2011-09-02, 17:14
Medlem
nasdors avatar
Ska köpa in lite nya tillskott och har bara BCAA för tillfället. Tänkte fixa Jack3d och Whey. Borde de tre räcka eller behövs något annat?

Är det onödigt att ta Whey när man tar BCAA? Och finns det några bieffekter med Jack3d?

Citera
2011-09-02, 17:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
Ska köpa in lite nya tillskott och har bara BCAA för tillfället. Tänkte fixa Jack3d och Whey. Borde de tre räcka eller behövs något annat?

Är det onödigt att ta Whey när man tar BCAA? Och finns det några bieffekter med Jack3d?

Vad som "behövs" och "inte behövs" går inte att svara på utan att veta mer om din övriga kost och mål med träningen. Whey kan däremot att vara bra som komplement om man är osäker på om man får i sig tillräckligt med protein.

Däremot har jag aldrig sett vitsen med PWO:s. Så det får någon annan uttala sig om.
Citera
2011-09-04, 14:33
Medlem
Kneegros avatar
Hur stor är risken att kreatin orsakar håravfall egentligen? Jag är 18 och min lillbrorsa som jag oftast gymmar med är 16, jag vill knappast orsaka det för någon av oss.

Är ganska säker på att det inte ligger i släkten att tappa hår, men det är ju svårt att veta. Så hur säkert vore det för oss att ta kreatin?
Citera
2011-09-04, 17:21
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Kneegro

Om ni har exeptionell koll på övrig kost innan så kan kreatin vara en lite push i träningen, annars är det slöseri med pengar.
Citera
2011-09-05, 23:27
Medlem
Jag har en fråga till alla Gainer Pro-användare; vilken smak tycker ni bäst om & vilken blandar sig bäst med vatten?
Citera
2011-09-06, 19:51
Medlem
Ter-minators avatar
Kom att tänka på en grej efter gymmet idag. Vad är det bästa sättet man kan binda vätska på, förutom att köra med nåt slags kreatin?
Citera
2011-09-06, 20:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Kom att tänka på en grej efter gymmet idag. Vad är det bästa sättet man kan binda vätska på, förutom att köra med nåt slags kreatin?

En kolhydratsrik kost.
Citera
2011-09-06, 20:40
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
En kolhydratsrik kost.

Ja det vet jag redan, tänkte på pulver och så.
Citera
2011-09-07, 13:34
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Ja det vet jag redan, tänkte på pulver och så.

Salt.
Sockerbaserat pulver.
Citera
2011-09-07, 19:26
Medlem
Tja! Har efter ett års uppehåll äntligen satt igång med att gymma igen, och har en fråga angående kosttillskott.

Som det ser ut nu vill jag få en ''fit/slim'' kropp. Inte för att jag alls är tjock nu. Men har i princip inte rört på mig på ett år, så finns lite fett på bla. låren osv som jag skulle vilja bli av med. Samtidigt som jag vill bygga muskelmassa.

Jag har kollat lite på fettförbränningskapslar osv. Men är det verkligen rätt för det jag vill ha ut av min träning?

Tänkte om någon av er kunde tips om något bra kosttillskott för att förlora lite fett men ändå bygga muskelmassa
Kanske även är bra att tillägga att jag tränar ca 4ggr/vecka.
Citera
2011-09-07, 20:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monroehutchens
Tja! Har efter ett års uppehåll äntligen satt igång med att gymma igen, och har en fråga angående kosttillskott.

Som det ser ut nu vill jag få en ''fit/slim'' kropp. Inte för att jag alls är tjock nu. Men har i princip inte rört på mig på ett år, så finns lite fett på bla. låren osv som jag skulle vilja bli av med. Samtidigt som jag vill bygga muskelmassa.

Jag har kollat lite på fettförbränningskapslar osv. Men är det verkligen rätt för det jag vill ha ut av min träning?

Tänkte om någon av er kunde tips om något bra kosttillskott för att förlora lite fett men ändå bygga muskelmassa
Kanske även är bra att tillägga att jag tränar ca 4ggr/vecka.

Fettförbränningspiller är aldrig rätt eftersom det inte fungerar på det sett som utlovas.

Proteinpulver/ EAA och kreatin kommer du långt med.
Citera
2011-09-09, 11:25
Medlem
Känner mig konstig i kroppen efter ha att druckit multivitamin brustablett. Vad kan det bero på? Köpte dem för att "garantera" att jag får i mig tillräckligt med vitaminer för att jag äter rätt dåligt med sånt.

Innehållet är 100 % av RDI av en massa olika vitaminer. Kan precisera om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in