2010-10-21, 20:29
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Tjena allihopa!

Jag har tränat nu i 8-9 månader, har gått upp ca 8-9 kilo men står nu stilla på ca 72 kg. Jag ökar i princip inget på gymmet heller och vill nu få en liten boost

Jag har tatt kreatin tidigare, men det gav ingenting så det har jag slutat med. Körde även en burk NO-Xplode vilket inte heller gav något i princip. Blev ungefär lika pigg som av en kopp kaffe. Dyrt kaffe med andra ord

Har nu tänkt köpa EAA eftersom det verkar vara ett bra kosttillskott, och tänkte samtidigt köpa proteintillskott eftersom jag tror det behövs i min kost. Jag har skummat runt på både gymgrossisten och gymvaruhuset och hittat ett alternativ av både EAA och protein:

EAA: http://www.gymvaruhuset.com/?pid=383575
Protein: http://www.gymvaruhuset.com/?cid=130285
(såg att länken inte gick direkt till proteinet jag syftade på, men det är EISELT Protec 750g)

Har ni några erfarenheter av dessa två? Några synpunkter? Anledningen till att jag valt dessa två är att det verkar vara mest bang for the buck så att säga. Vill ha det billigt, om det sen smakar skit gör det mig inget.

Tacksam för svar!

Protein som protein. Det är vanligt mjölkprotein i eiselt protec så vad förväntar du dig att folk ska svara? Eiselt är relativt billigt vilket är positivt. Att påstå något som "det gav sjukt bra effekt och nu är jag starkare än aldrig förr!" vore självklart fel att säga då pulver inte innehåller något annat än helt vanligt protein.

EAA FX kan jag rekommendera varmt då det både är billigt och smakar bra. Även här hade det dock varit fel att säga att det är "the thing" alla som tränar borde köra på men personligen upplever jag mindre träningsvärk när jag dricker EAA.
Citera
2010-10-21, 20:44
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Protein som protein. Det är vanligt mjölkprotein i eiselt protec så vad förväntar du dig att folk ska svara? Eiselt är relativt billigt vilket är positivt. Att påstå något som "det gav sjukt bra effekt och nu är jag starkare än aldrig förr!" vore självklart fel att säga då pulver inte innehåller något annat än helt vanligt protein.

EAA FX kan jag rekommendera varmt då det både är billigt och smakar bra. Även här hade det dock varit fel att säga att det är "the thing" alla som tränar borde köra på men personligen upplever jag mindre träningsvärk när jag dricker EAA.

Jag förväntade mig ungefär det svar du gav. Finns det ännu billigare EAA respektive protein??
Varför är folk så glada för att köpa Whey80, som är dyrare, när det finns billigare alternativ?

Tack för svar förresten
Citera
2010-10-21, 21:27
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Jag förväntade mig ungefär det svar du gav. Finns det ännu billigare EAA respektive protein??
Varför är folk så glada för att köpa Whey80, som är dyrare, när det finns billigare alternativ?

Tack för svar förresten

Billigare proteinpulver finns det. WHEY FX på gymvaruhuset t.ex. EAA FX är nog det billigaste du kan hitta i EAA-väg.
Citera
2010-10-21, 21:32
Medlem
ekwohos avatar
Citat:

Tack för svar förresten

För att alla inte går efter priset.. Finns mycket som spelar roll när man köper saker. Även fast man får samma effekt..

Men mest tror jag det beror på en stor okunskap hoss folket, som köper dyra förpakningar med flashiga namn i tron om att det bygger dom stora musklerna.
Citera
2010-10-21, 22:41
Medlem
Förlåt för att jag inte orkar läsa igenom tråden, men på 100% whey spelar märket någon roll eller är det som på kreatin monohydrat att den billigaste räcker?
Citera
2010-10-21, 22:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarmoxx
Förlåt för att jag inte orkar läsa igenom tråden, men på 100% whey spelar märket någon roll eller är det som på kreatin monohydrat att den billigaste räcker?
Whey 80 är billigare, whey FX kör jag själv på.
Citera
2010-10-22, 01:55
Medlem
Det jag menar är att det är stor skillnad på en billig whey och en dyr whey eller om det inte spelar någon roll då det är rent protein
Citera
2010-10-22, 07:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarmoxx
Det jag menar är att det är stor skillnad på en billig whey och en dyr whey eller om det inte spelar någon roll då det är rent protein
Är ju mer kolhydrater och fett i Whey-"80", billigare för att det inte är lika rent.

Inte värt de extra kronorna enligt mig, de kan med fördel läggas på andra saker.
Citera
2010-10-22, 15:52
Medlem
Skickar samma igen nu då

"Jag idrottar lag idrott på ganska hög nivå (inte elit nivå) tränar runt 7-8 gånger i veckan blir ca 15 H i veckan med 40% fys Styrka/löpning. Jag känner att jag inte hinner få i mig allt jag behöver under en dag genom mat, vad är det då jag ska ta är det Protein pulver? tips på något som skulle passa mig? ingenting farligt och det får absolut inte innehålla anabola.

Tack på förhand, hoppas på bra och seriösa svar.
."

Jag behöver tips på vad jag ska köpa har aldrig använt mig av kosttillskott tidigare! vill ha någonting som ersätter mat och som är bra för min styrketräning .

Ska jag köra på proteinpulver eller kreatin? (båda/annat?)

.
Citera
2010-10-22, 16:00
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surikaten
Skickar samma igen nu då

"Jag idrottar lag idrott på ganska hög nivå (inte elit nivå) tränar runt 7-8 gånger i veckan blir ca 15 H i veckan med 40% fys Styrka/löpning. Jag känner att jag inte hinner få i mig allt jag behöver under en dag genom mat, vad är det då jag ska ta är det Protein pulver? tips på något som skulle passa mig? ingenting farligt och det får absolut inte innehålla anabola.

Tack på förhand, hoppas på bra och seriösa svar.
."

Jag behöver tips på vad jag ska köpa har aldrig använt mig av kosttillskott tidigare! [vill ha någonting som ersätter mat och som är bra för min styrketräning .

Ska jag köra på proteinpulver eller kreatin? (båda/annat?)

.

Ledsen att säga det men du kommer aldrig hitta nånting som kommer erstätta mat.
Sen undrar jag vad du är ute efter för nånting?. Mer kcal eller mer protein?.. Sånt kan vara bra att veta innan du börjar dricka saker. Men som sakt, kosten är det du måste ta tag i.
Att du inte hinner få i dig maten som du säger är ju skitnsack. Isånnafall får du nog tagga ned med träningen om du inte hinner göra det. Du hör säkert hur dumt det låter.
Gör mat och ät ordentligt, då har du löst ditt problem.
Citera
2010-10-28, 15:04
Medlem
Felons avatar
första kosttillskott köpet utöver EAA, vassle och omega 3 köptes nyss, mest för skojs skull

http://www.sportgymbutiken.se/?pid=408259&referer=http://www.kelkoo.se

Brutal anadrol biotech

Roligt namn iaf, frågan är om det ger något, en extra kick kanske, som en expresso med massa socker innan passet
Citera
2010-10-28, 23:03
Medlem
Tjena!
Jag undrar var man billigast köper Dahlblads Gainer.
På nätet eller i butik, var/vilken? Gärna i Göteborgstrakterna.

/ Johan G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in