2008-11-19, 12:19
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
Dessa saker vet jag redan om.
buffen har vart framme på 3 ställen, blank vit vägg, t-banegolv och blå blank vägg. På dessa 3 ställena har resultatet blivit starkare än tidigare, vilket måste betyda att jag fått ett bättre ink!

Berätta på vilken station så man kan se hur ditt bombocloth murder ink verkligen håller mot buffen?
Citera
2008-11-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Berätta på vilken station så man kan se hur ditt bombocloth murder ink verkligen håller mot buffen?

sorry, pendeln, Flempan
Citera
2008-11-19, 17:24
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
Dessa saker vet jag redan om.
buffen har vart framme på 3 ställen, blank vit vägg, t-banegolv och blå blank vägg. På dessa 3 ställena har resultatet blivit starkare än tidigare, vilket måste betyda att jag fått ett bättre ink!
Du läser verkligen inte vad jag skriver till dig.
Citera
2008-11-19, 18:01
Medlem
Meilmans avatar
Kortare torktid

Hej ja har läst runt hundra sidor och saker som bromsvätska, xylene, färgämne, etc har kommit upp ett flertal gånger. Den stora nackdelen med bromsvätska är ju att den torkar så långsamt, om man skulle tillsätta hårgelé som ska stelna superhårt kan det ha en motsatt effekt, eller någon annan?

(Skulle testa effekterna av en klick gelé i men jag har varken pengar lr bläck just nu... )
Citera
2008-11-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Du läser verkligen inte vad jag skriver till dig.

Haha sorry, är dålig på att ta kritik, även konstruktiv sådan
Citera
2008-11-19, 18:15
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meilman
Hej ja har läst runt hundra sidor och saker som bromsvätska, xylene, färgämne, etc har kommit upp ett flertal gånger. Den stora nackdelen med bromsvätska är ju att den torkar så långsamt, om man skulle tillsätta hårgelé som ska stelna superhårt kan det ha en motsatt effekt, eller någon annan?

(Skulle testa effekterna av en klick gelé i men jag har varken pengar lr bläck just nu... )

Innan du idiotförklarar dig ännu hårdare... HURFAN SKA GELÉ TA SIG IGENOM DIN UDD? puss.
Citera
2008-11-19, 19:33
Medlem
Get A Lights avatar
Jag har suttit och tänk på en lite sådär "fattigmansfärg" som jag vill kalla det för (För sånt här rackar man eller så har man det redan hemma ifall man inte har pengar till annat för studen).

Målarfärg som man målar inomhus med, t.ex tak eller väggar. Detta kan fungera i en egen squeezer eller varför inte någon squeezer man kan handla in på HL eller liknande affärer..
Man skulle gärna kunna pumpa ut hur mycket färg som ska komma ut, + att det skulle funka fint på fönster, plåt, träd m.m.

Är jag verkligen helt ute och cyklar eller skulle detta fungera?
Ifall detta skulle fungera, borde man blanda detta med något annat än vatten?

//GAL
Citera
2008-11-19, 19:51
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Get A Light
Jag har suttit och tänk på en lite sådär "fattigmansfärg" som jag vill kalla det för (För sånt här rackar man eller så har man det redan hemma ifall man inte har pengar till annat för studen).

Målarfärg som man målar inomhus med, t.ex tak eller väggar. Detta kan fungera i en egen squeezer eller varför inte någon squeezer man kan handla in på HL eller liknande affärer..
Man skulle gärna kunna pumpa ut hur mycket färg som ska komma ut, + att det skulle funka fint på fönster, plåt, träd m.m.

Är jag verkligen helt ute och cyklar eller skulle detta fungera?
Ifall detta skulle fungera, borde man blanda detta med något annat än vatten?

//GAL

Det funkar. Blanda det med aktuellt lösningmedel, är färgen vattenbaserad kan du lika gärna blanda med vatten, det kommer ändå sitta tills dom buffar. Har tags som är snart ett år gamla som är gjorda med väggfärg+vatten och de sitter fortfarande lika bra som de gjorde nya.
Senast redigerad av parkråtta 2008-11-19 kl. 19:58.
Citera
2008-11-19, 20:10
Medlem
Get A Lights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Det funkar. Blanda det med aktuellt lösningmedel, är färgen vattenbaserad kan du lika gärna blanda med vatten, det kommer ändå sitta tills dom buffar. Har tags som är snart ett år gamla som är gjorda med väggfärg+vatten och de sitter fortfarande lika bra som de gjorde nya.

Okej, låter hur fett som helst då. Billigt och enkelt och lite pill med skiten, det enda man får sköta är hur mycket tjock färg man ska ha, men det är ju inte så svårt.

Tack så mycket för svaret

//GAL
Citera
2008-11-19, 21:23
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Okej, låter hur fett som helst då. Billigt och enkelt och lite pill med skiten, det enda man får sköta är hur mycket tjock färg man ska ha, men det är ju inte så svårt.

//GAL

Inga problem. Du får dock se till att inte köra för lös färg, då den tappar täckningsförmågan (speciellt ljus färg). Sedan är det definitivt skoputs/bingodubber eller något annat som kan släppa igenom mycket färg.
Citera
2008-11-19, 22:00
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:

//GAL
Och man kan välja roliga färger
Citera
2008-11-19, 22:53
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Och man kan välja roliga färger

Dessutom så kan man mixtra med det en hel del, utan att vara rädd om att gå miste om dyrbart bläck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in