2010-08-15, 14:10
Medlem
victor.bs avatar
Nej, ta din EAA så 30 till 90 minuter efter passet så äter du en rejäl måltid.
Om du känner att orken funkar och allt sådant trots väntetiden till passet så tycker jag att du ska köra på
Citera
2010-08-15, 14:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakrisal90
Ta EAA på vilodagar med eller prottisshake istället?
Får du i dig nog med protein ifrån kosten?

TILLSKOTT, får du inte nog ifrån maten tar du TILLSKOTT. Hur många g protein får du i dig via födan tror du? Räcker det? Vill du ha mer? Vill du ha mer. Ta TILLSKOTT!
Citera
2010-08-15, 14:45
Medlem
lakrisal90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Får du i dig nog med protein ifrån kosten?

TILLSKOTT, får du inte nog ifrån maten tar du TILLSKOTT. Hur många g protein får du i dig via födan tror du? Räcker det? Vill du ha mer? Vill du ha mer. Ta TILLSKOTT!

Jag tänkte mer om det var så bra att ta EAA utan att träna eller om det inte spelar någon roll?
Citera
2010-08-15, 14:49
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakrisal90
Jag tänkte mer om det var så bra att ta EAA utan att träna eller om det inte spelar någon roll?
Det stimulerar proteinsyntesen mer än vassle, ifall det är bättre ur ett långsiktigt perspektiv vet ingen. 12g EAA eller 30g vassle, vilket som blir bäst vet ingen.

Det svar du vill ha: Ta EAA då det stimulerar proteinsyntesen mer.

Kort men det faktum att du inte förstår varför du äter det eller hur ditt proteinintag ser ut annars borde kanske ge dig en tankeställare?
Citera
2010-08-15, 14:50
Medlem
GetBack2Kitchens avatar
Jag kör med den hära: http://www.energikakan.se/filer/VIT_Professional_back_SV_2009.pdf

Kör explosivt på boxningssäck varje dag.
Tränar även gym någon dag i veckan.

Om jag har fattat det rätt så har den bara tre grenade aminosyror.
Hjälper mitt pulver något? Är ganska ny på det här, så svar skulle uppskattas.
Citera
2010-08-15, 14:58
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetBack2Kitchen
Jag kör med den hära: http://www.energikakan.se/filer/VIT_Professional_back_SV_2009.pdf

Kör explosivt på boxningssäck varje dag.
Tränar även gym någon dag i veckan.

Om jag har fattat det rätt så har den bara tre grenade aminosyror.
Hjälper mitt pulver något? Är ganska ny på det här, så svar skulle uppskattas.

Hjälper på vilket sätt? 5g protein på 366 kcal är i alla fall inget att hurra över. Vill du dricka amionsyror föreslår jag att du köper gymvaruhusets EAA FX.
Citera
2010-08-15, 15:06
Medlem
GetBack2Kitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hjälper på vilket sätt? 5g protein på 366 kcal är i alla fall inget att hurra över. Vill du dricka amionsyror föreslår jag att du köper gymvaruhusets EAA FX.
Tänkte mer på aminosyrorna, protein får jag i mig nog genom min vanliga kost.
Citera
2010-08-15, 16:14
Medlem
KoettFaerss avatar
Har du aldrig ätit kött på tom mage?
Citera
2010-08-15, 16:18
Medlem
KloBengans avatar
Kroppen behöver inte snabba kolhydrater direkt efter träning.

Tycker du har lite väl mycket opti-noja faktiskt, så länge du inte är trött och hängig på grund av att du inte ätit på länge så är det bara att köra på. Om du har energi så spelar det inte så stor roll hur lång tid det är mellan dina måltider. Det viktigaste är att du äter en stor och bra måltid efter träningen.

EAAt tas upp oavsett om du har tom mage eller inte, men syftet är snarare att maximalt stimulera proteinsyntesen, vilket kanske inte sker till 100% lika effektivt om du har mat i magen. Detta är dock vad jag hade betraktat som en piss i mississippi. Du kommer antagligen få bra resultat i vilket fall som, så oroa dig inte så mycket över det.
Citera
2010-08-15, 17:01
Medlem
lakrisal90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Kroppen behöver inte snabba kolhydrater direkt efter träning.

Tycker du har lite väl mycket opti-noja faktiskt, så länge du inte är trött och hängig på grund av att du inte ätit på länge så är det bara att köra på. Om du har energi så spelar det inte så stor roll hur lång tid det är mellan dina måltider. Det viktigaste är att du äter en stor och bra måltid efter träningen.

EAAt tas upp oavsett om du har tom mage eller inte, men syftet är snarare att maximalt stimulera proteinsyntesen, vilket kanske inte sker till 100% lika effektivt om du har mat i magen. Detta är dock vad jag hade betraktat som en piss i mississippi. Du kommer antagligen få bra resultat i vilket fall som, så oroa dig inte så mycket över det.

Okey, låter klyftigt så jag litar på dig. :P
Citera
2010-08-15, 19:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetBack2Kitchen
Tänkte mer på aminosyrorna, protein får jag i mig nog genom min vanliga kost.

Ser fortfarande inte poängen med att dricka ett pulver som innehåller 88g socker/ 100g bara för att få i sig 5g av 3 aminosyror. EAA FX innehåller alla 8a, din produkt innehåller 3, det vill säga BCAA. Ingen vet vilket som är bäst av att inta alla 8a eller bara dina 3 men jag skulle alla dagar i veckan dricka EAA. Eller i alla fall en BCAA som är fri från socker och onödiga kalorier.
Citera
2010-08-16, 03:36
Medlem
Har flyttat till USA och tänkte beställa EAA över internet. Någon som kan tipsa om det billigaste EAA som går att få tag på här? Lite allmäna tips om bra webshops för tillskott funkar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in