2012-05-14, 22:21
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
När bör jag senast få i mig kolhydrater efter ett gympass? Som det är nu dricker jag EAA före och efter träning men har ca 1.5h från sista repetition till middagsbordet. Ibland mer. Bör jag överväga att köpa gainer för att på så sätt garantera ett kolhydratintag?

Edit: Mitt mål är att bygga muskler och försöker m.a.o att ligga på kaloriöverskott.
Det är ingen fara. Kör på bara
Citera
2012-05-14, 23:21
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Såvida du inte tänker träna samma muskel glykogenuttömmande inom 24 timmar behöver du inte oroa dig. Glykogeninlagringen kommer att vara densamma sett över en 24 hr period, förutsatt att du äter rikligt med kolhydrater efter träningen.

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det är ingen fara. Kör på bara

Okej, tack för svaren!
Citera
2012-05-15, 21:00
Medlem
Bhoods avatar
Tjenare! Nu har jag kört på i gymet i ganska exakt 6 månader! Jag har egentligen bara använt Gymvaruhusets Whey FX som tillskott.

Jag har varit inne mycket och läst och även följt bloggar, men tror att nästan alla är sponsrade/betalda för att rekommendera olika märken och produkter. Så nu undrar jag om jag borde lägga till något kosttillskott eller köra på som jag gör. Allmänt känns det ganska bra, det går långsamt framåt Hoppas jag posta i rätt tråd.

178cm
74 kg
Citera
2012-05-15, 21:32
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhood
Tjenare! Nu har jag kört på i gymet i ganska exakt 6 månader! Jag har egentligen bara använt Gymvaruhusets Whey FX som tillskott.

Jag har varit inne mycket och läst och även följt bloggar, men tror att nästan alla är sponsrade/betalda för att rekommendera olika märken och produkter. Så nu undrar jag om jag borde lägga till något kosttillskott eller köra på som jag gör. Allmänt känns det ganska bra, det går långsamt framåt Hoppas jag posta i rätt tråd.

178cm
74 kg

Mer whey fx, eller något annat vassleprotein, är, tråkigt nog, det du, med störst sannolikhet, kommer att få ut mest av. Ev. en gainer om du har svårt att äta tillräckligt mycket för att gå upp i vikt. Sedan är en multivitamin/-mineral och lite Omega-3 alltid bra.
Citera
2012-05-15, 21:38
Medlem
dauits avatar
Citat:
Mer whey fx, eller något annat vassleprotein, är, tråkigt nog, det du, med störst sannolikhet, kommer att få ut mest av. Ev. en gainer om du har svårt att äta tillräckligt mycket för att gå upp i vikt. Sedan är en multivitamin/-mineral och lite Omega-3 alltid bra.
hur kunde du glömma kreatin
ett av få tillskott som faktiskt funkar, trots att ökningen är minimal så är det alltid en ökning

TS sen har du PWO och speciellt jack33d som är väldigt speciellt, sök på forumet och du hittar nyttig information!
Citera
2012-05-15, 21:41
Medlem
Bhoods avatar
Citat:

Mm det jag trodde med! Gainer är inte intressant just nu iaf, får bli efter sommaren. Men tack för snabbt svar
Citera
2012-05-15, 21:42
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
ett av få tillskott som faktiskt funkar, trots att ökningen är minimal så är det alltid en ökning

TS sen har du PWO och speciellt jack33d som är väldigt speciellt, sök på forumet och du hittar nyttig information!

Det var precis därför jag valde att inte ta med varken kreatin eller PWO's. Den positiva effekt är så minimal. Dessutom ställer jag mig väldigt tveksam till PWO's.
Citera
2012-05-15, 21:44
Medlem
Bhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit

Jo det har du rätt i, men vill inte binda vatten utan vill satsa lite mer långsiktigt. Och tror det blir tråkigt när man slutar med kreatin.

Mm PWO har jag varit sugen på och även testat en polares Jack 3D, men funderar att bara köra på koffeintabletter eller liknande.
Citera
2012-05-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhood
Jo det har du rätt i, men vill inte binda vatten utan vill satsa lite mer långsiktigt. Och tror det blir tråkigt när man slutar med kreatin.

Mm PWO har jag varit sugen på och även testat en polares Jack 3D, men funderar att bara köra på koffeintabletter eller liknande.

Koffeintabletter slår PWOs alla dagar i veckan enligt mig, om inte annat så för prisskillnaden.

Förutom det Bigorexia rekommendera så kan möjligtvis ett tillskott av D-vitamin vara nödvändigt. I alla fall under höst/vinter/vår om du bor i Sverige.
Citera
2012-05-15, 21:50
Medlem
Bhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojaksissla
Koffeintabletter slår PWOs alla dagar i veckan enligt mig, om inte annat så för prisskillnaden.

Förutom det Bigorexia rekommendera så kan möjligtvis ett tillskott av D-vitamin vara nödvändigt. I alla fall under höst/vinter/vår om du bor i Sverige.

M tänkte införskaffa koffeintabletter imorgon o testa!

Aha okej, ska kika upp D-vitamin. Tack
Citera
2012-05-19, 17:00
Medlem
Fettförbrännare, egentligen tror jag inte mycket på det, men samtidigt har man aldrig testat så ja kanske inte ska säga så mycket om det och just därför tänkte ja ge det ett försök!

Så någon som har tips på en fettförbrännare ni kört med? Gärna som driver bort vätskan också!
Citera
2012-05-19, 18:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Fettförbrännare, egentligen tror jag inte mycket på det, men samtidigt har man aldrig testat så ja kanske inte ska säga så mycket om det och just därför tänkte ja ge det ett försök!

Så någon som har tips på en fettförbrännare ni kört med? Gärna som driver bort vätskan också!

Inga fettförbrännare ger någon ökad fettförbränning sett över en längre period, så jag föreslår att du sparar din pengar istället för att slänga dom rakt ner i sjön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in