2010-01-10, 20:22
Medlem
Jolls avatar
Nu ska vi se om jag har förstått det här rätt. (noob frågor)

En proteindrink med långsamma kolhydrater och protein till mellanmål.

En Gainer med snabba kolhydrater och protein direkt efter träningen.

Funkar http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110 till mellanmål ?

Och funkar http://www.gymvaruhuset.com/?cid=135336 bra att ta efter träning?

Kanske har snöat in på snabba och långsamma kolhydrater för mycket nu.
Senast redigerad av Joll 2010-01-10 kl. 20:32.
Citera
2010-01-10, 20:36
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
Nu ska vi se om jag har förstått det här rätt. (noob frågor)

En proteindrink med långsamma kolhydrater och protein till mellanmål.

En Gainer med snabba kolhydrater och protein direkt efter träningen.

Funkar http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110 till mellanmål ?

Och funkar http://www.gymvaruhuset.com/?cid=135336 bra att ta efter träning?

Kanske har snöat in på snabba och långsamma kolhydrater för mycket nu.

Antar att det är ett gympass? Då behövs inte snabba kolhydrater efter träning. Köp EAA FX från gymvaruhuset och ta innan och efter gymmet. Använd ditt proteinpulver om du inte kommer upp i ditt dagliga protein intag, ta det då som mellanmål.

Mvh
Citera
2010-01-10, 20:49
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Antar att det är ett gympass? Då behövs inte snabba kolhydrater efter träning. Köp EAA FX från gymvaruhuset och ta innan och efter gymmet. Använd ditt proteinpulver om du inte kommer upp i ditt dagliga protein intag, ta det då som mellanmål.

Mvh

Japp, det är gympass. Okaj. Det smakar inte sådär djävulskt vidrigt så att det inte går att dricka då? Tänkte på Brutal Berry.

Jag rör mig väldigt mycket på dagarna så jag gör åt massa energi, så tänkte att en proteindrink blir bra som mellanmål, kanske nötter till? Funkar den WHEY FX bra till mellanmålet, eller ska jag EISELT DoublePro. Står att det lämpar sig bättre som mellanmål.

Tack för svaren
Citera
2010-01-10, 20:54
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Japp, det är gympass. Okaj. Det smakar inte sådär djävulskt vidrigt så att det inte går att dricka då? Tänkte på Brutal Berry.

Jag rör mig väldigt mycket på dagarna så jag gör åt massa energi, så tänkte att en proteindrink blir bra som mellanmål, kanske nötter till? Funkar den WHEY FX bra till mellanmålet, eller ska jag EISELT DoublePro. Står att det lämpar sig bättre som mellanmål.

Tack för svaren

Jag älskar den smaken, använder den som saft ibland när den vanliga saften är slut :P

Allt protein lämpar sig som mellanmål =) De skriver så för att du ska dricka mera och på så sätt köpa mera --> mera pengar till dem.

Mvh
Citera
2010-01-10, 20:59
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Jag älskar den smaken, använder den som saft ibland när den vanliga saften är slut :P

Allt protein lämpar sig som mellanmål =) De skriver så för att du ska dricka mera och på så sätt köpa mera --> mera pengar till dem.

Mvh

Haha. Hoppas vi har samma smak då Slänger iväg en beställning på den nu. Tackar så herrans mycket för hjälpen i denna djungel.
Citera
2010-01-10, 21:03
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Haha. Hoppas vi har samma smak då Slänger iväg en beställning på den nu. Tackar så herrans mycket för hjälpen i denna djungel.

Ingen fara =) Bättre att du frågar här än att du köper något som du egentligen inte behöver.

Mvh
Citera
2010-01-10, 21:18
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ingen fara =) Bättre att du frågar här än att du köper något som du egentligen inte behöver.

Mvh

Hehe, så sant så sant.

En liten följdfråga på EAA FX bara. Det funkar lika bra vid bulk som deff eller?
Citera
2010-01-10, 21:37
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Hehe, så sant så sant.

