2013-02-08, 09:27
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Köp vanligt proteinpulver, för du ville gå upp i vikt right? Gainer är isåfall bättre val, om du vill upp i vikt lite.

EDIT: Tycker dessa diskussioner är lite roliga, tränat ett bra tag och lovar er alla att det är minimal skillnad (inte ens märkbar) ät mycket, träna hårt och vila så lovar jag att ni kommer växa. Är iallafall vad jag kommit fram till.
Brukar själv krångla till det, men det här slog mig precis. Och kom ihåg att tillskott alltid är TILLSKOTT och inget annat.

Jag vet inte, gainers brukar vara jobbiga att dricka. Sen brukar det vara mer kalorier i proteinpulver ändå!

Vet att det är tillskott, men när man läser att ett tillskott ska vara mycket bättre än ett annat är det klart man kollar närmare! Men istället blev man bara förvirrad..
Citera
2013-02-08, 09:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnartHunk
Men i samband med träning då?
Före är det troligen onödigt med intag av protein/aminosyror. Iaf om du ätit inom rimlig tid. Eftrr kan det kanske vara fördelaktigt. Inte undersökt gentemot mat. Oavsett så blir effekten om den finns inte sebar.
Citera
2013-02-08, 10:54
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Före är det troligen onödigt med intag av protein/aminosyror. Iaf om du ätit inom rimlig tid. Eftrr kan det kanske vara fördelaktigt. Inte undersökt gentemot mat. Oavsett så blir effekten om den finns inte sebar.

EAA eller protein efter träning då?
Citera
2013-02-08, 11:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Välj en efter eget tycke och behov. EAA ger mindre kcal per portion. Effekten är inte undersökt ur ett längre perspektiv. Akut kommer jag inte ihåg hur det såg ut.
Citera
2013-02-08, 14:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Denna kom idag upp på kolo, kanske intressant: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6260783#post6260783
Citera
2013-02-08, 15:21
Medlem
ALXALXs avatar
Jag har förstått att det inte längre är så att EAA odiskutabelt är rekommenderat före ett träningspass.
Det enda jag inte blir klok på är om man tillämpar det med periodisk fasta.

Jag tränar på fastande mage, tar en shake direkt efter och sen äter lunch. Finns det något stöd för att jag skulle få bättre resultat om jag drack EAA innan passet, eller kanske under? Studien som länkades senast säger ju att det är bättre med vassle än aminosyror efter passet, men man kanske kan kombinera dem? Mitt whey-80 innehåller ju aminosyror, men inte 10 g och inte alla som finns med i EAA-produkter. En annan nylig studie säger att man inte tjänar på att ta in aminosyror innan ett träningspass, jag antar att det gäller även om man tränar på fastande mage, men är inte säker.

Jag förstår givetvis att det handlar om väldigt små skillnader, men när det här är ens största hobby så är det ju värt 199 kr för att få det bästa resultatet möjligt, men om det finns någon som kan hindra en från att slänga pengar rakt i sjön så blir jag ändå tacksam.
Citera
2013-02-08, 16:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALXALX
Jag har förstått att det inte längre är så att EAA odiskutabelt är rekommenderat före ett träningspass.

Jag tränar på fastande mage, tar en shake direkt efter och sen äter lunch. Finns det något stöd för att jag skulle få bättre resultat om jag drack EAA innan passet, eller kanske under? Studien som länkades senast säger ju att det är bättre med vassle än aminosyror efter passet, men man kanske kan kombinera dem? Mitt whey-80 innehåller ju aminosyror, men inte 10 g och inte alla som finns med i EAA-produkter. En annan nylig studie säger att man inte tjänar på att ta in aminosyror innan ett träningspass, jag antar att det gäller även om man tränar på fastande mage, men är inte säker.

Jag förstår givetvis att det handlar om väldigt små skillnader, men när det här är ens största hobby så är det ju värt 199 kr för att få det bästa resultatet möjligt, men om det finns någon som kan hindra en från att slänga pengar rakt i sjön så blir jag ändå tacksam.

Finns fortfarande ingen studie som bevisar vilket som är bäst på sikt. Om du väljer EAA eller vassle före passet har nog mindre betydelse. Att träna med maximalt stimulerade proteinsyntes kan säkert vara en fördel dock. Vilket betyder att EAA eller vaasle kan vara till fördel att ta innan passet.

20-25g vassle innehåller 10g~ EAA.
Citera
2013-02-08, 16:55
Medlem
ALXALXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Finns fortfarande ingen studie som bevisar vilket som är bäst på sikt. Om du väljer EAA eller vassle före passet har nog mindre betydelse. Att träna med maximalt stimulerade proteinsyntes kan säkert vara en fördel dock. Vilket betyder att EAA eller vaasle kan vara till fördel att ta innan passet.

20-25g vassle innehåller 10g~ EAA.

Stort tack!
Citera
2013-02-09, 00:30
Medlem
Timpsiiis avatar
Var i GBG idag och åkte förbi mmsports. Köpte whey med vaniljsmak och blåbärsmak, samt EAA!
Någon som testat Body Science's EAA, apple/pear?
Citera
2013-02-09, 00:35
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Var i GBG idag och åkte förbi mmsports. Köpte whey med vaniljsmak och blåbärsmak, samt EAA!
Ja det är säkerligen väldigt många som testat den. Grattis till ditt nya inköp antar jag?
Citera
2013-02-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii

Skall hämta ut BS EAA apple/pear på posten på måndag! Updatea vad du tycker om smaken så gör jag detsamma!
Citera
2013-02-09, 18:05
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALXALX

EAA före pass i fastande tillstånd rekommenderas fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in