2015-08-30, 19:39
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Tankar och kommentarer om Spirulina? Funderar på 15-30g om dagen.

återkom med biverkningarna, förutom en grön porslin stol imorn bitti. tar en tesked innan jag går och lägger mej typ. å dyrt blir det med dina mängder om inte annat.
Citera
2015-08-30, 20:44
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Tankar och kommentarer om Spirulina? Funderar på 15-30g om dagen.

Det är ofarligt så länge inte spirulinaplantagerna har fått alger av dålig sort, som är giftiga, nervtoxin. Se till att köpa ett bra märke som står för sina produkter och möjligtvis testar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av KK94
Hej!
Jag har liten fråga angående näringsfördelning.
Jag satsar gå på att gå upp ca 8kg. Har koll på hur mycket över jag måste äta, träna och så. Men det jag inte vet är hur jag ska fördela kolhydrater och fett. Protein intaget är redan bra.
Jag har satt fettintaget på lite över min vikt per gram. Vid viktuppgång bör man inte tänka så mycket på det utan om du får i dig mer fett (bra fett) istället för kolhydrater, spelar det ingen roll på hur kroppen påverkas fysiskt?
Ursäkta att texten kan vara lite rörig men hoppas ni förstår mig.

Fettintaget bör hållas så lågt som möjligt, du kommer ändå hamna medel (runt 50 gram per dag är lagom) då måste man hålla koll på det en hel del..

Ju högre kolhydratintag du har under viktuppgången desto bättre resultat kommer du få både i gymmet, när det kommer till tryck i musklerna samt förvara mindre kropssfett (förutsatt att du bulkar länge samt håller fettintaget lågt)
Citera
2015-09-01, 16:32
Medlem
Hur doserar ni Serious Mass gainer (ON), står "Blanda 2 skopor (ca. 337 gram) Serious Mass med 7 dl vatten eller mjölk." Min fråga är således hur mycket 2 "skopor" är, då jag inte fått någon med. Hur mycket i dl mått motsvarar det?
Även gällande kreatinet jag införskaffat mig, är et lämpligare att blanda med kreatinet i gainern, eller bör jag ta det separat?

Tack!
Citera
2015-09-01, 19:07
Medlem
tj.s avatar
Spelar ingen roll om du blandar kreatinet i din shake eller ta det separat. Huvudsaken är att du får i dig det.
Citera
2015-09-03, 12:33
Bannlyst
Jag bumpar denna tråd och undrar om någon har erfarenhet av detta kosttillskott.
Enligt denna studie skedde en ökning av testosteronnivåer med 37% på en månad. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3669033/)

Dyrt är det men är ändå intressant.
Citera
2015-09-03, 13:49
Medlem
Det finns en anledning det är lagligt, skiten funkar inte.
Citera
2015-09-03, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grans
Det finns en anledning det är lagligt, skiten funkar inte.

Jämfört med AAS kanske
Det höjer fritt testosteron hos män ganska rejält. Något som skulle kunna göra stor skillnad på muskeltillväxt för de som inte har naturligt höga nivåer.
Citera
2015-09-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Jämfört med AAS kanske
Det höjer fritt testosteron hos män ganska rejält. Något som skulle kunna göra stor skillnad på muskeltillväxt för de som inte har naturligt höga nivåer.

Oavsett om studien är pålitlig eller inte så kommer en 24% ökning av testosteron inte göra ett skit för muskelbyggning.
Citera
2015-09-03, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Oavsett om studien är pålitlig eller inte så kommer en 24% ökning av testosteron inte göra ett skit för muskelbyggning.

37%. Skulle göra skillnad för en man som redan har lågt T. Kan var skillnaden mellan TRT och inte.
Citera
2015-09-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
37%. Skulle göra skillnad för en man som redan har lågt T. Kan var skillnaden mellan TRT och inte.

Hade det funnits ett tillskott som höjer hormon nivåerna så pass att det skulle göra nån skillnad skulle det bli instabannat.

Finns inget kosttillskott eller naturligt sätt att höja ditt testo så pass att det faktist kommer göra nån skillnad varesig du har låga eller höga nivåer, 37% kanske låter mycket men den ökningen kommer inte göra ett skit för dig, sen får man ta den siffran med en nypa salt också. Lider du av låga testosteron nivåer kanske det beror på kass sömn, stress, kost, öveträning? Kanske har med åldern att göra? Om du verkligen lider av så pass låga testosteron nivåer att du kan få TRT utskrivet kanske det är värt att överväga eller åtminstone gå och träffa en doktor? Du vill ju inte ligga på gränsen genom ett tillskott då de satt gränsen väldigt lågt i sverige. Det där tillskottet lär bli 3 gånger så dyrt som TRT också
Citera
2015-09-04, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grans
Hade det funnits ett tillskott som höjer hormon nivåerna så pass att det skulle göra nån skillnad skulle det bli instabannat.

Finns inget kosttillskott eller naturligt sätt att höja ditt testo så pass att det faktist kommer göra nån skillnad varesig du har låga eller höga nivåer, 37% kanske låter mycket men den ökningen kommer inte göra ett skit för dig, sen får man ta den siffran med en nypa salt också. Lider du av låga testosteron nivåer kanske det beror på kass sömn, stress, kost, öveträning? Kanske har med åldern att göra? Om du verkligen lider av så pass låga testosteron nivåer att du kan få TRT utskrivet kanske det är värt att överväga eller åtminstone gå och träffa en doktor? Du vill ju inte ligga på gränsen genom ett tillskott då de satt gränsen väldigt lågt i sverige. Det där tillskottet lär bli 3 gånger så dyrt som TRT också

Har lågt T till följd av antidepressiv medicinering och dålig sömn. Har för högt värde för TRT men för lågt för att kunna bygga muskler som jag vill. Som sagt är gränsen för TRT alldeles för låg.
Åldern har det inte med att göra eftersom jag är ung.

Skippar nog detta trots allt. Blir snordyrt i längden om man dessutom måste upp i 400 mg dagligen. Verkar även vara mycket fejkade produkter ute på marknaden (sildenafilderivat)
Citera
2015-09-04, 19:22
Medlem
Hej jag äter vanligtvis bara en pizza om dagen, tror inte jag får i mig tillräckligt med protein. Står på Livsmedelsverkets hemsida att man ska få i sig ca 1g per kilo man väger. Funderar därför på att köpa Whey-80 och ta 100g av det så får jag i mig 76g protein. Dricka det på morgonen och en pizza senare på dagen så borde jag få i mig protein så att det räcker och blir över.

Detta borde väl funka nu när jag tänkte börja gymma? Hatar nämligen att laga mat. Vill få bort fettet runt magen. Kan tillägga att jag dragit ner på ölen rätt rejält.

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in