2012-06-13, 22:32
Medlem
Hjälp med tillskott!

Jag vägde 70 kg, 190 cm lång.
slutade röka cannabis och gick upp till 78 kg på 5 månader.
aldrig tränat i hela mitt liv, men satte igång för 1 månad sen att styrketräna, för vikten bara fortsätter öka, och vill göra något bra utav det.

tips på protiner och kreatiner? vilken sort osv..
vill ju fortsätta gå upp i vikt då jag alltid varit väldigt smal, vill öka muskelmassan, inte bli tjock.
tränar 4-5 gånger i veckan.

tacksam för svar =)
Citera
2012-06-13, 22:39
Bannlyst
Mass FX på gymvaruhuset har sagts vara bra som gainer här på forumet, har ej testat det dock. Men det bör öka ditt kaloriintag. Ät proteinrikt och träna hårt.

Ett kaloriöverskott(mer kalori intagna än förbrukade) kommer leda till en uppgång i vikt.

Kreatin och så.. Ja, ta det ett steg i taget skulle jag säga, det blir bara mer kosttillskott o häva i sig. Du kan börja med kreatin om du vill, men då är det bara att följa på vad produkten säger.

Creatine Monohydrate är det vanligaste och mest använda kreatinet, huruvida dess effektivitet och så orkar jag inte diskutera just nu.
Citera
2012-06-13, 23:14
Medlem
Im.Nobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoz84
Jag vägde 70 kg, 190 cm lång.
slutade röka cannabis och gick upp till 78 kg på 5 månader.
aldrig tränat i hela mitt liv, men satte igång för 1 månad sen att styrketräna, för vikten bara fortsätter öka, och vill göra något bra utav det.

tips på protiner och kreatiner? vilken sort osv..
vill ju fortsätta gå upp i vikt då jag alltid varit väldigt smal, vill öka muskelmassan, inte bli tjock.
tränar 4-5 gånger i veckan.

tacksam för svar =)
Jag tycker du ska handla av det mer seriösa företagen när det kommer till kosttillskott. Jag kan hjälpa dig med några märken. sen är det bara för dig att besöka internet-shoppar eller markbutiker för att köpa dessa varor du söker.

Genuina märken på marknaden:
* Optimum
* Gaspari
* WNT
* Fairing
* Star Nutrition

Kolla runt och se efter hur priset ligger. Mina favoriter när det gäller dessa är helt klart Gaspari både smak och effekt mässigt! Men låt inte mig påverka dig.

Lycka till nu TS!
Citera
2012-06-13, 23:35
Medlem
krakkels avatar
Ta o bulka som en galning och skit i om du blir tjock, allt ska ändå bort vid deff

Käka ev. Gainer och Creatine monohydrate som tidigare nämnts i tråden.
Citera
2012-06-14, 01:50
Medlem
postvagns avatar
Black Bombs?

http://www.dorianyatesnutrition.com/products/black-bomb/

Nån som provat? Säljsnack eller säljsnack?
Citera
2012-06-14, 11:37
Medlem
Reaper123s avatar
Vad tror du själv?

Lagliga preparat som har en så pass stor effekt att det är värt att betala för det finns mig veterligen inte... nuff said!
Citera
2012-06-14, 15:32
Bannlyst
Finns ju inte ens någon innehållsförteckning på skitet,
"In fact, the powerful amphetamine-like compounds found in BLACK BOMBS are proven to obliterate fat by an astonishing 15% while also bombing abdominal fat 2500% more than those not taking it!"

Kan tänka mig att på innehållsförteckningen står det "Green tea extract/ Rhododendrus tree herb" och sånt skit..

m.a.o. Antagligen inte, och verkligen inte vad den utlovar. 2500%.. vem går på sånt här?
Citera
2012-06-14, 17:18
Medlem
Fudge0wns avatar
Oseriösare skrivet säljsnack har jag då aldrig läst. Hur hittar man sånt här skit? Förrutom då att produkten är kopplad till Dorian Yates.. men ändå....
Citera
2012-06-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Mass FX på gymvaruhuset har sagts vara bra som gainer här på forumet, har ej testat det dock. Men det bör öka ditt kaloriintag. Ät proteinrikt och träna hårt.

