2007-11-14, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Jag har tänkt köpa en Reflex Skokrämsflow. Vilket ink föredrar ni? Något man ska tänka på för att den ska hålla så bra som möjligt osv?

Tänk på att skurvkorken är väldigt omtålig !
Citera
2007-11-14, 20:41
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Men de andra inken som finns på Highlights gör det inte eller?

Ska bara vara kromink som fräter...de andra inken borde funka bar allihopa . Jag skulle föredra ett tjockare ink i den, typ marsh. Men jag har inte testat den med Marsh själv dock ...bara grog och det är svårt att få rinn där man vill ha det tycker jag i alla fall...
Citera
2007-11-14, 21:02
Medlem
Grog squeezer

Tjatja!

en fråga angående Grog squeezer 25mm, vad tycks om denna? hur är kvaliten på behållaren och udden? själv tycker jag den ser grymt skön ut, men vågar inte köpa den eftersom jag vet inget om den.

om de nu är nått att ha, vad tycker ni man ska köra med för ink som gärna sitter kvar på glas? har ledsnat lite för svart och är nu inne mer på rött eller någon annan skön färg!

/D
Citera
2007-11-15, 10:06
Medlem
tjenare!
är helt nybörjar inom graffiti behöver hjälp! haha som jag trorde var det bara ta en burk och rita lite, men värkar lite svårare? lite nybörjar tips om va alla grejer är? hemsidor etc...?
Citera
2007-11-15, 10:20
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinze88
tjenare!
är helt nybörjar inom graffiti behöver hjälp! haha som jag trorde var det bara ta en burk och rita lite, men värkar lite svårare? lite nybörjar tips om va alla grejer är? hemsidor etc...?

Det finns lite beskrivningar på olika bokstäver etc på internett om du söker på google.

Kör gärna din egen stil och var inte rädd att testa nya grejer istället för att göra vanliga bokstäver, det finns aldelles för mycket ensidig graff.
Det blir lättar om du börjar med skisser istället för att börja direkt med spray så sätt dig ner med penna och papper och testa lite olika stilar och när du tycker att du börjar komma nånvart så kan du försöka måla med burkar.
Citera
2007-11-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Det finns lite beskrivningar på olika bokstäver etc på internett om du söker på google.

Kör gärna din egen stil och var inte rädd att testa nya grejer istället för att göra vanliga bokstäver, det finns aldelles för mycket ensidig graff.
Det blir lättar om du börjar med skisser istället för att börja direkt med spray så sätt dig ner med penna och papper och testa lite olika stilar och när du tycker att du börjar komma nånvart så kan du försöka måla med burkar.
aha tack ska testa lite !
Citera
2007-11-15, 15:51
Medlem
art_s avatar
Har dem tagit bort 18års gränsen på Flashback?
Citera
2007-11-15, 16:04
Medlem
Molkos avatar
Jag har kommit över 500ml flytande kaliumpermanganat och enligt förpackning så kan den ge frätande/missfärgande effekt på bland annat badkar om man inte spär ut med korrekt mängd vatten... Vilket man gör om man ska ha den för medicinskt bruk...
Det gör ju min outspädda flaska än mer intressant och jag undrar om det är något att ha och vad ska jag blanda det med isf?

Rakt av med meto, bromsvätska, xylene? Eller på något annat sätt?
Färgen på lösningen och ev. missfärgningar blir förövrigt gulbrun/orangebrun...

Any suggestions?

/Molko
Citera
2007-11-15, 22:25
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Jag har kommit över 500ml flytande kaliumpermanganat och enligt förpackning så kan den ge frätande/missfärgande effekt på bland annat badkar om man inte spär ut med korrekt mängd vatten... Vilket man gör om man ska ha den för medicinskt bruk...
Det gör ju min outspädda flaska än mer intressant och jag undrar om det är något att ha och vad ska jag blanda det med isf?

Rakt av med meto, bromsvätska, xylene? Eller på något annat sätt?
Färgen på lösningen och ev. missfärgningar blir förövrigt gulbrun/orangebrun...

Any suggestions?

/Molko

Häll skiten i en fontän och du ska få se på lila vatten i massor!
skämt åsido, det är ju ett väldigt starlt färgämmne så borde va grymt att blanda ordning något med det...
Citera
2007-11-16, 10:17
Bannlyst
Tjena !Ska fylla på min miniflowpen , Tänkte fylla med Rött nero dinferno .. Tror ni detta funkar bra ?

Eller bör jag fylla med något annat ink ? Vad tycker ni ?
Citera
2007-11-16, 10:32
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
Tjena !Ska fylla på min miniflowpen , Tänkte fylla med Rött nero dinferno .. Tror ni detta funkar bra ?

Eller bör jag fylla med något annat ink ? Vad tycker ni ?

Rött Dínferno är dåligt, iallafall om du tagar utomhus. Bleks bort utomhus på någon vecka.
Citera
2007-11-16, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Rött Dínferno är dåligt, iallafall om du tagar utomhus. Bleks bort utomhus på någon vecka.

okej , Vad tros om Corio då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in