2008-04-28, 23:25
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marfy14
Söker ett BRA ink i färgen lila.
När vi ändå håller på, bästa chrome-inket?

Krink är the dream !
Citera
2008-04-28, 23:26
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Varför inte? Det här är ju Officiella Ink/Bläck, Ets, Färg tråden?

Inte, på grund av att det står så på första sidan. Färg kan du ha i en marker också. Men då kommer det inte korvar ur den.
Citera
2008-04-29, 00:11
Bannlyst
Nån som vet nån sida som har både Methylenblå och Xylene?? internationellt....
Citera
2008-04-29, 16:49
Medlem
crewmatess avatar
sök på "magic dust" på google så kommer det upp någr affärer, det blåa pulvret är methylenblå. xylene har jag dock mindre koll på
Citera
2008-04-30, 15:56
Medlem
ettäpples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmates
okej tackar, annars kan man väl köpa oink inket som dom visade i youtube videon som länkades för någon dag sen

jo jag länkade ju en video tidigare MEN oink är lätt att ta bort på flersta platser och det bleknar efter 20veckor men skit bra till ink blandningar

och jag råder er alla här att använd inte rakt av corio tex utan blanda det med alla andra inks du harså blir det as bra
Citera
2008-04-30, 16:16
Medlem
parkråttas avatar
Jag har lite funderingar angående Nero Dínferno.

Jag har testat detta bläcket endast en gång i mina yngre dagar. Köpte en flaska röd och en squeezer, tog ut detta och körde några av mina då jävligt fula och äckliga tags . Det rann helt superdåligt (inte lite rinn, utan ett jätterinn över hela tagen som förvandlade allt till en röd fläck). Inte nog med det, efter 2 veckor utomhus så bleknade allt från den hyffsat fina röda färgen till ingenting. tagsen försvann nästan helt, man såg dom inte om man inte visste att dom satt där från början. Squeezern läckte utav bara helvete och jag hade rött ink över hela händerna som jag inte fick bort.

Efter detta har jag aldrig vågat mig på detta röda bläck igen, men har sett bilder på tags med detta ink och blivit extremt sugen igen. Så nu till det som jag vill at ni hjälper mig med:

Är detta inket helt enkelt skitkasst, eller beror det på mina dåliga skills?

Gör det sig bättre i en postermarker till exempel?

Jag kanske bör undvika att använda det utomhus, och bara köra med det på ställen där solen inte bleker lika mycket?

Eftersom jag inte har varit med något som sitter så bra på händerna (förutom stealth ink), kan det göra något bra för buffsen i ett hopkok?

Vore tacksam för lite hjälp med detta då jag så fort mer pengar kommer vill ut och göra härliga röda tags!
Citera
2008-05-01, 10:34
Medlem
p3rss0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Jag har lite funderingar angående Nero Dínferno.

Jag har testat detta bläcket endast en gång i mina yngre dagar. Köpte en flaska röd och en squeezer, tog ut detta och körde några av mina då jävligt fula och äckliga tags . Det rann helt superdåligt (inte lite rinn, utan ett jätterinn över hela tagen som förvandlade allt till en röd fläck). Inte nog med det, efter 2 veckor utomhus så bleknade allt från den hyffsat fina röda färgen till ingenting. tagsen försvann nästan helt, man såg dom inte om man inte visste att dom satt där från början. Squeezern läckte utav bara helvete och jag hade rött ink över hela händerna som jag inte fick bort.

Efter detta har jag aldrig vågat mig på detta röda bläck igen, men har sett bilder på tags med detta ink och blivit extremt sugen igen. Så nu till det som jag vill at ni hjälper mig med:

Är detta inket helt enkelt skitkasst, eller beror det på mina dåliga skills?

Gör det sig bättre i en postermarker till exempel?

Jag kanske bör undvika att använda det utomhus, och bara köra med det på ställen där solen inte bleker lika mycket?

Eftersom jag inte har varit med något som sitter så bra på händerna (förutom stealth ink), kan det göra något bra för buffsen i ett hopkok?

