2011-04-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Just därför är det bra med Kolozzeum, för där diskuteras rapporterna, de resultat som visats bryts ner och analyseras och förklaras i många fall.

Fast det har inte antikatabola egenskaper. Nej, jag förstår inte varför du tar BCAA under passet i tron om att det minskar muskelnedbrytningen, för det gör det inte.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129384 vet du inte vem King Grub är så kan jag gå i god för att han kan sin sak.

Sen så kan du ju kolla länken jag la upp i början av diskussionen.

Nu är det ju så att den gjorts på råttor, så den kanske inte är att hurra för. Men det ändrar inte på det faktum att EAA inte påverkar muskelnedbrytningen.
BCAA tar jag för jag får placebo effekt att det håller i mitt pump under hela passet.

Att inte BCAA har antikatabola egenskaper? Var har du hört det? :O
Ska kolla länken! och nej king grub vet jag inte vem det är då jag inte är så aktiv på kolozzeum längre är för upptagen med jobb osv..
Citera
2011-04-21, 14:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabau
BCAA tar jag för jag får placebo effekt att det håller i mitt pump under hela passet.

Att inte BCAA har antikatabola egenskaper? Var har du hört det? :O
Ska kolla länken! och nej king grub vet jag inte vem det är då jag inte är så aktiv på kolozzeum längre är för upptagen med jobb osv..
Pump kan upplevas av andra saker, men kör på.

Det är ett faktum, EAA i ren form minskar inte muskelnedbrytningen, det gör långsamt protein, fett och kolhydrater. Detta står ifall du kollar länken.

Inte längre aktiv? Har man någon gång varit aktiv på kolo så vet man vem det är.
Citera
2011-04-21, 17:37
Medlem
minilogos avatar
Har nu kört med EAA Päron i en veckas tid och jag tycker att det blandas dåligt i shakern, även ifall jag blandar de innan träningen och låter de stå i skåpet så blir det dåligt men aningen bättre.
Hur ska jag gå tillväga för att slippa detta, blir kvar små kristaller (dock mycket större än de som blir vid kreatin.
Citera
2011-04-21, 17:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Har nu kört med EAA Päron i en veckas tid och jag tycker att det blandas dåligt i shakern, även ifall jag blandar de innan träningen och låter de stå i skåpet så blir det dåligt men aningen bättre.
Hur ska jag gå tillväga för att slippa detta, blir kvar små kristaller (dock mycket större än de som blir vid kreatin.

Blanda det i varmare vatten.
Citera
2011-04-22, 14:28
Medlem
Tack för svaren Sisenior.

Nu körde jag igår EAA första gången. Nu blev det så igår att jag tappa en hel måltid(sett över dagen)
pga de 3-4 timmar jag fick vänta efter frukost, innan EAAt.
Jag kunde äta mer än vanligt första måltiden efter träningen dock. Är det lugnt att ta 1-2 timmar efter frukost? Eller kanske ta EAAt till frukost, träna direkt o äta sen?

En till fråga:En skopa EAA FX är 6g eller?(den som följer med)
Citera
2011-04-22, 17:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsfinest
Tack för svaren Sisenior.

Nu körde jag igår EAA första gången. Nu blev det så igår att jag tappa en hel måltid(sett över dagen)
pga de 3-4 timmar jag fick vänta efter frukost, innan EAAt.
Jag kunde äta mer än vanligt första måltiden efter träningen dock. Är det lugnt att ta 1-2 timmar efter frukost? Eller kanske ta EAAt till frukost, träna direkt o äta sen?

En till fråga:En skopa EAA FX är 6g eller?(den som följer med)

Ska jag vara ärlig fattar jag inte vad du frågar efter? Väldigt luddiga frågor.

Skopan är 12g, ta en skopa. Det blir 10g ren EAA~.
Citera
2011-04-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ska jag vara ärlig fattar jag inte vad du frågar efter? Väldigt luddiga frågor.

Skopan är 12g, ta en skopa. Det blir 10g ren EAA~.

Glöm det.
Shit, trodde en skopa var 6 så jag tog dubbeldos igår. Men men, så går det om man inte frågar först.

Förresten, varför inga kolhydrater med EAA?
Senast redigerad av Norrlandsfinest 2011-04-22 kl. 17:34.
Citera
2011-04-22, 18:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsfinest
Glöm det.
Shit, trodde en skopa var 6 så jag tog dubbeldos igår. Men men, så går det om man inte frågar först.

Förresten, varför inga kolhydrater med EAA?

Så länge du inte tränar högintensiv konditionsträning på 50minuter+, och ska göra så igen inom 24 timmar, fyller kolhydraterna ingen funktion.
Citera
2011-04-26, 20:26
Medlem
Är det något fel på mitt EAA(EAA FX) då det vägrar lösa sig i vatten? Det lägger sig istället som ett lager ovanpå vattnet.
Citera
2011-04-26, 20:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Är det något fel på mitt EAA(EAA FX) då det vägrar lösa sig i vatten? Det lägger sig istället som ett lager ovanpå vattnet.

Nej. Du får blanda ut EAA:t med ljummet/ varmare vatten.
Citera
2011-04-27, 17:46
Medlem
Tehvees avatar
Någon som kan rekommendera en EAA från gymgrossisten? Har tidigare kört esaPro som jag köpt från gymvaruhuset.
Men denna gång ska jag beställa lite andra grejer som inte finns hos gymvaruhuset och esaPro finns inte hos grossisten.

mvh
Citera
2011-04-27, 20:48
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehvee
Någon som kan rekommendera en EAA från gymgrossisten? Har tidigare kört esaPro som jag köpt från gymvaruhuset.
Men denna gång ska jag beställa lite andra grejer som inte finns hos gymvaruhuset och esaPro finns inte hos grossisten.

mvh

Köp billigaste och undvik naturella smaken bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in