2024-07-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Produkten heter Aquamin och är med örter och magnesium. Livskvalitet för att det hjälpt mig bli av med massa vätska och mindre ont i magen. Som exempel på effekt så har jag gått ned 1,5 storlek i skor.

Hur länge har du kört Aquamin? Någon övrig som har erfarenhet om denna produkt? Man blir inte dålig i magen eller? Så din slutsats är att man ska överge det vanliga magnesiumtillskottet och köra på denna istället?
Citera
2024-07-31, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Hur länge har du kört Aquamin? Någon övrig som har erfarenhet om denna produkt? Man blir inte dålig i magen eller? Så din slutsats är att man ska överge det vanliga magnesiumtillskottet och köra på denna istället?

Jag har inte blivit dålig i magen. Jag köper den stora förpackningen och använder till den är slut. Sen tar jag ett litet break och börjar på ny om jag känner att det behövs.

Alltså jag är dock inte helt säker på om just denna finns i Sverige. Jag köper hos Life i Norge. Men kanske finns motsvarande.

Jag tror inte denna är tänkt som en ersättning för magnesium tillskott utan det är för om man behöver ett milt vattendrivande och en "utrensning".

Jag ska återkomma med vilka örter som är med i.

Jag har använt den i cirka 3 år men som sagt gör något uppehåll emellan. När man tar den och liknande så bör man dricka mer och det är inte jämt jag orkar.

Men som sagt för mig har det gjort stor skillnad. Gick ner i vikt cirka 10 kilo första året, en klädstorlek och en skostorlek mindre, mindre huvudvärk, runt händer, fötter och knän syns det helt klart att jag blir mindre svullen. Mindre ont i magen.
Senast redigerad av Radyr 2024-07-31 kl. 00:26.
Citera
2024-07-31, 00:25
Medlem
floraflaps avatar
D vitamin och magnesium.
Citera
2024-07-31, 08:19
Medlem
General.Maximus.s avatar
Antar att jag skulle säga melatonin, om det nu räknas som kosttillskott? Väldigt behändigt att använda i korta perioder då jag har svårare att somna.

Annars använder jag bara proteinpulver (clear whey numera) och kreatin men jag skulle inte säga att dessa påverkar livskvalitén i sig. Visserligen har övergången från vanligt vassle till clear whey inneburit en livskvalitetsökning eftersom jag tycker det är otroligt mycket trevligare att dricka proteinshakes nu.
Citera
2024-07-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Antar att jag skulle säga melatonin, om det nu räknas som kosttillskott? Väldigt behändigt att använda i korta perioder då jag har svårare att somna.

Annars använder jag bara proteinpulver (clear whey numera) och kreatin men jag skulle inte säga att dessa påverkar livskvalitén i sig. Visserligen har övergången från vanligt vassle till clear whey inneburit en livskvalitetsökning eftersom jag tycker det är otroligt mycket trevligare att dricka proteinshakes nu.

Det är inge bra att använda.

Som med andra hormoner i kroppen rubbar det den egna produktionen, sen bildar inte epifysen naturligt i närheten av dom mängder man slänger i sig genom tablettform.

Bäst att hålla sig till endast om man ska byta tidszon.
Citera
2024-07-31, 10:02
Medlem
christer-ulfbaages avatar
D-vitamin och järn.
Framförallt järn.

Brist på järn vill man inte ha
Citera
2024-07-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
D-vitamin och järn.
Framförallt järn.

Brist på järn vill man inte ha
Järnbrist är väldigt svårt att få om man äter animaliskt kost och får i sig frukt och grönt.

För att järnet ska tas upp optimalt så bör man få sig C-vitatmin samtidigt.
Citera
2024-07-31, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Järnbrist är väldigt svårt att få om man äter animaliskt kost och får i sig frukt och grönt.

Han kanske donerar blod
Citera
2024-07-31, 12:12
Medlem
Citat:

Det där kan dock vara individuellt. Jag behöver också ta järntillskott. Blir trött och får huvudvärk när jag börjat hoppa över det under längre tid. Även fått det bekräftat via blodprover. Blir alltid en konstant tjat från läkare om att leta efter en inre blödning, när jag har varit slarvig med ta järntillskott. Äter animaliskt i regel varje måltid, äter grönt/frukt/bär till varje måltid.

Jag "tror" att det är kopplat till min adhd men vården i Sverige avfärdar den hypotesen.
Citera
2024-08-04, 21:53
Medlem
Jag har alltid fått i mig det mesta nyttiga helt naturligt, men en brist jag hade ledde till försämrad livskvalitet. Det var folat. Det tog ett tag att lista ut att jag hade brist på det, men när jag väl började trycka i mig folsyra så höjdes min livskvalitét markant.
Citera
2024-08-04, 21:56
Medlem
Citat:

Han kanske har sabbat sin tarmflora med McDonalds och energidrickor? Eller något att annat som hindrar att han tar upp järn ur käket.
Citera
2024-08-05, 18:44
Medlem
Jag har provat whey protein, kreatin och multivitamintabletter. Helt ärlig, har jag inte märkt någon skillnad alls. Det som har hjälpt mig, är nog 2 koppar kaffe innan varje träning. Går upp kl 0430 varje morgon för att träna under mina lediga jobbveckor.
Senast redigerad av Lofiboy 2024-08-05 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in