2012-08-18, 15:17
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
De bara en skröna att grönt te skulle bränna fett.
inte helt rätt: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110218 och http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=44321
Citera
2012-08-18, 21:08
Medlem
WangHaos avatar
Så vilka kosttillskott är bäst vid konditionsträning?
Citera
2012-08-18, 21:28
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Så vilka kosttillskott är bäst vid konditionsträning?

Koffein innan samt snabba kolhydrater under är det enda som har bevisad effekt. Vid mjölksyraträning har även beta-alanin bevisad effekt.
Citera
2012-08-20, 18:14
Bannlyst
Brukade själv ta Mivitotal Multivitamin men noterade efter ett tag att min hud blev mycket sämre när jag åt den. Försämrar det huden kan det inte fungera allt för bra, resonnerade jag. Tog också ett blodprov när jag inte åt den och det fanns inga brister så den borde ha varit överflödig. Nu äter jag endast mycket kraftfulla B-vitamin tillskott då jag har märkt att det gör mig pigg, avslappnad och på bra humör. Har tidigare testat ginseng men det fungerade tyvärr nästan för bra på mig då jag blev nära på manisk.

Vad använder och rekomenderar ni själva för kosttillskott?
Citera
2012-08-20, 18:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Brukade själv ta Mivitotal Multivitamin men noterade efter ett tag att min hud blev mycket sämre när jag åt den. Försämrar det huden kan det inte fungera allt för bra, resonnerade jag. Tog också ett blodprov när jag inte åt den och det fanns inga brister så den borde ha varit överflödig. Nu äter jag endast mycket kraftfulla B-vitamin tillskott då jag har märkt att det gör mig pigg, avslappnad och på bra humör. Har tidigare testat ginseng men det fungerade tyvärr nästan för bra på mig då jag blev nära på manisk.

Vad använder och rekomenderar ni själva för kosttillskott?

Proteinpulver. Enda anledningen till varför jag använder det är egentligen för att det är en billig väg till mycket protein.
D-vitamin. Eftersom det är snålt med sol i Sverige under vår/vinter/höst så känns det befogat.
Omega-3. Dom få dagarna om året jag inte äter fet fisk slänger jag i mig några omega-3tabletter.
Citera
2012-08-20, 20:57
Medlem
Jag har googlat runt lite men hittar inget konkret så kommer hit.

Jag har hört att creatin och Koffein inte är en bra blandning så frågar detta:

Om jag tar:
creatin 7.15 på morgonen
frukost 7.20 2 mackor 1 glas mjölk
lunch vanlig lunch med mjölk
14,15 koffein tablett 200 mg koffein
14,30 träning
15,45 Protein shake
18.00 middag
21 mackor 2 st 1 glas mjölk

Det jag undra hinner koffein tabletten verka på 15 min eller ska jag ta den tidigare ?
Funkar koffein och creatin tillsammans med 7 timmars mellan rum?
Citera
2012-08-20, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Probook

Om jag tar:
creatin 7.15 på morgonen
14,30 träning
15,45 Protein shake
18.00 middag

Det jag undra hinner koffein tabletten verka på 15 min eller ska jag ta den tidigare ?

15 minuter är nog en utmärkt timing.

Dock tycker jag att koffein tenderar att ge en ångest och oroskänslor. Bara jag...?
Citera
2012-08-21, 11:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probook

Om jag tar:
creatin 7.15 på morgonen
14,30 träning
15,45 Protein shake
18.00 middag

Det tar en timme för koffein i tablettform att verka (vill jag minnas).
Kreatin och koffein med 7 timmars mellanrum ska inte vara någon fara.
Citera
2012-08-21, 16:43
Medlem
tackar då får jag ta tabletten 1-2 timmar innan så blir det 5-6 timmar i mellan.
Citera
2012-08-23, 09:01
Medlem
Wantedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Proteinpulver. Enda anledningen till varför jag använder det är egentligen för att det är en billig väg till mycket protein.
D-vitamin. Eftersom det är snålt med sol i Sverige under vår/vinter/höst så känns det befogat.
Omega-3. Dom få dagarna om året jag inte äter fet fisk slänger jag i mig några omega-3tabletter.

Keep it basic funderar på att börja ta d-vitamin jag också. hur stor dos bör man ta och något speciellt märke du rekommenderar?
Citera
2012-08-23, 18:26
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantedman
Keep it basic funderar på att börja ta d-vitamin jag också. hur stor dos bör man ta och något speciellt märke du rekommenderar?
Vuxna kan ta ungefär 2 000 – 4 000 E dagligen, antagligen mer också utan problem.
Citera
2012-08-23, 21:57
Medlem
Kör för tillfället med PWO:n Nanoproxil. Använder den när jag känner att dagsformen är dålig. Blir ca 2 ggr i veckan, ibland använder jag den inte på en vecka och ibland 3-4 ggr i veckan. Har haft den i ett par månader och har la snart använt hälften (ca 15-20 serveringar). Detta kombinerar jag med gainer/protein-drycker efter varje träningspass.

Nu har jag beställt en ny gainer, proteinpulver och slog till på en påse kreatin monohydrat också. Eftersom Nanoproxilen innehåller en/ett annat slags kreatin än monohydrat rådfrågade jag Gymgrossisten om jag skulle vänta med att börja ta monohydratet. Fick till svar att jag skulle köra 3-4 veckor utan ALLA former av kosttillskott efter att jag gjort slut på burken.

Varför tror ni de säger så? Känns märkligt att man ska gå av alla produkter så pass länge till man renats ur de "speciella" kreatinet från pwon?!

Har bara använt pwon två ggr denna veckan och förra veckan var jag helt ifrån den. Eftersom jag tycker att effekten är knapp funderar jag på att "rena" mig 2-4 veckor från och med nu innan jag börjar med monohydratet, men jag hade tänkt köra protein och gainer under tiden, trots att GG's råd. Tror ni det blir någon hälsorisk med mitt upplägg?

Söker lite bollplank, är ytterst tacksom om någon tar sig tid (svar som "bara kör på" får gärna motiveras också).
Senast redigerad av aantastic 2012-08-23 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in