2014-04-10, 16:08
Medlem
Ok men så svaret är Nej - jag får inget markant skillnad av att byta ut whey mot eaa?
Citera
2014-04-10, 19:07
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlakes
Ok men så svaret är Nej - jag får inget markant skillnad av att byta ut whey mot eaa?

Precis. Ingen skillnad.
Citera
2014-05-07, 02:57
Medlem
Har några frågor ang EAA. Undrar om det här fungerar bra;

Kod:
Måltid + proteinshake
Vänta 1-2h
Ta EAA
Styrketräna direkt efteråt
Ta EAA igen
Vänta 1-2h
Måltid + proteinshake

Är det någon skillnad på EAA i pulverform och caps/piller form?

Sedan undrar jag också vilken EAA som ni på FB rekommenderar? Priset är inte så viktigt, är mest ute efter något som inte smakar rävpiss.
Senast redigerad av sueet 2014-05-07 kl. 03:03.
Citera
2014-05-07, 14:08
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueet
Har några frågor ang EAA. Undrar om det här fungerar bra;

Kod:
Måltid + proteinshake
Vänta 1-2h
Ta EAA
Ta EAA igen
Vänta 1-2h
Måltid + proteinshake

Det fungerar säkert bra. Lika bra som att skippa EAA och äta den mängden EAA från protein mer på måltiderna.
Citera
2014-05-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det fungerar säkert bra. Lika bra som att skippa EAA och äta den mängden EAA från protein mer på måltiderna.
Vad menar du nu? Förstod inte riktigt.
Citera
2014-05-07, 20:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Vad menar du nu? Förstod inte riktigt.
Att du kan äta mer och troligen få exakt samma effekt. Om du får i dig lika mycket EAA från kosten.

Egen del: Äter du tillräckligt gör det troligen inget nämnvärt med EAA.
Citera
2014-05-07, 21:58
Medlem
Alltså blir det för mycket protein med min planering? Skulle det i princip räcka med bara EAA före och efter träning? Det är inte alla dagar jag kommer hem och kan fixa en måltid med tillräckligt protein, därför jag undrar.

Måltid + proteinshake
Vänta 1-2h
Ta EAA
Ta EAA igen
Vänta 1-2h
Måltid + proteinshake
Citera
2014-05-07, 22:18
Medlem
tj.s avatar
Eftersom ingen vet hur mycket protein du får i dig från respektive måltid är det omöjligt att besvara din fråga.
Citera
2014-05-10, 17:31
Medlem
Robert-Oppenheimers avatar
Citat:
Alltså blir det för mycket protein med min planering? Skulle det i princip räcka med bara EAA före och efter träning? Det är inte alla dagar jag kommer hem och kan fixa en måltid med tillräckligt protein, därför jag undrar.

Måltid + proteinshake
Vänta 1-2h
Ta EAA
Ta EAA igen
Vänta 1-2h
Måltid + proteinshake

Hur ser normalkosten ut för dig och vad äter du, hur mycket? Kan vara en fördel att veta om vi ska hjälpa dig

Men äter du bra måltider enligt schemat du skrev så borde det vara fullt tillräckligt att ta det i samband med träning.
Citera
2014-05-19, 21:36
Medlem
Jinxedds avatar
Besviken över att EISELT har tagit över(?) GV XPAND BCAA tillverkning, nu är den mer pulveraktig och skummar extremt mkt?

Fick mailat lite till GV och fick OK att skicka tillbaka 1/2 (hade ju öppnat 1) och fick bägge borttagna från fakturan. Trodde jag inte med GV överraskar positivt.

Har ni också märkt det med XPAND eller fick jag bara en dålig burk?
Citera
2014-06-18, 14:32
Medlem
Timpsiiis avatar
Någon som provat nya BCAA från MMSports, XLNT BCAA? Den kostar 80kr mer än BCAA-XX, vad är skillnaden?

Länk: http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Aminosyror/BCAA/XLNT-Sports-BCAA.html
Senast redigerad av Timpsiii 2014-06-18 kl. 14:38.
Citera
2014-06-18, 14:57
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Någon som provat nya BCAA från MMSports, XLNT BCAA? Den kostar 80kr mer än BCAA-XX, vad är skillnaden?

Länk: http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Aminosyror/BCAA/XLNT-Sports-BCAA.html

En flashig burk och en produkt som är utblandad med, i praktiken, utfyllnadsmedel. Även BCAA-XX innehåller dessa utfyllnadsmedel, men ger ändå mer BCAA per krona.

Köp en ren BCAA-produkt och tillsätt själv taurin, glutamin, alanin o.s.v. efter eget tycke. Det blir billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in