2010-08-07, 14:56
Medlem
Låter nice, ska införskaffas har tänkt innan att alla pre workouts skulle vara överdrivna och pengar i sjön så har innan kört med kreatin monohydrate och koffein tabs bara, kanske dags att pröva
Citera
2010-08-07, 15:52
Medlem
Tjabba!
Ska börja gymma nu i höst.
Jag har läst lite om vad jag ska ta för kosttillskott osv,frågat endel.
De svar jag har fått har varit att jag ska ta EAA innan och Efter passet, samt ta proteintillskott( whey ).

Så igår var jag på en hälsobutik där de säljer kosttillskott och snackade lite med de.
Frågar killen i receptionen om Eaa kommer hjälpa mig att prestera bättre osv. Han säger då,
Njaaa, Eaa kommer bara stimulera proteinuppbyggnaden(något i den stilen) Och det är självklart bra om du vill få större muskler ! Men någon energi kommer den inte ge så att du kan prestera mer, Så sa han att jag borde köra på något som Rage,No-xplode innan träningen. No-xplode innehåller kreatin,vissa amino och är pump givande.
Hittade nu BRUTAL FX 750g (FX),den har väl samma funktion som No-xplode ?

Min fråga är då.
Kan jag köra såhär

Innan träning: BRUTAL FX / NO-Xplode + EAA FX
Efter träning : Eaa FX + Banan + Whey 80

Skulle det funka tror ni ? Tacksam för svar
MVh Trash
Citera
2010-08-07, 15:55
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Tjabba!
Ska börja gymma nu i höst.
Jag har läst lite om vad jag ska ta för kosttillskott osv,frågat endel.
De svar jag har fått har varit att jag ska ta EAA innan och Efter passet, samt ta proteintillskott( whey ).

Så igår var jag på en hälsobutik där de säljer kosttillskott och snackade lite med de.
Frågar killen i receptionen om Eaa kommer hjälpa mig att prestera bättre osv. Han säger då,
Njaaa, Eaa kommer bara stimulera proteinuppbyggnaden(något i den stilen) Och det är självklart bra om du vill få större muskler ! Men någon energi kommer den inte ge så att du kan prestera mer, Så sa han att jag borde köra på något som Rage,No-xplode innan träningen. No-xplode innehåller kreatin,vissa amino och är pump givande.
Hittade nu BRUTAL FX 750g (FX),den har väl samma funktion som No-xplode ?

Min fråga är då.
Kan jag köra såhär

Innan träning: BRUTAL FX / NO-Xplode + EAA FX
Efter träning : Eaa FX + Banan + Whey 80

Skulle det funka tror ni ? Tacksam för svar
MVh Trash
Vad ska du med en banan till efter träning? Vad ska du ta vassle efter träningen för när du intagit EAA? Före ser det bra ut. Efter kör på EAA eller EAA+vassle och sen hem och äta inom 10-60min.
Citera
2010-08-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vad ska du med en banan till efter träning? Vad ska du ta vassle efter träningen för när du intagit EAA? Före ser det bra ut. Efter kör på EAA eller EAA+vassle och sen hem och äta inom 10-60min.

Personalen i hälsobutiken sa att man kunde ta banan+ vassle efter för att få som en gainer ? Stämmer inte eller ?

Brutal Fx funkar lika bra som No-Xplode va ?

Såhär då..
INNAN
Brutal Fx + Eaa Fx

EFTER
Direkt efter: Eaa Fx
Hemma: Köttbit/fisk/fågel/tonfisk + vassle ?

Eller ska jag ta såhär efteråt EAA FX + Vassle , sen äta kött/fågel/fisk när jag kommer hem ?

Spelar det någon roll om jag tar ISOLATE FX eller WHEY FX ?

Känner mig så
Citera
2010-08-07, 16:15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Personalen i hälsobutiken sa att man kunde ta banan+ vassle efter för att få som en gainer ? Stämmer inte eller ?

Brutal Fx funkar lika bra som No-Xplode va ?

Såhär då..
INNAN
Brutal Fx + Eaa Fx

EFTER
Direkt efter: Eaa Fx
Hemma: Köttbit/fisk/fågel/tonfisk + vassle ?

Eller ska jag ta såhär efteråt EAA FX + Vassle , sen äta kött/fågel/fisk när jag kommer hem ?

Spelar det någon roll om jag tar ISOLATE FX eller WHEY FX ?

Känner mig så
Brutal FX eller No-xplode spelar ingen roll, kör på den billigaste, funkar den bra så fine, annars köp den dyrare.

Kolhydrater i den mängden har ingen påverkan på muskeluppbyggnaden, 35g har ingen, 100g har marginell skillnad. Så skippa bananen är mitt tips.

Vasslet gör du som du vill med, EAA + vassle funkar, även så mat + vassle, kör som du känner för.

Isolate eller whey spelar inte så stor roll, Isolate är mycket dyrare, ganska onödigt.
Citera
2010-08-07, 17:19
Medlem
Varför inte bara inta billigaste vasslet man kan hitta direkt efter så det får en chans att komma ut i blodet innan man kommer hem och äter på riktigt?
Citera
2010-08-07, 17:46
Medlem
Hummersåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavilioon
Varför inte bara inta billigaste vasslet man kan hitta direkt efter så det får en chans att komma ut i blodet innan man kommer hem och äter på riktigt?

För att man missar den flashiga burken/påsen, vad annars?
Citera
2010-08-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummersås
För att man missar den flashiga burken/påsen, vad annars?

Jag tycker whey 80 är både flashig och billig : inte för att jag sj andvänder den då..
Citera
2010-08-18, 23:08
Medlem
Existerar det någon bra kreatinfri PWO?

Känns som att man betalar för att burken ska fyllas ut om man redan intar kreatin separat.
Citera
2010-08-18, 23:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat boy
Existerar det någon bra kreatinfri PWO?

Känns som att man betalar för att burken ska fyllas ut om man redan intar kreatin separat.
Varför inte köpa koffein och beta-alanin och blanda själv? Lär inte vara så jobbigt
Citera
2010-08-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Varför inte köpa koffein och beta-alanin och blanda själv? Lär inte vara så jobbigt

Helt rätt.
Är det de två som är de två främsta verksamma ämnena i en PWO? Eller kan det vara bra att tillsätta Taurin också?

Doseringsförslag för en kille på 95 pannor?
Citera
2010-08-18, 23:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat boy
Helt rätt.
Är det de två som är de två främsta verksamma ämnena i en PWO? Eller kan det vara bra att tillsätta Taurin också?

Doseringsförslag för en kille på 95 pannor?
Ja, taurin är med det också, fast jag vet inte exakt dess effekt, utvidgar kärl va, eller nåt?

De två är de främsta ja.

Ingen aning om doserin, inte insatt i PWO-doseringar, tyvärr. Men 100-200mg koffein, minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in