2008-09-07, 21:26
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Vet du (eller någon annan såklart) någonstans där man kan få tag på sk. blandcaps? Passar också på att fråga hur mycket man kan öka trycket, explosionsrisk?

Kolla in coopforum och mackar där finns ibland burkar med en lång slang på ta två caps men bara en slang och så fäster du den mellan capsen .
Citera
2008-09-07, 21:30
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjan
BTW, och nu drar vi tråden lite ot. Nån som vet nått om MTNs nya burk 94? har bara sett bilder på en hyfsat cleant designad burk med slogan Where were you in 94? Känga åt montana eller bara lite youth crew? vem vet? inte jag.

Länk ? hittade inte på mtns hemmsida .
Citera
2008-09-07, 22:23
Bannlyst
Caps med längre slang (och framförallt tjockare till skillnad från WD40s kanyltunna rör) finns på olika produkter för avsedda för bruk i hålrum på bilar o.s.v.

Ta en titt efter Dinitrol ML-kannorna på Coop och dylika inrättningar.
Citera
2008-09-07, 22:50
Medlem
delincuentes avatar
när du en gång testat beat eller clash kommer du nog inte att tänka på andra burkar.
Citera
2008-09-07, 22:51
Medlem
smaksaks avatar
Tackar för hjälpen allihopa, men har fortfarande inte fått klart för mig hur mycket man kan fylla? Märker man när det börjar närma sig gränsen?
Citera
2008-09-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Länk ? hittade inte på mtns hemmsida .

Deras hemsida? Kom igen, dem är spanjorer och updaterar typ aldrig. Istället skriver dem nödvändiga kommentarer på fotolog: http://www.fotolog.com/montanacolorsbcn/62720934 eller så är har de Italienare som sköter en Myspacesida åt dem: http://www.myspace.com/mtn94 Alltså. på myspace sidan listar de en massa nummer och kopplar dem till olika fakta om 94:an (som jag nu döper kannan till). Bland annat att den täcker 2 kvm, kan producera en 5 mm stråle etc etc. om jag fattar det rätt och min italienska e inte alltför bra, så skall 94:an finnas ute i september.
Skall en sväng till portugal och spanien med tjejen snart, så om ingen provar innan, kommer recension om typ en månad eller så. Men om nån annan vet mer eller provar innan dess, så dela med er av infon..
Citera
2008-09-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente
när du en gång testat beat eller clash kommer du nog inte att tänka på andra burkar.

Instämmer. Beat och clash e sköna som fan och funkar grymt bra med uni.banancapen. Har dock stora förhoppningar om att MTN har lärt sig av alla nya märken och därför ansträngt sig för att visa var skåpet skall stå med 94:an. Får väll vänta och se.
Citera
2008-09-07, 23:10
Medlem
knasis.ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Gold är ju faktiskt helt värdelösa, beställ MTN burkar ifall du kan..

Beror ju helt på vadman ska göra.. Gold är mycket möjligt värdelösa i vissa sammanhang men är guld i andra..
Citera
2008-09-08, 02:29
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjan
Instämmer. Beat och clash e sköna som fan och funkar grymt bra med uni.banancapen. Har dock stora förhoppningar om att MTN har lärt sig av alla nya märken och därför ansträngt sig för att visa var skåpet skall stå med 94:an. Får väll vänta och se.

Ja att de skulle vara lite mindre rinniga vore inte helt fel men endå täcker bra och är snabba som nu vore helt underbart .
Senast redigerad av Jaaaa 2008-09-08 kl. 02:32.
Citera
2008-09-08, 07:25
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Tackar för hjälpen allihopa, men har fortfarande inte fått klart för mig hur mycket man kan fylla? Märker man när det börjar närma sig gränsen?
du kunde fylla 180 ml till, en burk är oftast 600 ml, så runt en tredjedel av din burk kan du fylla på, men ta det lugnt
Citera
2008-09-08, 08:11
Medlem
teknosolvs avatar
Burken lär ju börja pysa lite först innan den exploderar. Det kan vara en bra "varning" Jag hade gjort det hela fjärrstyrt, så att man kan vara på lite avstånd.

Funkar det bra att använda två needlecaps med röret emellan?
Citera
2008-09-08, 08:57
Medlem
spraykonsts avatar
Citat:

burken man fyller har ju ett undertryck? när trycket ökar i burken kommer det ju bli svårare och svårare att fylla den med färg.

till slut måste ju burken "säga ifrån" genom att den når samma tryck som burk nummer 2.

min teori iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in