Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.White
Nej, vad jag vet har ingen påstått att alla tidningar utom en i världen är PK.
Nej, men rent allmänt tycks det vara praxis för invandringskritiker att säga att allt är PK som går en emot är PK. Återigen, kritisera artikeln för deras sätt att göra statistiken på, istället för att bara avfärda den som PK.
Citat:
Två av 300 svenska kommuner...
I de två kommuner man undersökt saken så har Sverigedemokraterna väldigt hög närvaro. Beror det på att Sverigedemokrater i just de två kommunerna/länen där man undersökt saken är riktigt lata eller?
Citat:
Sedan är ju frånvaro helt meningslöst att se på när det gäller aktivitet. ATt vara på alla möten under 4 år och inte skriva en motion eller begära ordet en gång betyder inte att man är mer aktiv än någon som går på 50 % av alla möten och lägger ett 10-tal motioner.
Du hade haft rätt om det inte vara så att det det hör till saken att Sverigedemokraterna skapar väldigt få motioner:
http://www.sr.se/halland/nyheter/artikel.asp?artikel=1595991
Från UNT-artikeln:
"
Hittills har SD i Tierp presterat två motioner, en om behovet av en Fixar-Malte och en om en lastbilsparkering [...] Folkpartiet, med samma antal mandat, har skrivit 13 stycken motioner och interpellationer."
De är alltså sällan på mötena och när de väl är där skapar de få motioner. I partier med lika få mandat så återfinns betydligt fler motioner.
Citat:
Så om nu en tidning är PK så tycker du att det inte skall få nämnas?
Det är klart att du skall få nämna det, men det ger inget mer än irritation och det är fullständigt intetsägande. Om man vill kritisera någon så går man på sakfrågor och kritiserar brister där, man säger inte bara att någon är politiskt korrekt, vilket är ett uttryck som dessutom inte har en fast betydelse utan vars mening varierar från sammanhang till sammanhang.
Politiskt korrekt är den allmänna meningen som råder. På FB är den allmänna meningen att SD är ett bra parti. På FB är det alltså PK att kalla SD för ett bra parti, medan det i resten av samhället det finns färre anhängare till SD är PK att kritisera SD. Uttrycker är alltså dumt och meningslöst.
Citat:
Nu snubblar du på dina ord så man tycker synd om dig. Om du tycker att det är fel att SD kan med stöd av kommunallagen få partistöd så borde du rimligen vilja ändra kommunallagen - och vill du ändra på att SD har rätt till dessa pengar så har det i juridikdelen att göra.
Jag vill inte ändra lagen, utan diskutera med er om ni tycker att en lagändring för Sverigedemokraternas partibidrag är på plats på grund av deras höga politiska frånvaro.
Citat:
I kommunallagen finns ingen som helst koppling mellan närvaro och partistöd, fast det kan ju du kanske inte veta iom att du helt enkelt inte är inläst på ämnet bevisligen. Det kan ju vara ett råd till dig i framtiden, att försöka läsa in dig lite innan du yttrar dig om något?
Men jag vet ju för fan att man inte kan bli av med partistödet för bristande närvaro, men jag vill diskutera SD:s höga frånvaro och om den borde göra så att det förlorar partistödet. Jag har aldrig påstått att det finns någon koppling mellan närvaro och partistöd och jag har inte heller påstått att jag är inläst. Det är ju därför jag vill diskutera saken.