2012-02-02, 17:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
har nu gått upp ca 3kg på 1 månad nu, utan att märka av någon fett alls. Mestadels muskler

Nej det är inte mestadels muskler, jag lovar. Du kanske inte blivit mycket fetare för stora delar av dessa 3kg beror på mer vatten i kroppen och fullare tarmar, eller så lägger sig helt enkelt fettet på ställen som du inte tänker på (kring rumpa och lår t.ex.).
Citera
2012-02-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nej det är inte mestadels muskler, jag lovar. Du kanske inte blivit mycket fetare för stora delar av dessa 3kg beror på mer vatten i kroppen och fullare tarmar, eller så lägger sig helt enkelt fettet på ställen som du inte tänker på (kring rumpa och lår t.ex.).
ingen dum förklaring det

jahap, ska fortsätta äta mat nu, hejdå.

Förresten, om man nu skall liga på kaloriöverskott, spelar det någon roll vad man äter? kalori som kalori?
har för mig att jag läste det någonstans tidigare.
hellre äter jag 2 stora måltider med t.ex fisk kyckling etc.. än att äta en pizza och kebabtallrik
Citera
2012-02-02, 17:59
Medlem
visa-resultats avatar
1. jag ska slänga iväg en beställning på nytt kosttillskott och tänker börja köra på EAA. Vill pröva både pulvret och tabs. Är det någon som har en bra rekommendation för EAA tabs? hur många tabs måste man ta för att nå till 10g?

2. jag ligger på ett stort underskott av protein med mina vanliga mat
6:00 frukost består av antingen flingor eller 2 brödskivor med skinka/ost
11:00 lunchen består av 3 brödskivor, med ägg,kaviar,ost,skinka,räkor o dvs grejer + Juice/Mjölk
17:00 middag pasta/ris/potatis med köttfärs/korv/kyckling/kotlett, varierat som sagt!

Vill jag nu börja på EAA så måste jag väl ta protein tillskott för att nå mina 2-3g/kg??? Uppskattar gärna rekommendationer. Kanske whey-80 lr gainer shake 9.00, lr mot kvällen, 20:00, lr båda? Har inte stenkoll på protein mängden i mat men tror min innehåller under 100g, lätt. Eller ska jag äta någon riktig mat, som är protein rik?

Huvudsaken är iaf, JAG MÅSTE ta protein tillskott med EAA eftersom min vanliga mat är inte tillräcklig?
Citera
2012-02-02, 18:03
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
ingen dum förklaring det

jahap, ska fortsätta äta mat nu, hejdå.

Förresten, om man nu skall liga på kaloriöverskott, spelar det någon roll vad man äter? kalori som kalori?
har för mig att jag läste det någonstans tidigare.
hellre äter jag 2 stora måltider med t.ex fisk kyckling etc.. än att äta en pizza och kebabtallrik

Får du i dig allt du behöver för att kroppen ska må bra och tillräckligt med protein för muskeltillväxten så har det ingen betydelse i praktiken, nej.
Citera
2012-02-02, 18:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visa-resultat
1. jag ska slänga iväg en beställning på nytt kosttillskott och tänker börja köra på EAA. Vill pröva både pulvret och tabs. Är det någon som har en bra rekommendation för EAA tabs? hur många tabs måste man ta för att nå till 10g?

11:00 lunchen består av 3 brödskivor, med ägg,kaviar,ost,skinka,räkor o dvs grejer + Juice/Mjölk
17:00 middag pasta/ris/potatis med köttfärs/korv/kyckling/kotlett, varierat som sagt!

Vill jag nu börja på EAA så måste jag väl ta protein tillskott för att nå mina 2-3g/kg??? Uppskattar gärna rekommendationer. Kanske whey-80 lr gainer shake 9.00, lr mot kvällen, 20:00, lr båda? Har inte stenkoll på protein mängden i mat men tror min innehåller under 100g, lätt. Eller ska jag äta någon riktig mat, som är protein rik?

