2010-01-19, 21:25
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Vad får dig att tro det? SD har alltid sagt att man vill frysa den, skicka ut alla med falsk dokumentation och utvisa kriminella invandrare.
Varför skulle det ändras?

SD säger väl att dom vill ha en invandring som ligger på samma nivå som våra nordiska grannländer? Dvs fortfarande alldeles för hög.
2010-01-19, 21:30
  #1922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipnir
SD säger väl att dom vill ha en invandring som ligger på samma nivå som våra nordiska grannländer? Dvs fortfarande alldeles för hög.

Det finns ingen anledning att säga något annat. Så länge man ligger klart under riksdagspartiernas nivåer för invandring kan man attrahera invandringskritiska röster och samtidigt vara enda alternativet för de som vill ha totalstopp. Börjar man föra ut en linje om totalstopp och massutvisningar riskerar man att förlora fler röster bland de måttligt invandringskritiska än man kan vinna bland de extremt invandringskritiska.
2010-01-19, 21:42
  #1923
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Skandaldamen heter Lena Sundström och är en adopterad korean. Så som brukar gå med adoptivbarnen så fick hon identitetsstörning och har ända sedan dess ansetts som en expert på migrationsfrågor i Sverige. Hon gjorde ett rubbat reportage om Danmark förra året som hette "Världens lyckligaste folk". Bland de största övergreppen på vårat stolta grannfolk någonsin.

Det som alltid är lika underhållande är hur de s.k. främlingsfientliga/rasisterna kritiseras för att de målar ut hela grupper av människor som dåliga/sämre, samtidigt som anti-rasisterna gör exakt samma sak. De målar inte bara ut SD-are som ett gäng rasistiska inavlade bönder, de målar även ut hela det danska folket som främlingsfientliga och klart empatilösa individer och tvekar inte en enda sekund att svartmåla Danmark när tillfälle ges.

Senast var ju när turismen i Danmark minskat. Detta hävdade media berodde självklart på att Danmark inte tar in tillräckligt mycket invandrare. Logiken i resonemanget var fullkomligt vanvettig men det är så media jobbar.
2010-01-19, 22:17
  #1924
Medlem
Meloveyoulongtimes avatar
Är det bara jag som inte hänger med i kineshorans "lejonkungen"-snack?
2010-01-19, 22:31
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det finns ingen anledning att säga något annat. Så länge man ligger klart under riksdagspartiernas nivåer för invandring kan man attrahera invandringskritiska röster och samtidigt vara enda alternativet för de som vill ha totalstopp. Börjar man föra ut en linje om totalstopp och massutvisningar riskerar man att förlora fler röster bland de måttligt invandringskritiska än man kan vinna bland de extremt invandringskritiska.

Och således blir svenskar i minoritet i Sverige, trist.
2010-01-19, 22:34
  #1926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipnir
Och således blir svenskar i minoritet i Sverige, trist.

Väl i riksdagen går det att vara betydligt mer extrem i sin hållning.
2010-01-19, 22:36
  #1927
Medlem
sk0gens avatar
I sin vilja att bli accepterade har SD blivit mer och mer försiktiga pissljumma och fega.

Jag har aldrig gillat den typ av korkskallepopulistiska xenofoba bonntölpspolitik som SD stått för, men för 10 år sedan var de tydligare med vad de egentligen handlar om

Jag respekterar ett parti som står för sin sak, även om jag inte håller med om deras åsikter. Tyvärr står inte SD för att de är ett anti-invandrarparti. SD liknar numer mest av allt svettiga bil-månglare av sämsta hycklande frikyrkomodell.
2010-01-19, 22:46
  #1928
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
I sin vilja att bli accepterade har SD blivit mer och mer försiktiga pissljumma och fega.

Jag har aldrig gillat den typ av korkskallepopulistiska xenofoba bonntölpspolitik som SD stått för, men för 10 år sedan var de tydligare med vad de egentligen handlar om

Jag respekterar ett parti som står för sin sak, även om jag inte håller med om deras åsikter. Tyvärr står inte SD för att de är ett anti-invandrarparti. SD liknar numer mest av allt svettiga bil-månglare av sämsta hycklande frikyrkomodell.

Kommer krävas bra mycket pajaseri från SDs sida för att förlora sina missnöjesröstare som jag gissar är en hygglig andel av deras väljare då det är det enda parti som är starkt kritiska till den nuvarande invandringspolitiken som har en reell chans att komma in i riksdagen.
2010-01-19, 22:48
  #1929
Medlem
glimmandes avatar
Nu har jag lyssnat igenom hela sändningen.

Var väl ungefär som vanligt. Mycket snack om att sd är rasister och det problematiska med att bemöta dem då deras stöd ökar ju mer i rampljuset de kommer. Satt och undrade lite om de verkligen tycker så som de framställer sig (grindvakter emot fascism, rasism och hemskheter) eller om de är maktrealister fullt medvetna om all skit invandringen bidragit med men mer intresserade av att gynna sin egen karriär genom att tillbedja den tillåtna etablerade sanningen.
2010-01-19, 22:53
  #1930
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meloveyoulongtime
Är det bara jag som inte hänger med i kineshorans "lejonkungen"-snack?

Jag skulle också vilja få det tolkat.
2010-01-19, 22:53
  #1931
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Nu har jag lyssnat igenom hela sändningen.

Var väl ungefär som vanligt. Mycket snack om att sd är rasister och det problematiska med att bemöta dem då deras stöd ökar ju mer i rampljuset de kommer. Satt och undrade lite om de verkligen tycker så som de framställer sig (grindvakter emot fascism, rasism och hemskheter) eller om de är maktrealister fullt medvetna om all skit invandringen bidragit med men mer intresserade av att gynna sin egen karriär genom att tillbedja den tillåtna etablerade sanningen.

Det var märkligt att JÅ var tvungen att sitta i publiken, de var ändå honom de talade om mest. Han borde fått varit med uppe på scenen.

Det finns 1000 förklaringar till varför media agerar som de gör. Okunskap, rädsla för att kritisera, jargong inom mediavärlden, men framför allt är det ett sätt att värna om sina egna karriärer. De har ju konstant hyllat mångkulturen och massinvandringen, att helt plötsligt behöva erkänna att det inte var något bra som kom ur det hela, ja det är helt enkelt för många huvuden som skulle rulla.
Det fattar vem som helst att skulle samma problem som manifesterar sig i förorterna flytta in till innerstaden, på södermalm och kungsholmen, så skulle det bli helt andra ljud i koskällan.
2010-01-19, 23:25
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Jag skulle också vilja få det tolkat.

Hennes nidord för Leijonborg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in