2008-02-09, 17:17
Medlem
Molkos avatar
Xylene gör inte att du får buffs på pendeln.
Citera
2008-02-09, 17:51
Medlem
parkråttas avatar
Satt och läste lågt bak i den här tråden, och där stod lite om kaliumpergamanat. Jag vet sedan tidigare att det är väldigt starkt färgämne och borde säkert fungera bra i ink. Men kag läste på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat att man inte skulle förvara det med brännbara vätskor. Ink är ju oftast brandfarligt. Någon som har efrarenheter av detta?
Citera
2008-02-09, 19:06
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Satt och läste lågt bak i den här tråden, och där stod lite om kaliumpergamanat. Jag vet sedan tidigare att det är väldigt starkt färgämne och borde säkert fungera bra i ink. Men kag läste på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat att man inte skulle förvara det med brännbara vätskor. Ink är ju oftast brandfarligt. Någon som har efrarenheter av detta?

Koncentrerad kaliumpermanganat reagerar väldigt häftigt(farligt) med ink, men resultatet efteråt är ett ganska så fint och stryktåligt ink.
Bökigt som fan att blanda, det får du göra i skogen med handskar osv, det färgar som sagt av sig rejält och konc.kaliumpermanganat är svår att få tag på som privat person men om du lyckas så PM gärna!(finns dom som lyckats)

En sked eller två i en utomhus fontän gör föresten underverk
Citera
2008-02-09, 20:18
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Koncentrerad kaliumpermanganat reagerar väldigt häftigt(farligt) med ink, men resultatet efteråt är ett ganska så fint och stryktåligt ink.
Bökigt som fan att blanda, det får du göra i skogen med handskar osv, det färgar som sagt av sig rejält och konc.kaliumpermanganat är svår att få tag på som privat person men om du lyckas så PM gärna!(finns dom som lyckats)

En sked eller två i en utomhus fontän gör föresten underverk
Finns säkert hos diverse kemikalie återförsäljare.

Och hur stark det ska va' återstår ju.

edit:
efter en googling hitta jag detta, kaliumpermanganat i flytad form på apoteket:
Länk
Senast redigerad av Rikard_ 2008-02-09 kl. 20:30.
Citera
2008-02-10, 16:20
Bannlyst
Citat:
Xylene gör inte att du får buffs på pendeln.
okej, men det beror isåfall inte på xylenet. har hört att sl byter ut "delarna" om det lyckas bli buffs..

förresten, har hört förut att bensin ska funka i ink enbart för buffs. nån som har erfarenhet?
Citera
2008-02-10, 16:52
Medlem
Jaaaas avatar
Man behöver mycket renare kaliumpermanegat än den i länken det ska vara pulver/kristaller inte nån lösning ..

Sida finns om man söker .. tänker inte ge den (isf mot byte om vart dot3 finns i sthlm )
Citera
2008-02-10, 17:50
Medlem
Rikard_s avatar
Kaliumpermanganat med halten 97%:
http://www.swedhandling.com/produkter.asp?case=k
Citera
2008-02-10, 19:17
Medlem
Jaaaas avatar
Verkar inte som de säljer till privatpersoner (sånna företag brukar inte göra det ) citat " erksamheten utgörs av försäljning av flytande och fasta kemikalier till industri, kommun/landsting, färggross etc. "
Citera
2008-02-10, 22:44
Medlem
Molkos avatar
Kaliumpermanganat som finns på apoteket är utspätt i vatten a la 5% rent kaliumperm~~
om någon är intresserad så säljer jag min halvliter för 200spänn
Citera
2008-02-10, 23:32
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Kaliumpermanganat som finns på apoteket är utspätt i vatten a la 5% rent kaliumperm~~
om någon är intresserad så säljer jag min halvliter för 200spänn
Läs längre upp på sidan. Jag posta en länk till apoteket. Det behövs starkar kaliumpermanganat än så.
Citera
2008-02-12, 16:23
Medlem
Molkos avatar
Jag vet. Läs längre upp även du

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Läs längre upp på sidan. Jag posta en länk till apoteket. Det behövs starkar kaliumpermanganat än så.

Bökigt som fan att blanda, det får du göra i skogen med handskar osv, det färgar som sagt av sig rejält <----- Molko tidigare i tråden
Citera
2008-02-12, 17:51
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Jag vet. Läs längre upp även du

Bökigt som fan att blanda, det får du göra i skogen med handskar osv, det färgar som sagt av sig rejält <----- Molko tidigare i tråden

Hur menar du ? ja det är problematiskt men blir bra om man blandar rätt meen jag är rätt säker på att svagare inte funkar alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in