Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Precis, man tar EAA och vassleprotein i samma syfte, att stimulera proteinsyntesen och i det avseendet är mer inte bättre. 10 gram samt drygt 20 gram vassleprotein ger maximal effekt.
Ett bra proteinpulver innehåller inte mycket kolhydrater, dessutom är det långsamma sådana.
Okej. Men tar jag bara eaa så får jag inte i mig några kolhydrater. Och om jag fattat det rätt så är kolhydraterna bra för musklerna direkt efter träning också...och det får jag ju i mig om jag kör på mitt vanliga.
Så om det ger samma effekt kan jag väl lika gärna ta mitt vanliga efter träningen och dessutom få i mig kolhydrater som är bra? Mitt pulver innehåller inte mkt kolhydrater...
För att som jag fattat det ger eaa som mest effekt just innan träning också?
Men hur är det med mat? Jag käkar alltid 1-2 timmar innan träning, går inte att skippa detta för mig. Men när jag läser runt lite så säger vissa att man ska va helt tom i magen för att ta eaa. Eller går det bra att käka som jag alltid gör, sen just innan jag tar mig till gymmet, tar 5 min, svepa mitt eaa och få full effekt?
Jag är inte noob när det kommer till träning men detta med eaa förvirrade bara mig :P