2011-02-24, 09:26
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/amino-pro-essential-448-g-orange-_-citrus

Duger denna tror ni?

Duger för vad? Maximal stimulans av proteinsyntesen? Ja, om du tar dubbla portioner varje gång d.v.s. för 5g räcker inte. Man behöver 8-10g rent EAA för maximal stimulans.
Dock är den produkten dyr jämfört med ånga andra så därför rekommenderar jag den inte. Köp ett billigare alternativ. T.ex. EAA FX på gymvaruhuset.se.
Citera
2011-02-24, 17:26
Medlem
temps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Duger för vad? Maximal stimulans av proteinsyntesen? Ja, om du tar dubbla portioner varje gång d.v.s. för 5g räcker inte. Man behöver 8-10g rent EAA för maximal stimulans.
Dock är den produkten dyr jämfört med ånga andra så därför rekommenderar jag den inte. Köp ett billigare alternativ. T.ex. EAA FX på gymvaruhuset.se.

Tack för snabbt svar. Är relativt okunnig som du garanterat märker. Har inte så mycket till val än att köra på den där då den ser väldigt billig ut om man jämför med andra. behöver man 8-10g EAA per dag eller tillfälle? Tänkte köra före och efter träning för att en halvtimme senare köra i mig gainer och senare mat. Kan jag ändra upplägget kanske?
Citera
2011-02-24, 17:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp
Tack för snabbt svar. Är relativt okunnig som du garanterat märker. Har inte så mycket till val än att köra på den där då den ser väldigt billig ut om man jämför med andra. behöver man 8-10g EAA per dag eller tillfälle? Tänkte köra före och efter träning för att en halvtimme senare köra i mig gainer och senare mat. Kan jag ändra upplägget kanske?

Köp EAA FX från gymvaruhuset.se säger jag ju. Den är billig.

Per tillfälle.

Gainer är "aldrig" bra. Lär dig äta ordentlig mat istället. Det tjänar du på i det långa loppet. Ska du trots de dricka din gainer skulle jag tagit den direkt efter passet och skippat EAA:n då.
Citera
2011-02-25, 18:39
Medlem
på det EAA FX som jag köpte står det att man ska ta den innan träningen och UNDER. inte efter träningen.....men ALLA här säger ju innan och efter. någon som tar den UNDER ???
Citera
2011-02-25, 19:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyprus
på det EAA FX som jag köpte står det att man ska ta den innan träningen och UNDER. inte efter träningen.....men ALLA här säger ju innan och efter. någon som tar den UNDER ???

Finns de som gör men genom om att ta EAA precis innan ser jag inte poängen med att de EAA under passet också, då proteinsyntesen redan är uppreglerad. Men gör som du vill. Man vet inte vad som är bäst.
Citera
2011-02-25, 19:33
Medlem
Citat:
Finns de som gör men genom om att ta EAA precis innan ser jag inte poängen med att de EAA under passet också, då proteinsyntesen redan är uppreglerad. Men gör som du vill. Man vet inte vad som är bäst.

mmhmm så du menar att bästa är och ta BARA efter tränignen då?

i början på tråden. står ju också att ta det innan och efter.

fan alla säger så olika. svårt och fatta/veta hur man ska göra rätt.
Citera
2011-02-25, 19:36
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
mmhmm så du menar att bästa är och ta BARA efter tränignen då?

i början på tråden. står ju också att ta det innan och efter.

fan alla säger så olika. svårt och fatta/veta hur man ska göra rätt.

Det sa jag inte. Kör innan och efter för "säkerhetskull". Finns inga studier som undersökt EAA under längre perioder så man vet inte vad som är bäst. Just därför säges det olika.
Citera
2011-02-25, 19:38
Medlem
Citat:
Det sa jag inte. Kör innan och efter för "säkerhetskull". Finns inga studier som undersökt EAA under längre perioder så man vet inte vad som är bäst. Just därför säges det olika.

hm ok ok. ska nog köra innan och efter.
tack för svaret
Citera
2011-02-25, 21:03
Medlem
Finns dock studier som säger att eaa innan passet uppreglerar proteinsyntesen mer än efter passet, hittar jag de så postar jag det.
Citera
2011-02-25, 21:16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punishment
Finns dock studier som säger att eaa innan passet uppreglerar proteinsyntesen mer än efter passet, hittar jag de så postar jag det.

Men att det skulle vara fördelaktigt (sett till muskelmassa över en längre period) att proteinsynten är uppreglerad under själva träningspasset finns det inget som stödjer.
Citera
2011-02-26, 01:04
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punishment

Studier pekar på att intag av EAA efter passet är mer fördelaktigt än att inta EAA före/under passet. Före/under passet kan t.om vara helt verkningslöst med avseende på att bygga.
Citera
2011-02-27, 22:48
Medlem
Citat:
hm ok ok. ska nog köra innan och efter.
tack för svaret
Jag kör EAA direkt innan passet och även under passet (5g per portion). Kör whey fx direkt efter passet. Kanske blir för mycket, någon expert här som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in