2011-02-28, 20:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretowns
Jag kör EAA direkt innan passet och även under passet (5g per portion). Kör whey fx direkt efter passet. Kanske blir för mycket, någon expert här som vet?

Du behöver inte inta whey fx och EAA eftersom de båda är essentiella aminosyror. En av dom räcker.
Citera
2011-03-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du behöver inte inta whey fx och EAA eftersom de båda är essentiella aminosyror. En av dom räcker.

Låter vettigt.. Isåfall väljer jag hellre Whey FX efter passet som innehåller mer protein. Känns skönt att få ett litet tillskott även om man kan fixa det mesta med rätt kost.
EAA är väl ändå värt att ta innan passet?
Citera
2011-03-02, 17:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretowns
Låter vettigt.. Isåfall väljer jag hellre Whey FX efter passet som innehåller mer protein. Känns skönt att få ett litet tillskott även om man kan fixa det mesta med rätt kost.
EAA är väl ändå värt att ta innan passet?

EAA eller whey-fx före och/ eller efter kvittar helt och hållet.
Citera
2011-03-02, 19:28
Medlem
despots avatar
Hmm, funderar på att komplettera min träning med lite EAA.
Har läst på lite, och undrar några saker;

Jag gymmar på morgonen, brukar oftast bli så att jag drar min morgonshake (mjölk+banan+kvarg+havre+proteinpulver) och sedan drar till gymmet (kommer dit ca 1h efter frukosten är intagen). När ska jag ta EAA:t för att få ut max effekt? efter träningspasset blir det en proteinshake, ska man ta EAA därefter med?

Låter ju rätt tråkigt om man inte får någon effekt av EAA med näring i magen, vill inte kasta pengarna i sjön om man säger så
Citera
2011-03-05, 12:23
Medlem
Har tappat bort min skopa i min kolozz eaa vad är det för mått på skopan?
Citera
2011-03-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Har tappat bort min skopa i min kolozz eaa vad är det för mått på skopan?

15 ml (Matsked) är ca 10 g Eiselt EAA.

Skulle köra på en matsked med andra ord.
Citera
2011-03-06, 13:56
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot

Jag gymmar på morgonen, brukar oftast bli så att jag drar min morgonshake (mjölk+banan+kvarg+havre+proteinpulver) och sedan drar till gymmet (kommer dit ca 1h efter frukosten är intagen). När ska jag ta EAA:t för att få ut max effekt? efter träningspasset blir det en proteinshake, ska man ta EAA därefter med?

Låter ju rätt tråkigt om man inte får någon effekt av EAA med näring i magen, vill inte kasta pengarna i sjön om man säger så

Ingen som gymmar på morgonen och tar EAA?
Citera
2011-03-06, 14:19
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot

Jag äter ingen frukost innan jag tränar. Jag tar EAA precis innan gymmet och sen EAA igen direkt efter (7g varje gång) sen efter jag har ätit EAA't efter träningen så drar jag och käkar kanske 40min senare..Så gör jag
Citera
2011-03-07, 09:43
Medlem
Blivandebiffs avatar
tjena, tänkte köpa EAA och undrar vilket som är ''bäst'' http://mmsports.se/product.php?productid=1696 eller EAA FX från gymvaruhuset? vad menas med FX?
Citera
2011-03-07, 11:56
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blivandebiff
tjena, tänkte köpa EAA och undrar vilket som är ''bäst'' http://mmsports.se/product.php?productid=1696 eller EAA FX från gymvaruhuset? vad menas med FX?

FX är märket. Köp den där du får mest för pengarna. Eller om du väljer att gå efter smaken. Själv kör jag med EAA FX, red berry är riktigt god
Citera
2011-03-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blivandebiff

Du får ju vad du betalar för, kan inte uttala mig om MMsports EAA men de billigare pulvrena brukar lösa sig sämre...

EAA FX brukar ha en del flingor kvar även efter man skakat, aldrig haft det problemet med eiselt.
Citera
2011-03-09, 01:15
Medlem
Har använt mig av Whey80 under en längre tid men nu börjar det ta slut så tänkte testa EAA, men kan man köra EAA direkt innan träning och direkt efter och sedan vänta kanske 30-40 min och ta Whey80 eller tar dom ut varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in