2010-09-08, 18:41
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusitl03
tack for all din info. jag skapa en annan trad om att trana halva kroppen per pass, men fick inte direkt nagon vettig respons, har du lust o kommentera po om du tycker det ar ett OK alternativ eller man ska tvunget kora uppsplittat ? Jag tycker det kanns lustigt att trana endast en muskelgrupp en gong i veckan vilket det blir om man splittar upp allt att kora 2 muskelgrupper per pass. just nu kor jag hela ovan kroppen po ett pass, sen ben o mage po en dag for sig.gar po gymmet 4 gonger i veckan cirka.

du verkar kunnig po omradet

Sök på forumet.
Citera
2010-09-08, 20:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusitl03
tack for all din info. jag skapa en annan trad om att trana halva kroppen per pass, men fick inte direkt nagon vettig respons, har du lust o kommentera po om du tycker det ar ett OK alternativ eller man ska tvunget kora uppsplittat ? Jag tycker det kanns lustigt att trana endast en muskelgrupp en gong i veckan vilket det blir om man splittar upp allt att kora 2 muskelgrupper per pass. just nu kor jag hela ovan kroppen po ett pass, sen ben o mage po en dag for sig.gar po gymmet 4 gonger i veckan cirka.

du verkar kunnig po omradet
Du får göra som du vill.
Citera
2010-09-09, 12:52
Medlem
Hej!

Har försökt att söka i tråden, men hittar inget, och har inte riktigt lust att läsa igenom alla sidor :P

Jag brukar cykla 5 min innan jag börjar styrketräna, sen så cyklar jag ca. 30-40 minuter efter träningen.

Hur ska jag dricka mitt EAA? Direkt innan eller efter styrketräning eller ska jag vänta tills jag cyklat färdigt?

Då det står på mitt EAA att man ska dricka innan och under träningen så undrar jag om inte jag kan dricka 5 min innan jag sätter mig på cykel och sen så dricka resten medans jag cyklar, efter styrketräningen då?

Tacksam för svar.
Citera
2010-09-09, 17:13
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
Hej!

Har försökt att söka i tråden, men hittar inget, och har inte riktigt lust att läsa igenom alla sidor :P

Jag brukar cykla 5 min innan jag börjar styrketräna, sen så cyklar jag ca. 30-40 minuter efter träningen.

Hur ska jag dricka mitt EAA? Direkt innan eller efter styrketräning eller ska jag vänta tills jag cyklat färdigt?

Då det står på mitt EAA att man ska dricka innan och under träningen så undrar jag om inte jag kan dricka 5 min innan jag sätter mig på cykel och sen så dricka resten medans jag cyklar, efter styrketräningen då?

Tacksam för svar.

Drick det före och efter träning..Eller när det passar dig att dricka det...så extremt viktigt är det inte.. huvedsaker är att du får i dig det.
Citera
2010-09-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Drick det före och efter träning..Eller när det passar dig att dricka det...så extremt viktigt är det inte.. huvedsaker är att du får i dig det.

Ok, tack för svaret.
Citera
2010-09-09, 17:38
Medlem
sagolikasoppors avatar
hej!

jag har en fråga angående eaa. såhär är läget just nu:

jag tränar gym 5 dagar/vecka. mån-fre och har gjort så i ca två månader, i samband med detta har jag lagt om min kost och äter nu en rejäl frukost, lunch och middag med flera små mellanmål. dvs jag ligger varje dag på ett kcal-överskott. utöver min kost tar jag en gainer direkt efter varje träningspass (http://www.gymvaruhuset.com/?pid=110551)

kan jag kombinera detta upplägg med EAA-protein? det jag tänker på är (http://www.gymvaruhuset.com/?pid=383575) hur ska jag isf ta detta? innan jag tränar?

det jag vill göra är främst att öka i muskelmassa men även i vikt.

eller blir det för mkt med eaa-pulver innan och gainer efteråt?

tacksam för svar!
Citera
2010-09-09, 18:22
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagolikasoppor
hej!

jag har en fråga angående eaa. såhär är läget just nu:

jag tränar gym 5 dagar/vecka. mån-fre och har gjort så i ca två månader, i samband med detta har jag lagt om min kost och äter nu en rejäl frukost, lunch och middag med flera små mellanmål. dvs jag ligger varje dag på ett kcal-överskott. utöver min kost tar jag en gainer direkt efter varje träningspass (http://www.gymvaruhuset.com/?pid=110551)

kan jag kombinera detta upplägg med EAA-protein? det jag tänker på är (http://www.gymvaruhuset.com/?pid=383575) hur ska jag isf ta detta? innan jag tränar?

det jag vill göra är främst att öka i muskelmassa men även i vikt.

eller blir det för mkt med eaa-pulver innan och gainer efteråt?

tacksam för svar!

Räcker med att du tar EAA innan och efter passet. Gainern kan du ta till mellanmålet eller liknande. Själv så kör jag med Whey - frukost och innan läggdags och EAA innan och efter träning. Funkar prima.
Citera
2010-09-10, 00:31
Medlem
GetBack2Kitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan12
Med EAA fx följer det alltid med en skopa. men du lär ha burken nu och listat ut det? annars om du inte hittat någon. gräv
Japp, den låg där. Blev dock lite chockad över hur pulvret såg ut.
Det var nästan som att det var en bunke med glitter jag öppnade.

Och inte helt lätt att blanda med vatten. Man får skaka ordentligt.
Citera
2010-09-10, 07:53
Medlem
kaff1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetBack2Kitchen
Japp, den låg där. Blev dock lite chockad över hur pulvret såg ut.
Det var nästan som att det var en bunke med glitter jag öppnade.

Och inte helt lätt att blanda med vatten. Man får skaka ordentligt.

Angående den medföljande skopan tycker beskrivningen är lite oklar är det en halv skopa eller hel som motsvarar 6 gram?
Citera
2010-09-10, 08:37
Medlem
GetBack2Kitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaff1
Angående den medföljande skopan tycker beskrivningen är lite oklar är det en halv skopa eller hel som motsvarar 6 gram?
Jag vågar inte säga till 100% men jag tror en hel skopa är 10g.
Citera
2010-09-10, 10:48
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaff1

Håller med fullständigt!

Det är sjukt diffust skrivet, "blanda en halv till hel skopa (ca 6 gram)".
Det låter dock ändå som om det är 6gram i en full skopa...
Alltså två fulla skopor som gäller om man vill få i sig 10g EAA som alla gymråttorna kör med.

Edit: för oss som har EAA FX red berry breezer alltså.
Senast redigerad av Weebl 2010-09-10 kl. 10:52.
Citera
2010-09-10, 13:34
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Håller med fullständigt!

Det är sjukt diffust skrivet, "blanda en halv till hel skopa (ca 6 gram)".
Det låter dock ändå som om det är 6gram i en full skopa...
Alltså två fulla skopor som gäller om man vill få i sig 10g EAA som alla gymråttorna kör med.

Edit: för oss som har EAA FX red berry breezer alltså.

Nja, tror inte det faktiskt. Mätte med en skopa på ca 30g och då motsvarade en hel skopa från EAA FX ungefär en halv skopa på 30g, så med ren logik så antar jag att det är ca 12g i en hel skopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in