2012-12-21, 18:10
Medlem
Vandalizers avatar
Hello.

Använder mig utav EAA och för bästa effekt skall det tas på tom mage. Men om man verkligen inte orkar göra käk på kvällen och tar säg 10 gram EAA och lite havregrynsgröt, får man väl ändå i sig cirka 20 gram protein från EAA right?

Det går väl alltså använda EAA som ett proteintillskott om man så skulle vilja?
Citera
2012-12-21, 18:13
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalizer
Det går väl alltså använda EAA som ett proteintillskott om man så skulle vilja?

Ja.
Citera
2012-12-21, 18:58
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Hur gör ni som tränar på morgonen/efter ni vaknat?
Förut brukade jag käka gröt, sen slänga i mig eaa och gå till gymmet. Började sedan med att äta 6 ägg och gröt eller mackor, vänta 1h sen eaa. Post workout körde jag whey.

Frågan är om EAA är bortkastat då?

Brukar ni slänga i er snabba kolhydrater med eaa/protte shaken post workout?

6 st hela ägg? Du vet väl att allt fullvärdigt protein består till 50% av eaa?

3-4st ägg räcker för få 10gram eaa. Eller ännu lättare och snabbare, 6dl mjölk är 10gram eaa.
Senast redigerad av PingPongZong 2012-12-21 kl. 19:06.
Citera
2012-12-23, 00:33
Medlem
Köpte EAA FX från gymvaruhuset. Dum som man var tog man utan smak för det inte fanns och ville ha direkt. FYFAN va äckligt, smakar rövhål! går aldrig får ner det där 2 gånger om dagen. Så då undrar jag om någon har något man kan blanda med eller något, testade med saft men det smakade anus det med.
Citera
2012-12-23, 09:27
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realesethedogs
Köpte EAA FX från gymvaruhuset. Dum som man var tog man utan smak för det inte fanns och ville ha direkt. FYFAN va äckligt, smakar rövhål! går aldrig får ner det där 2 gånger om dagen. Så då undrar jag om någon har något man kan blanda med eller något, testade med saft men det smakade anus det med.

Vilken saft testade du med? Någon fun light som ger mycket smak, t.ex. wildberries, är något som jag tycker funkar i alla fall.
Citera
2012-12-23, 10:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Vilda bär är bäst tycker jag..
Har provat Lidls sockerfria blandsaft i olika smaker, det funkar.
(som för övrigt var/är Stockmos som gör)
men inte som Funlight..
Citera
2012-12-23, 12:10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Vilda bär är bäst tycker jag..
Har provat Lidls sockerfria blandsaft i olika smaker, det funkar.
(som för övrigt var/är Stockmos som gör)
men inte som Funlight..

Den smakar förfärligt tycker jag. Helt annan smak än Fun Light. Mycket beskare och inte alls lika söt och god i smaken som fun light.
Citera
2012-12-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vilken saft testade du med? Någon fun light som ger mycket smak, t.ex. wildberries, är något som jag tycker funkar i alla fall.
Willys märke Garant med svarta vinbär.
Citera
2012-12-24, 00:17
Medlem
Timpsiiis avatar
Alltså, om vi tar whey, så säger vi att en dosering innehåller ~25g protein, right? Men om man tar en dos av EAA, vad ger mest effekt och hur mkt protein finns det i EAA? Lite svårt att förklara men är 1 dos EAA effektivare än en skopa whey?

Tänkte bara fråga för att jag får lätt finnar av proteinpulver och funderar på att köpa EAA istället. Men jag vet inte om jag förlorar proteinintag på detta eller om EAA i sin tur är lika effektivt som att ta en skopa whey? Vad hade ni valt?

Tack på förhand!
Citera
2012-12-24, 09:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Alltså, om vi tar whey, så säger vi att en dosering innehåller ~25g protein, right? Men om man tar en dos av EAA, vad ger mest effekt och hur mkt protein finns det i EAA? Lite svårt att förklara men är 1 dos EAA effektivare än en skopa whey?

Tänkte bara fråga för att jag får lätt finnar av proteinpulver och funderar på att köpa EAA istället. Men jag vet inte om jag förlorar proteinintag på detta eller om EAA i sin tur är lika effektivt som att ta en skopa whey? Vad hade ni valt?

Tack på förhand!

Det spelar ingen roll om du tar whey eller EAA. Tar du EAA räcker dock 10g~.

Hade jag fått finnar av proteinpulver hade jag självklart valt EAA istället. Tar du det före och efter träning så spelar det ingen roll om det är EAA eller whey.
Citera
2013-01-07, 14:17
Bannlyst
Det är ju rea på esapro på GV nu så man blir ju lite sugen. Men efter att ha läst runt lite verkar det ju som att EAA bara var en bluff. Vad säger ni?
Citera
2013-01-07, 17:22
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Det är ju rea på esapro på GV nu så man blir ju lite sugen. Men efter att ha läst runt lite verkar det ju som att EAA bara var en bluff. Vad säger ni?

Bluff och bluff. Enda fördelen den har mot EAA FX i min mening är att den är enklare att blanda. Sen om den är värd extra pengar för det är upp till var och en.

edit. Såg nu att EAA FX bara finns i naturell för tillfället och då har ESAPRO den fördelen att den smakar mycket bättre också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in