2009-05-24, 14:36
Medlem
PureRuperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daho
Expressens ledarsida är "oberoende liberal" och Anna Dahlberg är dess politiska redaktör. Det är ingen nyhetsartikel och ledarsidan utger sig inte för att vara neutrala på något sätt. Om Dahlberg tycker att Sd är ett högerextremt hot så får hon väl tycka det? Jag förstår inte varför du verkar upprörd eller tror att det ligger någon slags konspiration bakom. Det här om att rösta "mot" högerextrema partier är ju inte heller något nytt grepp.

Dock så är det kanske lite märkligt att hon bemödar ta upp en ledare om Sd i ett läge då de är så långt från en EP-plats enligt opinionsundersökningarna.

Ännu bättre: Jag fick upp en reklam-banner för SOSSARNA på ledarsidan!!!!!!
2009-05-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daho
Expressens ledarsida är "oberoende liberal" och Anna Dahlberg är dess politiska redaktör. Det är ingen nyhetsartikel och ledarsidan utger sig inte för att vara neutrala på något sätt. Om Dahlberg tycker att Sd är ett högerextremt hot så får hon väl tycka det? Jag förstår inte varför du verkar upprörd eller tror att det ligger någon slags konspiration bakom. Det här om att rösta "mot" högerextrema partier är ju inte heller något nytt grepp.

Dock så är det kanske lite märkligt att hon bemödar ta upp en ledare om Sd i ett läge då de är så långt från en EP-plats enligt opinionsundersökningarna.
Jag är inte upprörd - min rubrik blev lite begränsad pga FBs begränsning av antalet ord. Jag är ingen vän av Aftonbladet men jag tycker ändå JHs anti-SD skriveri är mer begåvat om man nu ska skriva anti-SD(även om helhetsintrycket förtas av gammal arbetarklassnostalgi a la 60-tal
Citat:
Så var är Socialdemokraterna, de som mest borde värna om arbetarna? Hur kan vänstern spela bort sitt klassbudskap så till den milda grad att de numera betraktas som medelklassungdomar med palestinasjalar som kramar muslimer och gillar att slåss? Vilket parti lyssnar på dem som tar mest stryk och är riktigt förbannade?
Svaret är dessvärre givet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johannehildebrandt/article5211165.ab
2009-05-24, 15:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Egendomlig valrörelse måste jag säga. Rör det sig om någon muthärva eller den gamla präktiga PKismen?
NYTT AVSLÖJANDE! Vilket scoop.

Skulle du bli lika upprörd om en socialdemokratisk tidning uppmanade sina läsare att rösta "mot borgerligheten"?
2009-05-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
NYTT AVSLÖJANDE! Vilket scoop.
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Skulle du bli lika upprörd om en socialdemokratisk tidning uppmanade sina läsare att rösta "mot borgerligheten"?I
Inte upprörd i detta eller i ditt fall - men jag hade nog lyft på ögonbrynen om jag läst "om ni omotiverade inte fattat nått-gå i alla fall och rösta mot S i europavalet för att förhindra Stalinismens återkomst"

2009-05-24, 15:55
Medlem
Expressen lever gott på presstödet som jag förmodar att SD skulle dra in om de fick chansen så det är helt befogat att säga att Expressen är mutade av riksdagspartierna. TS har rätt.
2009-05-24, 19:16
Medlem
Anna

Anna Dahlberg, Expressen är inget undantag från regeln.

Hon liksom hela journalistpacket HATAR Sd.

Det kallas fri press när alla i media tycker samma.

Men nu får de motstånd bla av oss som skriver på FB och andra saiter.

Journalistpacket får betalt för att sprida sina åsikter.

Vi idealister styrs av en stark inre övertygelse.
2009-05-24, 19:33
Medlem
Red Machines avatar
Eftersom TS redan blivit avslöjad som en jubelidiot som inte förstår skillnaden mellan en artikel och ledare så får jag väl konstatera som brukligt att SD-sympatörer är en FB:s största humorkälla.

Tack och sluta inte, då kanske Sd kommer kunna ses som ett seriöst parti....
2009-05-24, 19:50
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Expressen lever gott på presstödet som jag förmodar att SD skulle dra in om de fick chansen så det är helt befogat att säga att Expressen är mutade av riksdagspartierna. TS har rätt.
Expressen har inget presstöd. Dom har ett litet distrubitionsstöd, men det får man för att man samordnar med andra tidningar.
2009-05-24, 20:11
Medlem
R.Stotzkys avatar
Exakt, vet man inte vad syftet med en ledare är så kanske man ska läsa på lite?

Haha, för varje tråd om SD man läser så cementeras bilden av SD-röstaren som en lågutbildad raggare med sydstatsflagga i vardagsrummet, som talar sämre svenska än en nyinflyttad somalier och har hela kylen fylld med starköl mer och mer. Snäll, sluta aldrig skriva, lyteskomik är underbart!
2009-05-24, 20:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Hahaha... Rubriken påstår att det är ett stort avslöjande på gång. Jag förväntade mej ett antal länkar med bevis på att pengar gått från partierna till Expressen.

Sen hade Ts bara läst en ordinär ledare. Såna skrivs i varje tidning varje dag och dom SKA vara politiskt förgade.

Fantastisk humor! Och en bekräftelse på vilka som är Sd:s anhängare. Konspirationer bakom varje tidningssida...
2009-05-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Eftersom TS redan blivit avslöjad som en jubelidiot som inte förstår skillnaden mellan en artikel och ledare så får jag väl konstatera som brukligt att SD-sympatörer är en FB:s största humorkälla.
Tack och sluta inte, då kanske Sd kommer kunna ses som ett seriöst parti....
Eftersom RM redan blivit avslöjad som en jubelidiot som inte förstår skillnaden mellan en fristående FBdebattör och en engagerad SDsympatisör får jag väl konstatera som brukligt att jubelidioter är en FBs största humorkälla Tack och sluta inte för då kanske FB kommer att ses som bara ett humorlöst PKforum

2009-05-24, 21:49
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben

http://gallery.calebhammel.com/storage/post-02/Pwned.jpg ITT

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in