2010-03-23, 23:29
Medlem
Jag tänker inte rösta på SD i höst, men tycker det är löjligt att den här sidan ens blev en nyhet på dn.se

Skulle det bli en nyhet om jag registrerade moderat.de ?
2010-03-23, 23:29
Medlem
Vetemjölners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men gör så att du skiter i Vad för sida som google rankar högst sd.de eller sd.se
De som tänker sig att gå till sd's hemsida och kommer fel och bara därför inte röstar på SD i valet måste ju vara så försvinnande lite i antal att det inte spelar någon roll. Istället bör ni gå till sd.de och stå emot och säga er mening.

Sidan sd.de var ju lite löjlig och omänskligt dålig och ointressant. En kommentar från en användare lyder: "Ner med SD från googletoppen!"
Ni är väl inte rädda för det?
Sämre var ju nästan i så fall att du startade den här tråden där du gör reklam för .de sajten, om du nu inte är emot SD då.

Kan väl vara kul att diskutera sidan för det? Den kommer ju ändå inte uppnå sitt mål. Personligen tyckte jag att det var kul att de har rensat ut kommentarer sen sist jag var där, ändrat layout, och tagit bort ett gäng länkar som var där från början. Deras initiativ är naturligtvis dödfött, men det kanske sporrar en och annan SD:are att vara lite extra "hårdbevakande" av sociala medier. Goda tider.

Och nu när jag har kollat screenshotsen en gång till så la jag märke till att man har bytt budskap också. Först var det ett kallhamrat "SD HAR FEL!" nu är det ett mycket softare "Ta debatten med SD~".
Senast redigerad av Vetemjölner 2010-03-23 kl. 23:45.
2010-03-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag skulle vilja höra lite bra argument mot SD, så jag begav mig till sajten. Men där står inget av intresse. Synd.
Att partiledaren för SD ljuger ihop en massa fakta i debatartiklar är ju ganska pinsamt tycker jag... Men också skrämmande eftersom folk köper det...

Citat:
Ursprungligen postat av Tawlan
Jag tänker inte rösta på SD i höst, men tycker det är löjligt att den här sidan ens blev en nyhet på dn.se

Skulle det bli en nyhet om jag registrerade moderat.de ?
Det är väl ändå lite skillnad på att vara ett parti som står för ren rasism än ett som vill privatisera den offentliga sektorn?
Senast redigerad av stahlin 2010-03-23 kl. 23:38.
2010-03-23, 23:46
Medlem
FallenMasters avatar
Detta är ganska illa faktiskt. Inte för att detta troligen gör någon negativ effekt på valtalen, men att det finns så många som AKTIVT arbetar emot SD (den där sidan, expo, aftonbladet etc). Jag kan bara inte förstå hur man samtidigt som man säger sig värna om demokratin försöka manipulera bort folk från ett parti, och kom inte och säg att de obligatoriska anti-SD föreläsningarna som expo gav oss i gymnasiet inte var ren och skär manipulation av unga väljare. Vad som är desto tråkigare är att jag faktiskt vill hitta bra motargument mot SD men möts alltid av pajkastning och icke-argument.

Citat:
Ursprungligen postat av stahlin
Att partiledaren för SD ljuger ihop en massa fakta i debatartiklar är ju ganska pinsamt tycker jag... Men också skrämmande eftersom folk köper det...

/.../

Jag skulle gärna vilja höra lite exempel på den falska fakta som sagts.
2010-03-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallenMaster
Jag skulle gärna vilja höra lite exempel på den falska fakta som sagts.

Jag vet att detta är från aftonbladet men det var där som Jimmie Åkessons valde att publicera sin egen debattartikel (antagligen för att större delen av hans väljarkrets hittar sina "nyheter" där). Sen när dom säger till honom att det som han skrivit inte är sant så erkänner han dessutom att det inte var det, att han bara fabricerat det för att det kunde vara så enligt honom själv.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab
2010-03-24, 00:08
Medlem
Vetemjölners avatar
Citat:
Jag vet att detta är från aftonbladet men det var där som Jimmie Åkessons valde att publicera sin egen debattartikel (antagligen för att större delen av hans väljarkrets hittar sina "nyheter" där). Sen när dom säger till honom att det som han skrivit inte är sant så erkänner han dessutom att det inte var det, att han bara fabricerat det för att det kunde vara så enligt honom själv.

Här bemöter SD aftonbladets åsikter.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/21/akesson-jag-har-belagg-for-mina-pastaenden/#more-23923

Tänkte bara flika in det här också, vilket är ganska typiskt för alla dessa "FEL" man har delat ut.

Citat:
FEL. -Det han talar om finns, det är inget snack om saken. Men vi vet inte omfattningen och vi vet inte om det ökar eller minskar.

Det är så det mesta av Aftonbladets jargong går, de vet inte, därför har SD fel. Det logiska steget vore väl i så fall att en gång för alla reda ut hur det står till, istället för att på vagaste vis försöka bortförklara problemen som alla vet följer i spåren av dagens invandringspolitik?

Förlåt för OT, men ändå. Journalister ska ta reda på saker, inte tillrättavisa folk.
Senast redigerad av Vetemjölner 2010-03-24 kl. 00:15.
2010-03-24, 00:13
Medlem
Citat:
Du ljuger när du säger att han erkänner att han har fel och att han har fabricerat uppgifterna,
Läs artikeln en gång till och håll sedan tyst och gör det rätta dvs rösta på SD.
Han gör rimliga antaganden i alla frågor som inte är vetenskapligt utforskade och påstår rätt saker då det finns uppgifter, till exempel i Brå.
2010-03-24, 00:40
Medlem
Blasippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson90
En röst på SD är en röst på Ohly.. kom ihåg det! (Av högsta vikt att alliansen får vara större än vänsterkartellen)

Hur kan du vara så säker på det? I en undersökning jag såg nyligen i Syd svenskans pappersbilaga visade det tydligt att de flesta som tänker rösta på SD i höst, som tidigare röstat på något annat parti är män i åldern 25-55 år och medlemmar i något av LO's 14 medlemsförbund. Merparten av dessa angav också att de tidigare röstat på SAP. Alltså snor SD minst lika många röster från Mona Muslim som från alliansen, har du andra uppgifter får du gärna komma med dom.
2010-03-24, 01:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Det är denna form av förenklade och i grunden grovt vilseledande kritik av SD som vi INTE behöver. ( se tråden om artikeln + några av de övrigas svar i denna tråd för mer om detta).
2010-03-24, 01:29
Medlem
Deeecs avatar
OT och trams raderat.

Följande saker är INTE på tapeten:

*TS surfvanor
*Mona Sahlin, Ohly eller annan riksdagspolitisk debatt generellt

Följande ÄR på tapeten:

*Försök till censur av SD på internet

Håll er till topic!

/Mod
2010-03-24, 01:38
Medlem
Aristotélēss avatar
Vart är innehållet? De plockade bort det lilla dom hade och klämmer istället in lite fler youtubevideor,
något citat och sedan hela startsidan fylld med anmaningar att skapa hype för deras sida.
Ja, och en ruta med twitter också, förutom kommentarsfälten. Vart är Palme?

Vilken sida!
2010-03-24, 01:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Tycker det är extremt löjligt med sådan smutskastningskampanj. Något som jag sett allt mer i Sverige de senaste åren framförallt från vänsterns sida men självklart är ingen sida oskyldig. (notera att jag inte håller med någon sida i Sverige). Försämrar debattklimatet något enormt.

Då är det mycket bättre att t.ex. skapa en sida som innehåller argument mot sverigedemokraterna eller argument varför ens egna parti är bättre än andra partier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in