2012-02-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Japp det gör jag.
Missade att det fanns smaksatt

Värt att tänka på till nästa beställning..
den smaksatta är mycket godare. testade (naturell) viddrig som f*n.
du skall ta 1 skopa innan och en skopa efter träning. skopan medföljer i burken.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du kan slänga i lite fun light i drinken för att få bort den fruktansvärda smaken.
hur ska man blanda fun light? ska man ta med den till träningen eller? jag tar eaa i shakern och blandar med vatten direkt efter träningen.
Citera
2012-02-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ja det låter vettigt. Stretcha när du själv vill. Det har verkligen ingen betydelse om EAA:t tas 5-10 minuter senare.
Men om jag stretchar på gymmet och sen joggar hem så blir det nog kanske 20 minuter. Så kanske då att jag borde spara stretchingen till efter? Eller kanske inte?
Citera
2012-02-04, 11:12
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Men om jag stretchar på gymmet och sen joggar hem så blir det nog kanske 20 minuter. Så kanske då att jag borde spara stretchingen till efter? Eller kanske inte?

Du bör alltid stretcha efter avslutad aktivitet. Så att vänta till du kommer hem är att rekommendera.
Citera
2012-02-04, 11:14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
hur ska man blanda fun light? ska man ta med den till träningen eller? jag tar eaa i shakern och blandar med vatten direkt efter träningen.

Ja det är klart man kan göra.
Citera
2012-02-04, 20:11
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
den smaksatta är mycket godare. testade (naturell) viddrig som f*n.
du skall ta 1 skopa innan och en skopa efter träning. skopan medföljer i burken.

Nej, jag fick den stora skopan,, då räcker en skopa till både innan och efter träning..

Jag gjorde felet att ta 2 skopor, och då var det nästan odrickbart..

Alltså 6g före och 6g efter..
Citera
2012-02-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Nej, jag fick den stora skopan,, då räcker en skopa till både innan och efter träning..

Jag gjorde felet att ta 2 skopor, och då var det nästan odrickbart..

Alltså 6g före och 6g efter..
va?
i min burk fick jag med en skopa. och en sådan skopa är 12g EAA.
det står blanda en halv till en hel. då måste nog en hel vara 12g och en halv vara 6g. så du har nog gjort rätt.
Citera
2012-02-05, 12:49
Medlem
Pipharens avatar
Hur smakar den osötade EAA FX nu när de bytte leucin? Pallar inte aspartam längre.
Citera
2012-02-05, 12:51
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Hur smakar den osötade EAA FX nu när de bytte leucin? Pallar inte aspartam längre.
Varför pallar du inte aspartam? :/
Citera
2012-02-05, 13:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Den är för jävla äcklig rent ut sagt. Fick testa polarens häromdagen. Spyan var nära.

Varför denna aspartam nojja?
Citera
2012-02-05, 18:47
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Varför pallar du inte aspartam? :/
Citat:
Den är för jävla äcklig rent ut sagt. Fick testa polarens häromdagen. Spyan var nära.

Varför denna aspartam nojja?
Jag kan förklara mitt resonemang.

Det är såhär att aspartam utvecklades av USAs militär på senare 1900-talet. De var väldigt aktiva på den tiden att testa allt möjligt, precis som Hitler och alla andra ledare, de gör lite excentriska grejer.

När de ville lansera det på befolkningen fick de inte först, experterna var försiktiga. Men sen så lyckades Monsanto, med pengar och makt, "köpa" in aspartam utan experternas godkännande. Monsanto är som alla vet, en sjuk grupp människor. Så de testade inte aspartam tillräckligt innan det skeppades in som No. 1 sötningsmedel.

Så vad är aspartam då? Det är bajset från GM E. coli. Det räcker för mig.

Många rapporter var sponsrade av Monsanto, i god för dem såklart.

Vet inte vilka doser de har i USA, men det är beroendeframkallande där iaf. Alla går runt och knarkar diet cola. Allt fler går runt med huvudvärk från aspartam och andra förmodligen ohälsosamma tillstånd.

Inte heller har det funnits så länge som man vill.

Så jag menar, varför riskera? Därför frågade jag om den osötade eaa fx.
Senast redigerad av Pipharen 2012-02-05 kl. 18:50.
Citera
2012-02-05, 18:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Jag kan förklara mitt resonemang.

Det är såhär att aspartam utvecklades av USAs militär på senare 1900-talet. De var väldigt aktiva på den tiden att testa allt möjligt, precis som Hitler och alla andra ledare, de gör lite excentriska grejer.

När de ville lansera det på befolkningen fick de inte först, experterna var försiktiga. Men sen så lyckades Monsanto, med pengar och makt, "köpa" in aspartam utan experternas godkännande. Monsanto är som alla vet, en sjuk grupp människor. Så de testade inte aspartam tillräckligt innan det skeppades in som No. 1 sötningsmedel.

Så vad är aspartam då? Det är bajset från GM E. coli. Det räcker för mig.

Många rapporter var sponsrade av Monsanto, i god för dem såklart.

Vet inte vilka doser de har i USA, men det är beroendeframkallande där iaf. Alla går runt och knarkar diet cola. Allt fler går runt med huvudvärk från aspartam och andra förmodligen ohälsosamma tillstånd.

Inte heller har det funnits så länge som man vill.

Så jag menar, varför riskera? Därför frågade jag om den osötade eaa fx.
Citat:
Aspartam introducerades i livsmedelsindustrin år 1981 i USA, då under namnet Nutrasweet (ett handelsnamn som allt eftersom försvunnit i och med utgående patent).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
Vad har du fått att det kommer från USAs militär?

Vad får du allt ifrån? Källa?
Beroende framkallade? Källa?

Jag påstår inte att det är riskfritt att bruka större mängder aspartam. Jag ser däremot ingen anledning till att undvika det helt och hållet heller. Läs: https://www.flashback.org/sp34355621
Citera
2012-02-05, 18:53
Medlem
Dreass avatar
Dags att ta av sig foliehatten, sluta tro på youtubeklipp och läsa lite rapporter?

Aspartam har funnits och använts rikligt i över 30år, men den lilla detaljen kan vi bortse ifrån antar jag.

Även att inga offentliga organ tycker att de rapporter som visar på negativa effekter är något att ha kan vi bortse ifrån.

Under 70-talet när de testade sjukt höga doser på folk utan att se något negativt, det var hittepå?

Vart får du din skit ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in