Huvudsaken är iaf, JAG MÅSTE ta protein tillskott med EAA eftersom min vanliga mat är inte tillräcklig?

1. Får man fråga varför du vill testa tabletter? Det är inte så att du verken kommer se eller känna någon skillnad mellan pulver och tabletter. Dessutom är tabletter mycket dyrare. Hur många tabletter du sen ska ta för att uppnå 10g beror så klart på hur mycket EAA en tablett innehåller.
2. Ja det måste du definitivt göra om du inte tänker lägga om kosten. För att uppnå 2g protein/kg med den där kosten krävs nog mer än både en och två whey-drinkar om dagen (om du inte är en liten tjej).
Ja din kost innehåller under 100g protein. Det är alltid bättre att äta riktigt proteinrik mat än massa proteintillskott.

Proteintillskott samtidigt som ditt EAA är helt meningslöst. Däremot vid andra tillfällen under dagen kan proteinpulver behövas.
Citera
2012-02-02, 19:31
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
har nu gått upp ca 3kg på 1 månad nu, utan att märka av någon fett alls. Mestadels muskler

Det är långt ifrån bara muskler kan jag säga dig, 3 kg ren muskelmassa på 1 månad är IMPOSSIBRU
Citera
2012-02-02, 20:42
Medlem
Citat:
Får du i dig allt du behöver för att kroppen ska må bra och tillräckligt med protein för muskeltillväxten så har det ingen betydelse i praktiken, nej.
Man kan väl inte må bra av att äta skräpmat?!!
vad får ens kropp att må bra av det? innehåller inget nyttigt btw.. håller faktiskt inte med dig dära.
väger 80kg och tar i mig just nu 3ggr protein per kg. alltså 75*3=225g protein om dagen.
Citera
2012-02-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visa-resultat

köp denna, helst blueberry, supergott proteinpulver.
Åå sh*t nu såg jag att de höjt priset till från 89kr till 109kr. men värt pengarna ändå.
Citera
2012-02-02, 20:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Man kan väl inte må bra av att äta skräpmat?!!
vad får ens kropp att må bra av det? innehåller inget nyttigt btw.. håller faktiskt inte med dig dära.
väger 80kg och tar i mig just nu 3ggr protein per kg. alltså 75*3=225g protein om dagen.

Definiera "skräpmat". Syftar du på kebab t.ex. så är det klart som fan att man kan må bra av de. Kebab är kött, kött är bra.

Kroppen mår bra av att få sina näringsbehov fyllda och när den får röra på sig i lagom mängder.
Citera
2012-02-02, 21:07
Medlem
Citat:
Definiera "skräpmat". Syftar du på kebab t.ex. så är det klart som fan att man kan må bra av de. Kebab är kött, kött är bra.

Kroppen mår bra av att få sina näringsbehov fyllda och när den får röra på sig i lagom mängder.
haha säg mig vart man endast kan köpa kebab?
jag menar som t.ex pizza, det är bara deg, såser, rent onyttigheter. Hellre äter jag kebabtallrik med pommes än en pizza
Citera
2012-02-02, 21:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
haha säg mig vart man endast kan köpa kebab?
jag menar som t.ex pizza, det är bara deg, såser, rent onyttigheter. Hellre äter jag kebabtallrik med pommes än en pizza
Eee what?

Pizza är nice med jämna mellanrum, det kräver lite planering men det går fint att klämma in i en balanserad kost utan att det ska klassas som onyttigt.
Citera
2012-02-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Eee what?

Pizza är nice med jämna mellanrum, det kräver lite planering men det går fint att klämma in i en balanserad kost utan att det ska klassas som onyttigt.
Enligt dig ja. Men jag ligger precis på gränsen just nu. försöker vara en aning över kaloribalans.
och hur många kalorier innehåller en pizza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in