Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.White
Kan tyckas, men jag skulle utan tvekan kalla de politiska sidorna i de flesta morgontidningarna för just PK. UNT är inget undantag utan har i över 15 år utmärkt sig som en av de mest ledande SD-hatarna.
Kritisera istället artikeln för dennes bristande statistik, underlag eller liknande, men börja inte tjata om PK. Det kommer inte att leda någonvart.
Citat:
Jag har inte sett någon jämförelse med de andra partierna.
Menar du att om andra partier hade samma statistik så hade du skrivit "men de andra partierna gör ju så, varför får inte SD göra så"?
För i övrigt har du visst sett jämförelsen vad det gäller politisk frånvaro mellan SD och andra partier eftersom du själv svarade på ett inlägg (#19) i vilket jag länkade till en artikel där jag tog upp det.
http://hd.se/helsingborg/2009/10/28/haer-aer-sverigedemokraterna-i-2/
Citat:
Sett till antal ledamöter och lagda motioner jämfört med andra partier klarar sig SD bra i statistiken, du förstår att du måste ha något att jämföra med va?
Det är ju precis vad jag gjorde i texten du citerade då du skrev det där. Jag tog detta som exempel:
"Hittills har SD i Tierp presterat två motioner, en om behovet av en Fixar-Malte och en om en lastbilsparkering [...] Folkpartiet, med samma antal mandat, har skrivit 13 stycken motioner och interpellationer."
Citat:
PK-begreppet är ett politiskt etablerat ord som änvänds i hela västvärlden, men visst är det synd om just du inte förstår det.
Sedan så borde du berätta för ett par språkforskare att du tycker att begrepp som inte är statiska är "meningslösa"!
Lingvister har arbetat fram Nordstedts ordbok som skriver att politiskt korrekthet är det som: "[...]stämmer väl överens med åsikterna hos det (för tillfället) ledande kulturskiktet i frågor som rör politik och samhälle."
Det rimmar ganska väl med vad jag tidigare skrev: "Politiskt korrekt är den allmänna meningen som råder. På FB är den allmänna meningen att SD är ett bra parti. På FB är det alltså PK att kalla SD för ett bra parti, medan det i resten av samhället det finns färre anhängare till SD är PK att kritisera SD."
Är det du eller jag som missförstått något fundament här?
Citat:
Du vill alltså inte ändra lagen och ser de som självklart att SD skall få sitt lagstiftade partistd även i kommuner där man aldrig är på möten?
Ja, och samtidigt tycker jag att det är värt att diskutera om det skall vara så. Vad bra att du äntligen förstått.
Citat:
Ok så DU är emot ett lagförslag (att SD skall kunna tappa partistöd) men vill se om ANDRA vill ändra lagen (så att SD skall kunna bli av med partistöd)? Är det så du menar?
Jag är varken för eller emot lagförslaget, men jag tycker att det är värt att diskutera om det är lämpligt att ändra det.
Citat:
Det spelar upplysningsvis ingen roll, det är ändå en fråga som ställs kring en lagändring och således skall vara i judridikforumet.
Om ett parti har hög frånvaro så kan det vara på sin plats att diskutera om det är lämpligt att de får partistöd. Det är inrikespolitik och om det inte är det så är det en moderator som får avgöra det, inte du.
Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.White
Men ändå är det bara SD du tar upp?
Ja, eftersom de har så exceptionellt dåliga siffror vad det gäller närvaro och engagemang.