2010-04-22, 00:30
Medlem
Hej_tjos avatar
Vart hittar man bästa EAA och bäst pris? Bryr mig inte om smak, finns så många att välja på

Funderar på att prova

EDIT: Ska man ta på något annat sätt om man tar kreatin och rage x2? Eller ska man ändå ta före och efter träning?
Senast redigerad av Hej_tjo 2010-04-22 kl. 00:38.
Citera
2010-04-22, 08:37
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Vart hittar man bästa EAA och bäst pris? Bryr mig inte om smak, finns så många att välja på

Funderar på att prova

EDIT: Ska man ta på något annat sätt om man tar kreatin och rage x2? Eller ska man ändå ta före och efter träning?

Gymvaruhusets egna, skulle jag gissa på.
Citera
2010-04-22, 12:04
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Gymvaruhusets egna, skulle jag gissa på.

EAA fx antar jag då? Hur länge räcker det ungefär då? Och är det något man måste tänka på då man tar kreatin och rage före träningen, kan man ta det i samband med EAA?
Citera
2010-04-22, 12:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
EAA fx antar jag då? Hur länge räcker det ungefär då? Och är det något man måste tänka på då man tar kreatin och rage före träningen, kan man ta det i samband med EAA?
ca 32 träningsdagar med 10g före och efter, eller om man kör på 12g så 30 dar. Typ, eller nåt.
Citera
2010-04-22, 12:22
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
ca 32 träningsdagar med 10g före och efter, eller om man kör på 12g så 30 dar. Typ, eller nåt.

Tackar , så det är inget problem att ta detta i drinken med rage och kreatin?
Citera
2010-04-22, 12:24
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Tackar , så det är inget problem att ta detta i drinken med rage och kreatin?

Rage ska tas 30-45 minuter innan träning, Kreatin med en måltid och EAA direkt innan och direkt efter.
Citera
2010-04-22, 12:27
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Rage ska tas 30-45 minuter innan träning, Kreatin med en måltid och EAA direkt innan och direkt efter.

Tackar, då har jag allt jag behöver. Beställt 2 burkar EAA nu
Citera
2010-04-22, 12:29
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Tackar, då har jag allt jag behöver. Beställt 2 burkar EAA nu

Yep, det har du.
Kreatin har ingen akut uppiggande effekt så det är ingen ide att ta det i samband med träning. Utan ta det i samband med en måltid eftersom en insulintopp hjälper kroppen att ta upp det.
Tänk på att blanda det noggrannt ocså eftersom tarmarna inte kan ta upp hela kristaller.
Citera
2010-04-22, 12:34
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Yep, det har du.
Kreatin har ingen akut uppiggande effekt så det är ingen ide att ta det i samband med träning. Utan ta det i samband med en måltid eftersom en insulintopp hjälper kroppen att ta upp det.
Tänk på att blanda det noggrannt ocså eftersom tarmarna inte kan ta upp hela kristaller.

Adå, brukar köra varmt vatten sen vänta ett tag, fungerar rätt så bra! Kör med uppladnings vecka nu med så det kan hända att någon (5g) blir utan måltid menmen, tack!
Senast redigerad av Hej_tjo 2010-04-22 kl. 12:37.
Citera
2010-04-22, 18:44
Medlem
du har väl iof en del kreatin i rage redan?

förövrigt så tas förbättras upptaget av kreatin av två faktorer, om du tar det tillsammans med kolhydrater eller om det intas vid träning, så det bästa är ju att ta kreatin med ca 50g kolhydrater(snabba) innan träning

helst också ALA innan då det höjjer insulinkänsligheten (det är insulinpådraget utav kolhydraterna som förbättrar upptaget av kreatin i muskeln)
Citera
2010-04-22, 21:36
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
du har väl iof en del kreatin i rage redan?

förövrigt så tas förbättras upptaget av kreatin av två faktorer, om du tar det tillsammans med kolhydrater eller om det intas vid träning, så det bästa är ju att ta kreatin med ca 50g kolhydrater(snabba) innan träning

helst också ALA innan då det höjjer insulinkänsligheten (det är insulinpådraget utav kolhydraterna som förbättrar upptaget av kreatin i muskeln)

Vet Det är så liten mängd kreatin i rage så man kan ändå ta en "kur"
Citera
2010-04-25, 16:03
Medlem
Har lite frågor om "EISELT EsaPro Citrus"

*Det står i dosering att man ska ta innan, inget om efter. Ska jag ta efter ändå?
*Någon som provat? Smakar bra?
*Innehåll, ser allt bra ut?:

NÄRINGSVÄRDE
per 100 g:
Protein (varav EAA 100%) 80 gram

INGREDIENSER: EsaPro™ (komplex av aminosyrorna [farmaceutisk kvalitet, uppfyller USP] L-leucin, L-lysin, L-fenylalanin, L-treonin, L-valin, L-histidin, L-isoleucin, DL-metionin), äppelsyra, aromer, aspartam, beta-karoten, acesulfamkalium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in