2012-07-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p4nd0ra
Nej, för serotonergt syndrom behövs det inte krävas någon överdos på något sätt, det är ju kombinationen som är farlig. Ja jag skiter i craze o ska hitta någon annan eller skippa skiten helt. Vem har sagt något om "hardcore"? haha..

jag sa det. I inlägget som du citerade. Ta jacked om du nu måste ha en pwo
Citera
2012-07-10, 04:32
Medlem
xstatics avatar
Hur mycket kolhydrater ska man ha i sig per dag? Väger 77 kg, runt 20 års åldern och vill få ner magen m.fl och ersätta med muskler. Vet inte ens hur jag räknar kolhydrater, vet bara att vitt bröd ska jag hoppa. Har även hört att man ska hoppa bröd överhuvudtaget och köra LCHF för bulk/deff i samma.
Citera
2012-07-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Hur mycket kolhydrater ska man ha i sig per dag? Väger 77 kg, runt 20 års åldern och vill få ner magen m.fl och ersätta med muskler. Vet inte ens hur jag räknar kolhydrater, vet bara att vitt bröd ska jag hoppa. Har även hört att man ska hoppa bröd överhuvudtaget och köra LCHF för bulk/deff i samma.

Vet inte hur denna fråga hör hemma i kosttilskott iofs, men kör med 2-3gr protein / kilo kroppsvikt och runt 0,5gr fett / kilo kroppsvikt, fyll sedan upp resten av ditt kaloribehov med kolhydrater.

Förövrigt, bröd är bra grejer, oavsett om det är vitt eller fullkorn
Citera
2012-07-10, 11:33
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Vet inte hur denna fråga hör hemma i kosttilskott iofs, men kör med 2-3gr protein / kilo kroppsvikt och runt 0,5gr fett / kilo kroppsvikt, fyll sedan upp resten av ditt kaloribehov med kolhydrater.

Förövrigt, bröd är bra grejer, oavsett om det är vitt eller fullkorn

Oj, jag måste ha skrivit i fel tråd. Skulle skriva i träning men hade nog den här uppe och trött som jag var skrev jag här istället.

Men då kan jag lika bra fortsätta! Har aldrig förstått mig på vad som är bra fett? Vad ska man äta för att att få i sig 0,5g fett exempelvis? Har hört feta såser, typ pizzerians bea sås eller? Försöker verkligen hitta ett kostschema med kosttillskotten för att få dom ultimata "resultaten" efter några månaders träning (ungefär 3 - skaffar väldigt lätt muskler och har varit tränad förr, tänkte nu testa att även fullfölja kosten o se hur det blir då!)

Så vad behöver man även för kosttillskott? Kör just nu Protein & EAA. Förut Kreatin men det binder vatten så en person avrekommenderade mig ifrån att ta det.
Det jag vill uppnå är en fit kropp fast även stor. Just nu har det varit öl och snabbmat i 3 månaders (nästan varje dag) vilket har gett sina resultat speciellt mage/rumpa.

Tacksam för svar
Citera
2012-07-10, 11:43
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Oj, jag måste ha skrivit i fel tråd. Skulle skriva i träning men hade nog den här uppe och trött som jag var skrev jag här istället.

Men då kan jag lika bra fortsätta! Har aldrig förstått mig på vad som är bra fett? Vad ska man äta för att att få i sig 0,5g fett exempelvis? Har hört feta såser, typ pizzerians bea sås eller? Försöker verkligen hitta ett kostschema med kosttillskotten för att få dom ultimata "resultaten" efter några månaders träning (ungefär 3 - skaffar väldigt lätt muskler och har varit tränad förr, tänkte nu testa att även fullfölja kosten o se hur det blir då!)

Så vad behöver man även för kosttillskott? Kör just nu Protein & EAA. Förut Kreatin men det binder vatten så en person avrekommenderade mig ifrån att ta det.
Det jag vill uppnå är en fit kropp fast även stor. Just nu har det varit öl och snabbmat i 3 månaders (nästan varje dag) vilket har gett sina resultat speciellt mage/rumpa.