Vore tacksam för lite hjälp med detta då jag så fort mer pengar kommer vill ut och göra härliga röda tags!

Samma sak händer för mig med grog i skokräm men det beror kanska mkt på underlaget, kör du på rutor så blir det kanska schysst men kör man på ngt som har viss absorberande förmåga så blir det cp typ som mattlackade elskåp osv
Citera
2008-05-02, 13:54
Medlem
Någon som vet vad det är i "magic ink" ?
Magic ink - Ett ink som är genomskinligt när man kör med det ,men blir brunt efter ett ca 1 tim tror jag...
Citera
2008-05-02, 18:27
Medlem
Waqs avatar
Alla ni som kör med Xylene, jag gissar på att ni har markers som inte består till större del av plast? Eller är det så att man tar ungefär lika mycket Xylene som man tar Bromsolja så att det knappt märks något alls?

Har även en förfrågan om något jag såg en gång som var jävligt coolt:

Någon hade kört på en busskur med flow gissar jag, eftersom att taggen var cirka 1.5cm, men låt oss säga att det kan ha varit "mopp" också för att inte eliminera alternativen alltför tidigt. Färgen var mörkröd, och det var inte tal om något ink skulle jag säga eftersom att när jag kände på den så var det verkligen som ett gupp på den annars släta plastytan. Jag la huvudet mot plasten och kollade på den och man kunde t.om. se att den stod ut lite där det hade drippat rätt rejält. (Tänk smält stearin typ!) Jag skrapade även lite på taggen och konsistensen var vaxliknande, återigen som smält stearin som hade stelnat. Såg så jävla härligt ut, vill gärna ha idéer på hur man skulle kunna återskapa något sådant.

Kan man kanske lösa upp stearinljus i bensin eller något, lägga till lite extra bromsolja (mer än vanligt) och kanske lite "leather dye" för färg? Eller oljefärg. Det var ett antal år sedan, kan vara rätt många faktiskt. Har typ ingen tidsuppfattning när jag försöker komma på vilket år saker hände. Taggen blev tyvärr buffad utan några "stains" efter typ en dag, men den var kung när den satt.
Citera
2008-05-02, 18:39
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisrektum
Magic ink - Ett ink som är genomskinligt när man kör med det ,men blir brunt efter ett ca 1 tim tror jag...

http://www.overkillshop.com/en/product_info/info/2504/ ?

Ingen aning. Troligtvis någon superavancerad, pluttenutt, classified, haxorkemikalie som reagerar med solljus och/eller ljus från andra ljuskällor.

Själv har jag en egen fråga: Skulle man, på skoj, kunna skära upp några glowsticks (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Lightstick_disassembly.jpg ), krossa glasstavarna och hälla i kemikalierna i typ en flow eller mopp (beroende på hur trögflytande de egentligen är) och köra lite på natten, även fast de absolut inte står emot buffs eller troligtvis inte ens regn, så kanske de sitter ett tag och får några personer att lyfta på ögonbrynen?

och... krossa en lavalampa och ta gelen i dom till att köra med i en mopp?
Citera
2008-05-02, 18:49
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Japp. Du kan inte köra med några bläck utomhus utan att det bleks bort av sol, väder och vind. Grog är värdelöst på den fronten, D'Inferno är värdelöst på den fronten, Corio, Montanabläck, OTR, Alkej och så vidare. Alla bläck är till för platser såsom innestationer, insidor på tuben med mera. Annars så kommer det ohjälpligt att blekas bort förr eller senare.
Finns dock vissa typer av ytor utomhus där bläck sitter kvar. Men hur kul känns det att bomba en hel kväll och sedan är det bara tre tags kvar efter en månad? Kör du med väderbeständig färg, inte bläck av något slag sitter det stenhårt i femton år på vilken yta som helst.
Citera
2008-05-02, 21:47
Medlem
ARMENIAN SOULJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisrektum

För det första så heter det Stealth ink.

För det andra så innehåller det vatten, alkohol och fotokänslig substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in