2010-04-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Hittar inte den studien som visade effekten med EAA under sängliggande. Tror dock personligen att det kan vara bra att köra morgon, middag & kväll. Ha ett högt proteinintag men ät inte heller för mycket mat.

Hittade den här.

http://nutriand.se/artiklar/kosttillskott/31-aminosyror-vid-skada-som-orsakar-saengliggande-och-inaktivitet

Mvh

Okej tack , ah det lär ju inte påverka mig negativt iaf utan tvärtom om jag tillför EAA under viloveckorna så kommer köra på det

Hade vinterkräksjukan för ett tag sen och Dreas rådde mig att inta EAA under tiden och när jag återigen började träna var jag tillbaka på samma nivå som innan efter en vecka bara så nu handlar det ju bara om vila så vi får se hur kroppen funkar efter 2 veckors uppehåll.

EAA är verkligen ett bra tillskott för många ändamål !!!

En till fråga vad för dos ska jag ligga på då jag vilar alltså 12 g EAA FX per gång ?
12 g Morgon , Dag och Kväll ? (kör normalt 12 g innan och efter pass)

MVH
Citera
2010-04-03, 01:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
Okej tack , ah det lär ju inte påverka mig negativt iaf utan tvärtom om jag tillför EAA under viloveckorna så kommer köra på det

Hade vinterkräksjukan för ett tag sen och Dreas rådde mig att inta EAA under tiden och när jag återigen började träna var jag tillbaka på samma nivå som innan efter en vecka bara så nu handlar det ju bara om vila så vi får se hur kroppen funkar efter 2 veckors uppehåll.

EAA är verkligen ett bra tillskott för många ändamål !!!

En till fråga vad för dos ska jag ligga på då jag vilar alltså 12 g EAA FX per gång ?
12 g Morgon , Dag och Kväll ? (kör normalt 12 g innan och efter pass)

MVH
12g (10g eaa) före frukost, 12g mellan lunch och middag, 12g mellan näst sista och sista måltiden. Så tror jag att jag skulle göra. Eller så kör du på 12g före frukost, 12g mitt på dagen och sedan proteinrikt mål innan du lägger dig.
Citera
2010-04-03, 03:23
Medlem
finns det någonstans i stockholm att köpa red berry fx orkar inte dra bestälningar och sånt
Citera
2010-04-03, 12:19
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
finns det någonstans i stockholm att köpa red berry fx orkar inte dra bestälningar och sånt

Finns enbart på gv, tror inte de har någon butik utan du får beställa online. imo är de lättare att beställa, kommer ju raka vägen hem.

Mvh
Citera
2010-04-03, 12:23
Medlem
Citat:

Enda är Gymvaruhuset vad jag vet där det finns och där måste man beställa , men beställer du på morgonen så har du det levererat näst nästa dag , så det är simpelt o bekvämt
Citera
2010-04-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
12g (10g eaa) före frukost, 12g mellan lunch och middag, 12g mellan näst sista och sista måltiden. Så tror jag att jag skulle göra. Eller så kör du på 12g före frukost, 12g mitt på dagen och sedan proteinrikt mål innan du lägger dig.

Så 3 Måltider mat , 2 Vassle drinkar , 3 EAA drinkar samt 1 Kasein drink innan sova , plus att det lär bli ett par pilsner på semestern , blir en hel del på Sälen , Åka skidor käka åka mera dra en drink osv osv .

He he , ah det kostar o ligga på topp
Citera
2010-04-03, 12:31
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Så med andra ord om man ska ta en 2 veckors vilovecka nu som jag ska göra så är det bra att ta EAA ?

När ska man ta det då , på morgon o kväll kanske , eller?

MVH

Efter två veckor om du sköter kosten rätt så kommer inte mycket muskler tappas i vilket fall som helst.
Hade jag vart du hade jag tagit en på morgonen och en runt din träningstid för att bevara gamla rutiner och så om du nu har några.
Citera
2010-04-03, 12:40
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Så 3 Måltider mat , 2 Vassle drinkar , 3 EAA drinkar samt 1 Kasein drink innan sova , plus att det lär bli ett par pilsner på semestern , blir en hel del på Sälen , Åka skidor käka åka mera dra en drink osv osv .

He he , ah det kostar o ligga på topp
OMG, 6 drinkar tillskott per dag. Jag syftade på endast 3 doser EAA per dag sedan resten mat Kasein innan sängdags är överskattat, ät mat i rimlig tid innan sänggåendet och du har inga problem.
Citera
2010-04-03, 14:23
Medlem
ekwohos avatar
Citat:

Är du så jävla lat ?. orkar du överhuvetaget träna sköta kosten osv ?.
Jag blir skrämd av din orkeslöshet.
Citera
2010-04-04, 11:44
Medlem
Hur är det med tabletter? Finns det sådana? Alla säger att det smakar så vidrigt så jag antar att det inte finns det?
Citera
2010-04-04, 12:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
Hur är det med tabletter? Finns det sådana? Alla säger att det smakar så vidrigt så jag antar att det inte finns det?
Red berry, EAA FX smakar faktiskt helt okej, inga problem. Köp det istället för tabletter
Citera
2010-04-04, 13:07
Medlem
Viking-s avatar
Är det någon som vet ifall EAA FX Brutal Berry har slutats producera?
Försökte beställa från gv men finns inte ens med bland alternativen, och står inte heller något om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in