2010-10-12, 20:06
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.B.M
Jag ska in för nästa säsong i fotbollen träna ganska hårt hade jag tänkt. Både löpning och styrka. Styrkan mest för att bli stark och jättestor. Vad tycker ni jag bör köpa för kosttillskott som jag kan ta både efter löpning och efter styrketräning?

Fotboll bränner kalorier som bare den. För att bygga muskler krävs ett överskott på kalorier.. Gainer för att komma till överskott och kreatin för styrka och uthållighet.

Glöm inte att käka som en brunstig tjur
Citera
2010-10-13, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Fotboll bränner kalorier som bare den. För att bygga muskler krävs ett överskott på kalorier.. Gainer för att komma till överskott och kreatin för styrka och uthållighet.

Och återigen har vi hört den klassiska myten om att man måste ligga på ett kaloriöverskott för att bygga muskler!
Citera
2010-10-13, 14:31
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashani
Och återigen har vi hört den klassiska myten om att man måste ligga på ett kaloriöverskott för att bygga muskler!
Ja och nej, ett överskott krävs över en viss period.
Citera
2010-10-13, 16:34
Medlem
M.B.Ms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kashani

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ja och nej, ett överskott krävs över en viss period.

Jaha, det här blev jag ju klokare av. .
Har du något förslag på gainer Herr.Ståtlig. Kollade lite på gymgrossisten.se och hittade två alternativ.

Gainer Pro och någon av Vitargo tyckte jag verkade bra. Möjligt att dem överdriver i beskrivningen av produkterna så ni kanske har något bättre alternativ.
Citera
2010-10-13, 17:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Har inte kroppen nog med energi över en viss period så kan den inte heller bygga muskler. Ju längre perioder där muskelbalansen är positiv ju bättre. Efter en måltid är muskelnedbrytningen lägre och muskeluppbyggnaden troligtvis högre t.ex.
Citera
2010-10-13, 18:29
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Har du något förslag på gainer Herr.Ståtlig. Kollade lite på gymgrossisten.se och hittade två alternativ.

Gainer Pro och någon av Vitargo tyckte jag verkade bra. Möjligt att dem överdriver i beskrivningen av produkterna så ni kanske har något bättre alternativ.

Köp en prisvärd och god gainer. Visst det är skillnad mellan en del gainers, men alla har samma princip

svensktkosttillskott har nu ett erbjudande på egna märket ''core'' 16kg gainer för 1000 lappen.

http://www.svensktkosttillskott.se/
Citera
2010-10-13, 19:09
Medlem
M.B.Ms avatar
Citat:
Köp en prisvärd och god gainer. Visst det är skillnad mellan en del gainers, men alla har samma princip

svensktkosttillskott har nu ett erbjudande på egna märket ''core'' 16kg gainer för 1000 lappen.

http://www.svensktkosttillskott.se/

Såg bra ut, men hur många gånger ska man dricka den under dagen? Eller är det bara efter jag har tränat. Och är inte 16kg ganska mycket? Tänkte bara ha nu under försäsongen.
Citera
2010-10-13, 19:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Såg bra ut, men hur många gånger ska man dricka den under dagen? Eller är det bara efter jag har tränat. Och är inte 16kg ganska mycket? Tänkte bara ha nu under försäsongen.
Snälla, läs på, finns näringsläratrådar.
Citera
2010-10-13, 20:35
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Gainer dricker du efter träning. Jag skulle inte rekommendera att dricka den vid något annat tillfälle än just då. Störst fokus bör man lägga på mat.

16kg gainer är väldigt mycket, ja. Dock väldigt prisvärt erbjudande.
Citera
2010-10-13, 20:50
Medlem
M.B.Ms avatar
Citat:
Gainer dricker du efter träning. Jag skulle inte rekommendera att dricka den vid något annat tillfälle än just då. Störst fokus bör man lägga på mat.

16kg gainer är väldigt mycket, ja. Dock väldigt prisvärt erbjudande.
Okej tack för svaren. Bara en sista fråga. Vet du någon gainer som är extra god, eller i alla fall en smak som brukar vara god för det mesta.
Citera
2010-10-13, 20:56
Medlem
Citat:
Okej tack för svaren. Bara en sista fråga. Vet du någon gainer som är extra god, eller i alla fall en smak som brukar vara god för det mesta.

Du får ju ställa in dig på att kanske få noll i resultat med din gainer. Så mycket som ska stämma i kosten för att det ska fungera om man bara chansar utan kunskaper. Nästan alla jag känner har failat på kosten vid träningen, även jag själv. Under största delen av min träningsperiod åt jag GAINER och hade inte koll på något annat! Blev inget bra =/
Citera
2010-10-13, 21:10
Medlem
M.B.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du får ju ställa in dig på att kanske få noll i resultat med din gainer. Så mycket som ska stämma i kosten för att det ska fungera om man bara chansar utan kunskaper. Nästan alla jag känner har failat på kosten vid träningen, även jag själv. Under största delen av min träningsperiod åt jag GAINER och hade inte koll på något annat! Blev inget bra =/

Nehe, vad tycker du jag ska göra då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in