En liten följdfråga på EAA FX bara. Det funkar lika bra vid bulk som deff eller?

Och, (fler frågor) Man ska ju köra efter : Äta(komplett måltid) ---> En timme(helst mer) ---> EAA ---> (Styrke)träning ---> EAA ---> 30 till 60 minuter ---> Äta mat(komplett måltid) Som det står så fint skrivet i EEA faqen. Jag käkar lunch vid 13 och tänkte ta en proteindrink vid 16 då jag slutar jobbet. Sen gymmar jag vid 17.30. Känns som jag ska käka nått mer däremellan. Eller?
Citera
2010-01-10, 22:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Och, (fler frågor) Man ska ju köra efter : Äta(komplett måltid) ---> En timme(helst mer) ---> EAA ---> (Styrke)träning ---> EAA ---> 30 till 60 minuter ---> Äta mat(komplett måltid) Som det står så fint skrivet i EEA faqen. Jag käkar lunch vid 13 och tänkte ta en proteindrink vid 16 då jag slutar jobbet. Sen gymmar jag vid 17.30. Känns som jag ska käka nått mer däremellan. Eller?
Citat:
Hehe, så sant så sant.

EAA har visat sig vara väldigt fördelaktigt när det kommer till att förhindra muskelförlust. Så det känns inte otroligt att det har större fördelar vid deff än bulk. Det rör sig om små skillnader vilket som.

Ifall du klarar av att träna på fastande mage så räcker det ju med en proteindrink 90min innan passet. Men annars så funkar det med en måltid också, magen kommer inte vara helt tömd men EAA kommer fortfarande ha effekt på proteinsyntesen efter passet.
Citera
2010-01-10, 22:19
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
EAA har visat sig vara väldigt fördelaktigt när det kommer till att förhindra muskelförlust. Så det känns inte otroligt att det har större fördelar vid deff än bulk. Det rör sig om små skillnader vilket som.

Ifall du klarar av att träna på fastande mage så räcker det ju med en proteindrink 90min innan passet. Men annars så funkar det med en måltid också, magen kommer inte vara helt tömd men EAA kommer fortfarande ha effekt på proteinsyntesen efter passet.

Toppen Passar ju lägligt nu när defftider närmar sig. Verkar vara ett mycket bra tillskott. Köper en förpackning och testar. Tackar för den fortsatta hjälpen.
Citera
2010-01-10, 22:21
Medlem
PHBs avatar
för oss kampsportare

Har haft vinteruppehåll på min thaiboxningsklubb, men det drar snart igång igen och kommer träna mer än vad jag har gjort förut. Jag kommer träna mellan 4-5 pass i veckan. Ett pass varar runt 60-80 min (kondition, fys, teknik, uttållighet). Är det då nödvändigt för mig att slänga i mig en gainer pro 1,5 dl drink efter varje pass. 5 drinkar i veckan?

experter, vad säger ni? vad för kosttillskott är det ultimataste för kampsportare och hur skulle ni isf lägga upp det?

Mvh PHB
Citera
2010-01-12, 17:25
Medlem
purezones avatar
Är detta en bra tillskott mix?

tja hade tänkt att börja köra med tillskott igen efter en tids paus.

Tänkte börja med detta imon:
N.O-xplode - 30 min innan träning på tom mage.
whay-80 - på morgonen
1-2 Gainer - efter träning/ på kvällen
Kreatin Monohydrat - Blandar i en tesked i gainern.

Äter även Ritalin för min ADD men kommer att skippa morgon kapslen under tiden jag använder N.O-expolde eftersom den lär påverka medicinen (tränar morgon, 4-5 gånger i veckan).

Har du något förslag eller förbättringar? Hör gärna era synpunkter!
Mvh

EDIT: Mål gå upp i muskler, massa och styrka...
Senast redigerad av purezone 2010-01-12 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in