Tacksam för svar

Man behöver inga kosttillskott, men kosttillskott underlättar.

EAA - innan och efter träning
Maltodextrin - om man har svårt att äta tillräckligt för att gå upp i vikt
Vassleprotein - om man har svårt att äta tillräckligt med protein per dag
En multivitamin, Omega-3 och D-vitamin - om man äter dåligt
Ev. någon prestationshöjare, t.ex. Kreatin, beta-alanin, koffein, en PWO o.s.v.
Citera
2012-07-15, 19:14
Medlem
Hallå, jag har kollat igenom en del trådar i träningsforumet. Jag har förstått att jag behöver kosttillskott i alla dess former för att öka i vikt och bygga muskler.

Jag har fått relativt bra koll på vad saker o ting innebär men jag har svårt att avgöra vad som passar just mig. Jag har kollat igenom lite paketerbjudanden osv från gymgrossisten men jag vet inte riktigt om det är ultimat för mig.

Finns det någon som har koll på paketerbjudanden som funkar alternativt orkar slänga ihop lite saker till mig som dem vet funkar om man vill öka i vikt o muskler? Tänkte beställa produkterna ikväll

Hjälp uppskattas mycket
Citera
2012-07-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Hallå, jag har kollat igenom en del trådar i träningsforumet. Jag har förstått att jag behöver kosttillskott i alla dess former för att öka i vikt och bygga muskler.

Jag har fått relativt bra koll på vad saker o ting innebär men jag har svårt att avgöra vad som passar just mig. Jag har kollat igenom lite paketerbjudanden osv från gymgrossisten men jag vet inte riktigt om det är ultimat för mig.

Finns det någon som har koll på paketerbjudanden som funkar alternativt orkar slänga ihop lite saker till mig som dem vet funkar om man vill öka i vikt o muskler? Tänkte beställa produkterna ikväll

Hjälp uppskattas mycket

Helt fel, du behöver inte ett enda tillskott för att lyckas.

Tips är att du går tillbaka och läser på om kost och näringslära
Citera
2012-07-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Helt fel, du behöver inte ett enda tillskott för att lyckas.

Tips är att du går tillbaka och läser på om kost och näringslära
Ajo nu tog du mig lite väl bokstavligt, jag ursäktar. Jag menar snarare att det hade hjälpt mig en bra bit på vägen om jag lyckas kombinera det med bra kost. Skulle till exempel vilja veta vilka gainers som funkar bra, EAA, och annat sådant Som sagt, jag kan inte jättemycket om ämnet och söker därför konkreta tips på vad jag ska köpa. Men jag håller med dig, såklart att jag inte behöver tillskott, men det lär ju hjälpa mig på vägen iaf.
Citera
2012-07-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Ajo nu tog du mig lite väl bokstavligt, jag ursäktar. Jag menar snarare att det hade hjälpt mig en bra bit på vägen om jag lyckas kombinera det med bra kost. Skulle till exempel vilja veta vilka gainers som funkar bra, EAA, och annat sådant Som sagt, jag kan inte jättemycket om ämnet och söker därför konkreta tips på vad jag ska köpa. Men jag håller med dig, såklart att jag inte behöver tillskott, men det lär ju hjälpa mig på vägen iaf.

Då föreslår jag att du läser på lite, det kommer du tjäna på
Citera
2012-07-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Då föreslår jag att du läser på lite, det kommer du tjäna på
Ja det ska jag göra, men som sagt, det var ju inte det jag ville ha hjälp med... Tack ändå.
Citera
2012-07-21, 21:50
Medlem
ni som tar pwo, vad är det som gör den bra? Är det pump, hur uppiggande den är vad gäller.
Citera
2012-07-23, 13:43
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Hejsan! Jag käkar gainer och undrar vad som borde ge bäst resultat.

1: Att käka en skopa 3ggr per dag. Blir då ca 1.5 dl pulver.

2: Att käka två skopor en gång per dag. Ifall detta alternativ, när på dagen isf? Ifall jag inte behöver kompletera någon måltid dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in