt ordentligt inför det här programet. Men ack så förfängt det hoppet visade sig vara: "Är du stolt över Sverigedemokratiska (Nazzzzistiska) bakgrund" ... frågar dumskallen! Fan, jag hade god lust att hiva mitt glas med vatten rätt in i rutan. Fucking hell!!! Karln tjänar säkert sina goda slantar, men orkar han källsöka därefter? Hade jag ägt Tv8 hade jag fan sparkat karln på stubben...

Så till Åkesson då, som förmodligen slog politiskt rekord i att ignorera och undvika varje fråga som riskerade att måla in honom i ett hörn. Ibland fick jag rent av känslan att mycket av det han sade under frågestunden var tvångsinlärt (repliker om och om och om igen). Som när någon avbröt honom med motivationen att "Du svarar inte på min fråga!", vad gör han? Han hejdar sig bara för att ignorera distraktionen och fortsätta där han var. Lysande!!! Förtroendegivande? Nej, inte det minsta. Det var som både Ian och Westerberg var överrens om - dvs att han var "böjlig" och påverkbar. Men då Westerberg får frågan om detta gör Åkesson till en bra politiker så svamlar bara Westerberg - istället för att svara något i stil med:

En politiker som hela tiden, varje sekund, tycks vara beredd att ge noga uttänkta svar som är ämnade för att tillgodose så ABSOLUT många väljare som möjligt... är ingen bra politiker, utan en vindflöjtel. Kanske en politiker som antingen inte står för någonting, eller också är väldigt begåvad i att dölja bristen på faktiskt innehåll.

Shit pommesfritt!, det var inte långt ifrån att jag själv blev övertygad SD:fan. Nu nöjer jag mig att, under skräckblandad förtjusning, följa honom och se Åkesson krossa allt motstånd. Det ska bli mycket intressant att se de etablerade politikerna drabbas av panik då de inser att de varken kan tysta eller vinna över honom. Gudarna vare tack för att Åkesson är ensam i partiet med sin makalösa naturbegåvning, och partiet kommer givetvis börja krackelera när de verkligen sitter i Riksdagen och förhandlar med - ja, vilka det nu blir. Då kommer den vördnadsvärda fasaden spricka, för jag vet ju att Åkesson konsekvent höll sig till - ja, kanske inte osanning men något som låg väldigt, väldigt nära. Jag vet ju vad de tycker och tänker om muslimer, att om de inte är terrorister idag så kommer de vara det i morgon. Liksom jag vet att SD vill göra sig av med uppskattningsvis 30-40%, eller mer, av de invandrare som redan finns här idag.

De som inte lyckas få anställning under en viss tid. De som har sina paraboler riktade mot sina hemländers sändningar. De som föredrar sina hemländers matspecialitet före den "svenska" köttbullen. De som aktivt är två språkiga, dvs svenska och sitt ursprungsspråk och många fler tankar och "sunda" åsikter som florerar både inom och kring själva partiet och dess ledning (på tre personer, om jag inte minns fel). Det var ju inte så länge sedan partiledningen kritiserades för maktfullkomlighet men Åkesson lyckades kvickt lägga på locket. Otroligt nog blev det ingen större nyhet (inga löpsedlar i vart fall, vad jag kan minnas), så SD:s kärntro, dess evangelium, som bl a säger att massmedia kommer göra sitt absolut bästa för att på olika sätt tiga "ihjäl" dem, eller smutskasta dem med fula osanningar för att försöka "krossa" dem... har förmodligen ingen större grund i realiteten. Bland annat för att massmedia nog tycker det är lite klass och gammal hederlig och ärlig journalistik att låta även päron få uttala sig tillsammans med äpplen? Men hur schysst Åkesson än kommer behandlas mellan de oschysstheter som Aduktusson i kväll rapade upp likt en papegoja på fyllan, så kommer ändå SD, eller kanske framför allt deras hängivna lärljungar, ändå skandera om hur orättvist behandlade de är (som vågar ifrågasätta partiet och kräva svar på sina frågor utan omkringgiringar! Skandal...).

Nu läser ni kanske in att jag tycker att det råder en... religiös liknelse i partiets, och dess anhängares, syn på sig själva som offer på Sanningens Altar. Okej, visst: Det är helt klart så att det finns väldigt många svenskar, och - givet - invandrare - som föraktar SD och ser dem som en paria, och hemskt gärna öser anklagelser och annat, inte så sällan lite löst ihopsnickrat, trams - som att SD:are är korkade idioter utan existensberättigande som de helst vill ska förbjudnas. Så långt är jag ense med SD. MEN! Det finns också en hel del en offermyt kring dem. Ian Wachtmeister gav ett ypperligt exempel på den närmast religiösa uppfattningen om att massmedia är genomrutten och kommer aaaaaldrig ge Sverigedemokraterna någon ärlig chans...

... detta i ett tv-program där Åkesson gavs alla möjligheter att tala för sitt parti och deras sak
Senast redigerad av Pinkskin 2010-04-07 kl. 00:29.
Medlem
Isaac_As avatar
Kom att tänka på en grej. Jimmie Åkesson har faktiskt en chans att hamna i historieböckerna som "mannen som räddade Sverige", inte helt omöjligt

han är en bra retoriker, han verkar väldigt hängiven, han har ett parti bakom sig som kommer in i riksdagen till hösten, han vill förändra den sak som hotar att underminera Sverige totalt.

vore fränt
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Jag tror SD med tiden kommer att återkomma till tvångsrepatriering, annars är ju nästan alla deras reformer verkningslösa.

Det tror och hoppas jag inte.
2010-04-07, 00:19
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaac_A
Kom att tänka på en grej. Jimmie Åkesson har faktiskt en chans att hamna i historieböckerna som "mannen som räddade Sverige", inte helt omöjligt

han är en bra retoriker, han verkar väldigt hängiven, han har ett parti bakom sig som kommer in i riksdagen till hösten, han vill förändra den sak som hotar att underminera Sverige totalt.

vore fränt

Han blir snarare den som förrådde svenskarna:

http://www.youtube.com/watch?v=0MvYMgI20l0
2010-04-07, 00:24
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:

lilla vän, ND kommer aldrig att kunna påverka nånting, men SD har faktiskt chansen att få upp invandringsproblematiken till ytan och att få den debatterad i riksdagen och därefter få den debatten rumsren. Sen serrö kan det bli hur bra som helst. Rom byggdes inte på en dag, inte ens på en vecka
2010-04-07, 00:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Massor med förvirrad text
Vad har du tagit förnåt?

Citat:

Han säger ju att eftersom Sverige är ett sekulariserat land och vi ser till att det öfrblir så så är det inget problem,

Ni nationaldemokrater är inte kloka, oerhört sekteristiska och rasistiska.

Nej om man skulle gå och ragga på lite blattebrudar kanske.

SD 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Lägg ner nu för helvete.
Tycker precis som dig i de du säger
Men har du inte förstånd till att inse att våra åsikter inte kan vädras ut i tv ÄN så borde du enbart knipa igen

Att du har mage att ta en av våra största kungars namn och spy ur dig massa skit i hans namn. Och pack som du kallar sig för patrioter.

Era åsikter hör faktiskt hemma i Tyskland på 30-40talet. Ni två lär ju kunna sitta och diskutera längden på judars näsor i felra timmar med.
Senast redigerad av volvo 240 2010-04-07 kl. 00:31.
2010-04-07, 00:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Skulle han ha sagt: "Nej, vi vill inte att muslimerna i Sverige ska föda fler barn."?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in