2010-10-13, 21:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.B.M
Nehe, vad tycker du jag ska göra då?

Skaffa dig en grundkunskap inom kost och träning till att börja med.
Citera
2010-10-13, 21:24
Medlem
M.B.Ms avatar
Ber om ursäkt så mycket för missvisande information i första inlägget . Det ska stå inte jättestor. Men jag tänker mest såhär: efter träning måste man ju äta för att inte bryta ner musklerna som jag har fått lärt mig. Och jag undrar om det finns något man kan ta istället för att ställa sig och laga en måltid. Tänkte om det kanske fanns något som var smidigare än det.
Citera
2010-10-13, 21:35
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.B.M
Okej tack för svaren. Bara en sista fråga. Vet du någon gainer som är extra god, eller i alla fall en smak som brukar vara god för det mesta.

Om pengar inte är något problem? Så är muscle juice revulotion från ultimate nutrition väldigt god och tilltalande.
Citera
2010-10-19, 17:20
Medlem
Har precis köpt in "Bulk", det står att man ska blanda det med mjölk, men går det lika bra med vatten alltså? en vän sa att han körde det med vatten...

ps Ger Bulk några resultat, någon som kör det? bra, dåligt? får hoppas det funkar bra, har slagit rot på 69-70 kg, kommer fan ingenstans!
Citera
2010-10-19, 18:01
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Har precis köpt in "Bulk", det står att man ska blanda det med mjölk, men går det lika bra med vatten alltså? en vän sa att han körde det med vatten...

ps Ger Bulk några resultat, någon som kör det? bra, dåligt? får hoppas det funkar bra, har slagit rot på 69-70 kg, kommer fan ingenstans!

Antar att det är en gainer?

Lägg dig på kcalöverskott så går du upp i vikt.

Mvh
Citera
2010-10-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Antar att det är en gainer?

Lägg dig på kcalöverskott så går du upp i vikt.

Mvh

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/bulk-med-ginseng-12-kg

"Lägg dig på kcalöverskott så går du upp i vikt"

och hur gör jag det, fattar nada inom detta ämne.
Citera
2010-10-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/bulk-med-ginseng-12-kg

"Lägg dig på kcalöverskott så går du upp i vikt"

och hur gör jag det, fattar nada inom detta ämne.

Intar ett större kcal intag än vad din kropp behöver !
Alltså, ät mer än du behöver för att ha energi över,till uppbyggnad
Citera
2010-10-19, 22:16
Medlem
bratemos avatar
Jag har börjat träna MMA & BJJ två+två gånger i veckan, sedan vila fre-sön (Oftast pga alkoholintag under helgen).

Grejen är att mina dagar ser ut såhär-
Måndag. 07.30-15.00 i skolan. 15-19 hemma, käkar, pluggar osv, 19-22 (Träning 20-2130) sedan hem, duscha, käka något litet och sedan sova 23-07.30 (ca 8.30 sömn.)

så ser dagarna ut när jag tränar.

Problemet är att innan jag började träna kunde jag somna 23.00 och sedan gå upp 7.30 utan problem, men sedan jag började träna så är jag helt slut på morgonen när jag ska upp.

"Men det är väll fan självklart - träning är jobbigt för kroppen, du kräver mer vila!"
Ja, men jag hinner inte sova mer.

Finns det något kosttillskott som gör att jag helt enkelt orkar med att gå upp varje morgon?

OBS. Jag brukar ta en och annan powernap á 30 minuter när jag kommer hem INNAN träningen.
Citera
2010-10-20, 18:04
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Finns det något kosttillskott som gör att jag helt enkelt orkar med att gå upp varje morgon?

Du startar dagen med kaffe!..
Citera
2010-10-20, 20:43
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Du startar dagen med kaffe!..

Något annat
Citera
2010-10-20, 21:14
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Något annat

Koffin tabletter.. Koffin är det du eftersöker så du piggnar till liv..
Annars för att vakna och vara piggare så får du helt enkelt sköta kosten och se till att du lägger dig i tid. finns inte så mycket annat du kan göra..
Jag är alltid dö tröt när ja ska iväg till jobbet och upp tidigt på mornar, men som sakt det är näst intill alla. Bara nåt man får lära sig och leva med och inte tänka för mkt.
Citera
2010-10-21, 18:45
Medlem
Shittybags avatar
Tjena allihopa!

Jag har tränat nu i 8-9 månader, har gått upp ca 8-9 kilo men står nu stilla på ca 72 kg. Jag ökar i princip inget på gymmet heller och vill nu få en liten boost

Jag har tatt kreatin tidigare, men det gav ingenting så det har jag slutat med. Körde även en burk NO-Xplode vilket inte heller gav något i princip. Blev ungefär lika pigg som av en kopp kaffe. Dyrt kaffe med andra ord

Har nu tänkt köpa EAA eftersom det verkar vara ett bra kosttillskott, och tänkte samtidigt köpa proteintillskott eftersom jag tror det behövs i min kost. Jag har skummat runt på både gymgrossisten och gymvaruhuset och hittat ett alternativ av både EAA och protein:

EAA: http://www.gymvaruhuset.com/?pid=383575
Protein: http://www.gymvaruhuset.com/?cid=130285
(såg att länken inte gick direkt till proteinet jag syftade på, men det är EISELT Protec 750g)

Har ni några erfarenheter av dessa två? Några synpunkter? Anledningen till att jag valt dessa två är att det verkar vara mest bang for the buck så att säga. Vill ha det billigt, om det sen smakar skit gör det mig inget.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Shittybag 2010-10-21 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in