2009-12-07, 22:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR4
Mega Mass 4000 som finns på gymgrossisten är det något att ha då jag tänker mest på viktökning. Jag vill öka i vikt och i beskrivningen står det ju för dig som vill öka i vikt snabbt, visst snabbt ska det ju inte gå då är det ju bara fett, men på 2-3 månader ska man ha gått upp minst 5kg. Är det här den rätta gainern för mig då? För nuvarande käkar jag Whey80.
Läs tråden om näringslära, tro aldrig på det du läser som företaget själv skrivit om produkten. Mat är det du ska inta stora mängder av för att gå upp i vikt. www.gymvaruhuset.com, där har du billigare gainer!
Citera
2009-12-07, 22:36
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Mega Mass 4000 som finns på gymgrossisten är det något att ha då jag tänker mest på viktökning. Jag vill öka i vikt och i beskrivningen står det ju för dig som vill öka i vikt snabbt, visst snabbt ska det ju inte gå då är det ju bara fett, men på 2-3 månader ska man ha gått upp minst 5kg. Är det här den rätta gainern för mig då? För nuvarande käkar jag Whey80.

Du behöver mat, och ännu mera mat. Läs på lite här https://www.flashback.org/showthread.php?t=864972.

Mvh
Citera
2009-12-08, 00:20
Medlem
Jag vet att man ska äta mat
Min fråga var om Mega Mass 4000 är bra, alltså att man går upp i vikt efter en tids användning?
På andra forum har folk skrivit att dom har gått upp 7-8 kg på 2-3 månader och då har dom druckit Mega Mass 4000. En portion ger ju trots allt 558kcal,30g protein,104g kolhydrater. Jag äter väll 2500-3000kcal per dag nu och om jag dricker Mega Mass ett tag så borde jag ju gå upp i vikt då jag får i mig 558kcal mer än vanligt och 104g kolhydrater än vanligt.
Citera
2009-12-08, 00:22
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jag vet att man ska äta mat
Min fråga var om Mega Mass 4000 är bra, alltså att man går upp i vikt efter en tids användning?
På andra forum har folk skrivit att dom har gått upp 7-8 kg på 2-3 månader och då har dom druckit Mega Mass 4000. En portion ger ju trots allt 558kcal,30g protein,104g kolhydrater. Jag äter väll 2500-3000kcal per dag nu och om jag dricker Mega Mass ett tag så borde jag ju gå upp i vikt då jag får i mig 558kcal mer än vanligt och 104g kolhydrater än vanligt.
Suck, stackars dig..... Hur många gram är en portion på, skiljer mega mass 4000 sig ifrån någon annan gainer per 100g? Nej, just det! Du går upp i vikt av kcalöverskott, ifall du får det ifrån malto+vassle eller genom fisk, mjölk, bröd eller annat spelar mindre roll.
Citera
2009-12-08, 01:32
Medlem
Stackars dig... Smidigare och lättare att hålla reda på. Det är en drink som man dricker och för att få samma kcal,kolhydrater och protein intag genom att äta mackor så är det nog ett par mackor man ska käka. Du svarade endå inte på frågan så behöver inte ha något svar från dig.
Citera
2009-12-08, 08:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Stackars dig... Smidigare och lättare att hålla reda på. Det är en drink som man dricker och för att få samma kcal,kolhydrater och protein intag genom att äta mackor så är det nog ett par mackor man ska käka. Du svarade endå inte på frågan så behöver inte ha något svar från dig.
Men vad är det du inte förstår!!!? Du går inte upp i vikt av någon typ av kosttillskott, du går upp av kcalöverskott, ifall kcalöverskottet kommer ifrån gainer, bröd, mjölk eller kött spelar mindre roll! Läs tråden om näringslära så förstår du kanske dessa grundläggande grejor.
Citera
2009-12-08, 10:51
Medlem
JAG VEEEET! Men det är bra med kolhydrater och protein i den så jag undrar om någon har testat den, ännu en gång så vill jag inte ha något naivt svar ut av dig.
Citera
2009-12-08, 11:24
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
JAG VEEEET! Men det är bra med kolhydrater och protein i den så jag undrar om någon har testat den, ännu en gång så vill jag inte ha något naivt svar ut av dig.
Mega Mass 4000 - har i princip samma fordelning som majoriteten av gainers som finns dar ute. MM4k kommer ju aven med en hel del vitaminer och mineraler. Tycker att priset pa strax over 100 kronor per kilo ar bra. Kop den och kom tillbaka med en kort recension om hur den funkar for dig Har.
Citera
2009-12-08, 13:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Se vad jag skrivit tidigare, Mega mass 4000 har inte mer protein och kolhydrater än någon annan gainer per 100g. Ska vi ta det en gång till?
Citera
2009-12-08, 14:10
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Men vad är det du inte förstår!!!? Du går inte upp i vikt av någon typ av kosttillskott, du går upp av kcalöverskott, ifall kcalöverskottet kommer ifrån gainer, bröd, mjölk eller kött spelar mindre roll! Läs tråden om näringslära så förstår du kanske dessa grundläggande grejor.
Varför sitter du här om du ska vara så jävla grinig hela tiden? Ser dig överallt med otroligt sura svar, han vill bara ha svar på frågan är det så svårt?
Citera
2009-12-08, 14:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Varför sitter du här om du ska vara så jävla grinig hela tiden? Ser dig överallt med otroligt sura svar, han vill bara ha svar på frågan är det så svårt?
Han svarade ju på frågan alldeles utmärkt. Bara det att han som ställde frågan inte ville ta till sig svaret, tämligen meningslöst att fråga då tycker jag.
Citera
2009-12-08, 14:23
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!

Dreas gav ett alldeles utmärkt svar.
Han kunde dock ha tillagt att smaken är förmodligen den enda skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in