Ett kaloriöverskott(mer kalori intagna än förbrukade) kommer leda till en uppgång i vikt.

Kreatin och så.. Ja, ta det ett steg i taget skulle jag säga, det blir bara mer kosttillskott o häva i sig. Du kan börja med kreatin om du vill, men då är det bara att följa på vad produkten säger.

Creatine Monohydrate är det vanligaste och mest använda kreatinet, huruvida dess effektivitet och så orkar jag inte diskutera just nu.

Jag har läst om mass FX, många som nämner den, och valet blir nog så.
jag försöker äta så mycket protiner som möjligt, massa kött och kyckling med massa grönt till, borde jag kanske ha potatis till istället? är som sagt inte hemma på detta med kost och träning, men komma igång ska jag =)

kreatin, ett steg i taget sa du, jag kanske borde vänta med det tills jag märker att allt inte går så snabbt som det gör just nu? kilona bara ökar på mig och det syns att musklerna fått lite träning redan efter 1 månad.

ska läsa på om Creatine Monohydrate. tack!
Citera
2012-06-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im.Nobody
Jag tycker du ska handla av det mer seriösa företagen när det kommer till kosttillskott. Jag kan hjälpa dig med några märken. sen är det bara för dig att besöka internet-shoppar eller markbutiker för att köpa dessa varor du söker.

Genuina märken på marknaden:
* Optimum
* Gaspari
* WNT
* Fairing
* Star Nutrition

Kolla runt och se efter hur priset ligger. Mina favoriter när det gäller dessa är helt klart Gaspari både smak och effekt mässigt! Men låt inte mig påverka dig.

Lycka till nu TS!

Du har redan påverkat mig =)
Vill såklart ha bra tillverkare, har alltid varit för kvalitet.
Jag kollade in Gaspari, MyoFusion Probiotic låter som något för mig, eller? ser bara massa olika namn och infon om dom gör mig mer än förvirrad, sitter och läser om detta varje dag så nån gång ska det väl fastna. Real mass kanske jag hade behövt?
tack!
Citera
2012-06-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Ta o bulka som en galning och skit i om du blir tjock, allt ska ändå bort vid deff

Käka ev. Gainer och Creatine monohydrate som tidigare nämnts i tråden.

Jo det är klart, men vill bygga muskler samtidigt som jag går upp, inte bli tjock =)
jag ska kolla in Creatine monohydrate. Tack!
Citera
2012-06-14, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoz84
Jag har läst om mass FX, många som nämner den, och valet blir nog så.
jag försöker äta så mycket protiner som möjligt, massa kött och kyckling med massa grönt till, borde jag kanske ha potatis till istället? är som sagt inte hemma på detta med kost och träning, men komma igång ska jag =)

kreatin, ett steg i taget sa du, jag kanske borde vänta med det tills jag märker att allt inte går så snabbt som det gör just nu? kilona bara ökar på mig och det syns att musklerna fått lite träning redan efter 1 månad.

ska läsa på om Creatine Monohydrate. tack!

Ja, om du lägger till potatis istället för grönt får du i dig mer kalorier vilket är en ganska bra idé nu när du vill gå upp i vikt.

Precis, dem första månaderna brukar gå rätt bra o snabbt så att använda kreatin och så tycker jag är onödigt. Varför jag tycker det är onödigt är för all krångel det bidrar till, men det är vad jag tycker. Du kan göra minst lika bra ökningar utan, själv tycker jag det är lite väl mycket hype kring kreatin :P

För övrigt kör jag på Optimum nutrition gold standard whey 100%. Whey protein som håller rätt hög klass. Men om du ska köra på Mass FX finns det gott om protein du kan hämta därifrån efter ditt pass.
Håll det simpelt och kör på din gainer och mycket proteinrik mat så kommer det defintivt gå an!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in