2012-10-22, 21:58
Medlem
christopherwallins avatar
Tack för svar ! köpte det för någon vecka sedan och är mycket nöjd.
Citera
2012-10-22, 23:44
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Har börjat vänja mig med red berry smaken nu, jag ignorerar äckelkänslan helt och kör bara
Citera
2012-10-24, 17:42
Medlem
unknownxs avatar
En dum fråga bara, fick hem en Star Nutrition EAA burk och det är mindre än halva i burken vid leverans... Har ingenting och väga själv med men ska det vara så?

Varför ha en överdrivet stor burk när 40% är pulver,,, Eller har postgubbarna snott av mig ?
Citera
2012-10-24, 17:51
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
En dum fråga bara, fick hem en Star Nutrition EAA burk och det är mindre än halva i burken vid leverans... Har ingenting och väga själv med men ska det vara så?

Varför ha en överdrivet stor burk när 40% är pulver,,, Eller har postgubbarna snott av mig ?

De flesta tillverkare har överdimensionerade burkar, huruvida Star Nutrition är en av de kan jag inte svara på, men det är troligt.
Citera
2012-10-24, 18:02
Medlem
Pga att jag käkar en medicin kallad Tetralysal just nu får jag inte äta sådant innehållandes mycket kalcium eller zink 3 timmar före och efter tabletten, så t.ex. mjölkprodukter går bort.

Tränar på morgonen strax efter intag av tabletten, skulle det funka att ta EAA i samma veva då istället för en vanlig proteindrink som jag tar övrig tid (mjölk + Whey FX)? Har även en burk Anabolic BCAA ståendes, men kan inte hitta info om varken EAA eller BCAA och dess mängd innehåll av kalcium/zink.
Citera
2012-10-24, 18:12
Medlem
Tjena, en snabb fråga här.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/amino-chewables-100-pieces

Är dessa värda att köpa? Hur mycket protein är det i dem egentligen? Hittade inte direkt någon sådan info, det som stod var ''Aminoblandning'' varav det där stod 1g. Om detta är samma sak som proteinmängden så är det ju helt värdelöst?
Citera
2012-10-24, 18:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenhole
Tjena, en snabb fråga här.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/amino-chewables-100-pieces

Är dessa värda att köpa? Hur mycket protein är det i dem egentligen? Hittade inte direkt någon sådan info, det som stod var ''Aminoblandning'' varav det där stod 1g. Om detta är samma sak som proteinmängden så är det ju helt värdelöst?

Kör på vanlig EAA/BCAA istället. T.ex. EAA FX.
Citera
2012-10-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kör på vanlig EAA/BCAA istället. T.ex. EAA FX.

Okej, tackar för svar! Har redan vanlig EAA men tyckte det var smidigt med tuggtablettsform.
Citera
2012-10-24, 19:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenhole
Okej, tackar för svar! Har redan vanlig EAA men tyckte det var smidigt med tuggtablettsform.

Häll bara 15g eaa fx i ett kinderägg så är problemet löst

Såg för övrigt att EAA FX har gått upp i pris,, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2012-10-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Häll bara 15g eaa fx i ett kinderägg så är problemet löst

Såg för övrigt att EAA FX har gått upp i pris,, eller är jag helt ute och cyklar?

Jag postade om de förut, gått upp ca 30 kr i pris från 250 till 280. Tycker det är en rätt saftig ökning, om det inte går ner i pris kanske man får hitta aminosyror på andra ställen.

Har för mig att det har kostat under 250 också för ett tag sen, 220 eller något i den stilen.
Citera
2012-10-24, 20:06
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Jag postade om de förut, gått upp ca 30 kr i pris från 250 till 280. Tycker det är en rätt saftig ökning, om det inte går ner i pris kanske man får hitta aminosyror på andra ställen.

Har för mig att det har kostat under 250 också för ett tag sen, 220 eller något i den stilen.

Ok, då var mina misstankar riktigt då..

Dock räcker en burk ett bra tag för mig, men surt iaf..
Citera
2012-10-24, 20:08
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengbab
Pga att jag käkar en medicin kallad Tetralysal just nu får jag inte äta sådant innehållandes mycket kalcium eller zink 3 timmar före och efter tabletten, så t.ex. mjölkprodukter går bort.

Tränar på morgonen strax efter intag av tabletten, skulle det funka att ta EAA i samma veva då istället för en vanlig proteindrink som jag tar övrig tid (mjölk + Whey FX)? Har även en burk Anabolic BCAA ståendes, men kan inte hitta info om varken EAA eller BCAA och dess mängd innehåll av kalcium/zink.

Ja, varken BCAA eller EAA innehåller zink eller kalcium ö.h.t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in