2008-11-16, 23:38
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soewhat
Något bra tips om man skulle göra en udd med saker i hemmet

*ihoprullat bandage/gasbinda (kräver dock att inket är tunnt för att det ska fungera att rinna igenom)
*tvättsvamp
...
Senast redigerad av alaskapolloc 2008-11-16 kl. 23:41.
Citera
2008-11-16, 23:39
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soewhat
Något bra tips om man skulle göra en udd med saker i hemmet
Sånadära skrubb svampar brukar jag ta det gula "skumgummit" ifrån och dra en strumpa runt och använda som udd.

Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Jag får bara hålla med, av egna erfarenheter. (explosioner etc...) MEN låt inte petflaskan stå öppen INOMHUS i ditt RUM DÄR DU SOVER Jag kunde knappt vakna dagen därpå, så dåsig var jag

hahaha
Citera
2008-11-18, 15:40
Medlem
RallyRallys avatar
Jag har rackat en liten burk akrylfärg. Mörk blå.. Blandade i 3/4 delar vatten ungefär.

Testade att skriva på en tidning, blank sida. Väntade 15 min tills de torkat. Tog aceton på papper och gnuggade. Gick bort lätt...

Hur kan man få skiten att sitta bättre?
Citera
2008-11-18, 15:51
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Jag har rackat en liten burk akrylfärg. Mörk blå.. Blandade i 3/4 delar vatten ungefär.

Testade att skriva på en tidning, blank sida. Väntade 15 min tills de torkat. Tog aceton på papper och gnuggade. Gick bort lätt...

Inte använda akrylfärg och blanda ut med lösningsmedel istället för vatten
Citera
2008-11-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally

använd inte vatten
Citera
2008-11-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Okej, efter middag så bestämde jag mig att förklara saken för dig ändå.

Stealth Ink är ett bläck med en väldigt speciell funktion. Ingredienserna är kritiska för att det ska funka som det ska. Om du blandar i något så förstör du med stor sannolik bläcket.

Om det trots alla odds funkar efter att du besudlat bläcket så har det du hällt i nog i löst sig i stealthinket och därför inte påverkat det alls. Då har du varken nått ditt mål, att förbättra bläcket, eller gått ner vägen utav förlust.

För alla er som hackade på mig kan jag nu berätta för er att jag framställt ett ink som ger bättre buffs än original stealth. Visst jag hade tur, men jag lyckades!
Citera
2008-11-18, 16:09
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
För alla er som hackade på mig kan jag nu berätta för er att jag framställt ett ink som ger bättre buffs än original stealth. Visst jag hade tur, men jag lyckades!

På vilka ytor har du provat det och hur många gånger har buffen vart framme?
Citera
2008-11-18, 16:26
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Inte använda akrylfärg och blanda ut med lösningsmedel istället för vatten

Vad ska jag använda då?
Lefranc Bourgeois Déco heter märket som jag kan få tag på...Det finns vattenlöslig akryl och nått annat, kommer inte ihåg.

Har Clas Ohlson nått bra?
Citera
2008-11-18, 17:28
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
Återigen! Det är massor med saker som påverkar hur resultatet kommer ut. Hur mycket UV strålning och hur stark UV strålning tagen får, vad är det för material tagen sitter på, hur varm det är osv. Det finns massor med saker som kan påverka resultatet.

Men som sagt om du nu lyckades; Grattis, vad bra för dig.
Citera
2008-11-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
På vilka ytor har du provat det och hur många gånger har buffen vart framme?

Jag är lika skeptisk som du faktiskt, men jag kom på att jag snackat med en större målare från stockholm som hade ett par riktigt riktigt fina buffs rullande i tuben. Då hade han blandat magic inc och ett annat bläck. (läs det riktiga, inte stealthen) och de hade tydligen gett resultat, dock var det inte osynligt längre men ändå.
Citera
2008-11-19, 01:43
Medlem
Jaaaas avatar
Jag blandade stealth och corio det funkade bra vill jag minnas .

Även xylene med stealth .
Citera
2008-11-19, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Återigen! Det är massor med saker som påverkar hur resultatet kommer ut. Hur mycket UV strålning och hur stark UV strålning tagen får, vad är det för material tagen sitter på, hur varm det är osv. Det finns massor med saker som kan påverka resultatet.

Men som sagt om du nu lyckades; Grattis, vad bra för dig.

Dessa saker vet jag redan om.
buffen har vart framme på 3 ställen, blank vit vägg, t-banegolv och blå blank vägg. På dessa 3 ställena har resultatet blivit starkare än tidigare, vilket måste betyda att jag fått ett bättre ink!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in