2011-01-03, 23:31
Medlem
TeddyDanielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Proteinsyntesen faller tillbaka till basnivåer efter ett tag, att ge kroppen ett jämnt intag av aminosyror har ingen fördel.

Bolusintag tror jag det heter, alltså få men stora intag av aminosyror är bättre.

Du kan ta EAAt med PWOn, men de ska oftast tas 30min innan. Ifall EAAt gör något vettigt vid ett intag där vet jag inte.

Oj, andra inlägget jag citerar från dig nu på direkten.

Det fetstilta, har du någon källa på det där? Jag själv har alltid försökt sprida ut mitt proteinintag under dagen istället för att trycka kanske 100g på en måltid satsar jag hellre på typ 30-30-40. Förstår du?

Skall sätta mig in i proteinets värld mer detta år hade jag tänkt då en kcalbalans/långsam bulk väntar i många månader, av någon anledning känns proteinet då extra viktigt.

Mvh
Citera
2011-01-04, 00:41
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyDaniels
Oj, andra inlägget jag citerar från dig nu på direkten.

Det fetstilta, har du någon källa på det där? Jag själv har alltid försökt sprida ut mitt proteinintag under dagen istället för att trycka kanske 100g på en måltid satsar jag hellre på typ 30-30-40. Förstår du?

Skall sätta mig in i proteinets värld mer detta år hade jag tänkt då en kcalbalans/långsam bulk väntar i många månader, av någon anledning känns proteinet då extra viktigt.

Mvh
Du får nog tänka på i vilken tråd vi är i. Sen vad jag svara på.

Man ska inte gå omkring och sippa på en drink med aminosyror, inte heller inta EAA varje halvtimma eller liknande är någon höjdare då proteinsyntesen faller tillbaka till basnivåer.

Måste jag leta källa? Orkar du dra in på kolo och läsa i EAA-tråden så slipper jag

Gillar du att sprida ut intaget så gör det. Jag försöker själv göra det, oftast blir det 150g protein utspritt på 3 måltider och 8h, sen 150g till på 2 måltider inom 90 min
Citera
2011-01-04, 23:27
Medlem
Jag ska börja styrketräna rätt hårt nu ca 3ggr i veckan i 3 månader och se om det ger resultat på mig. Jag väger 75kg/185cm och mitt mål är att komma upp i ca 80+ men framförallt få lite trevligare build på kroppen. Jag gick in på gymgrossisten och passade på att beställa mellandagarserbjudandet innan det gick ut. Det bestod av 4kg pro gainer (massa kolhydrater å lite protein), CLA advanced (ingick, ska tydligen bränna underhudsfett) och Anabolic ZMA (ingick, innehåller zink, magnesium och vitamin B6, ska tydligen förebygga sträckningar mm).

Efter att jag beställt fick jag lite ångest, kom på att jag måste naturligtvis kolla upp även här på Flashback. Nu har jag läst så gott jag kan på FAQ om proteinpulver och EAA. Fick mera ångest när EAA verkar så lovande, har helt missat detta fenomen, inget jag körde på när jag tränade sist för 100 år sedan.

Jag har några frågor som säkert är besvarade någonstans i tråden här men frågar i alla fall då det är ett par sidor:

1. Om jag nu i efterhand även köper EAA, så ska ju det tas på fastande mage, därför kanske det inte är så bra om jag tar det i samband med min övriga pro gainer-shake direkt efter gympasset. Men om jag går till gymet rätt hungrig, tar min pro gainer-shake direkt innan träning (borde väl vara rätt bra då jag får gott om kolhydrat-energi till gymmandet?) å sen tar EAA efter passet (45 min senare). Låter detta okay eller borde jag skita i EAA eller min Pro Gainer?

2. Mitt mål är ju egentligen att få största möjliga effekt utav mina tre pass i veckan i tre månader. Jag har gymat förr så kommer nog ganska lätt in i rutiner. Men det är så mycket bra produkter på marknaden och jag känner mig lite vilse. Någon som spontant kan rekommendera mig någon extra produkt som verkligen är prisvärd? Har kikat på testosteron-boostar och massa andra lovande grejer, funderat på Kreatin. I så fall Gainer + Kreatin + EAA + de andra pillerna. Låter det rimligt eller saknas det något mer? :P

Om jag nu ska göra en till beställning vore jag supertacksam för tips på bra produkter!
Citera
2011-01-08, 04:51
Medlem
Aktiverads avatar
Går det att få EAA skiten att smaka bättre? köpte EAA med watermelon smak, men det är ju så man får kväljningar så äckligt som det är. Har på senare tid hällt skiten i munnen och sen sköljt ner med vatten men det går knappt längre. Funlight kanske fungerar
Citera
2011-01-08, 19:43
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiverad
Går det att få EAA skiten att smaka bättre? köpte EAA med watermelon smak, men det är ju så man får kväljningar så äckligt som det är. Har på senare tid hällt skiten i munnen och sen sköljt ner med vatten men det går knappt längre. Funlight kanske fungerar
Du köpte ju också den sämsta jävla EAAn som finns(av de watermelon jag har smakat). Är det BodyScience måntro?
Citera
2011-01-08, 22:03
Medlem
Iroquioss avatar
Hej!

Jag tänkte börja köra thaiboxning nu till våren. I egenskap av aerob träning (?) har jag kommit fram till att jag kanske bäst sparar min EAA till rena gympass och kör med vanligt vassle i kombination till thaipassen.

Resonerar jag rätt eller fel? Bör jag ta EAA till thaien eller är det ekonomiskare med vassle.

Mvh
Citera
2011-01-09, 04:58
Medlem
Aktiverads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Du köpte ju också den sämsta jävla EAAn som finns(av de watermelon jag har smakat). Är det BodyScience måntro?

Jo, tyvärr! äckligare sörja har jag aldrig smakat. Finns det någon som verkligen går att dricka? eller är det 2 Liter funlight till varje skopa som gäller?
Citera
2011-01-09, 14:45
Medlem
Jag behöver få i mig ungefär 200 gram protein per dag.

Nu tänkte jag köra Esapro före och efter träning, alltså ungefär 12 gram (6 gram ggr 2).

Hur mycket protein behöver jag få i mig resten av dagen?
Citera
2011-01-10, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Jag behöver få i mig ungefär 200 gram protein per dag.

Nu tänkte jag köra Esapro före och efter träning, alltså ungefär 12 gram (6 gram ggr 2).

Hur mycket protein behöver jag få i mig resten av dagen?

200-12=188 gram eller?

Jag har en fråga. Gympasset: 45 minuter bröst följt av 20 minuter mage. Är det bäst att ta EAA efter bröstpasset och sedan käka en rejäl måltid 10-40 minuter efter magpasset, eller ta EAA efter magpasset och vänta 30-60 minuter innan den rejäla måltiden? Intuitivt känns det som det första alternativet är mest optimalt. Någon som kan räta ut mitt problem?
Citera
2011-01-10, 05:35
Medlem
Aktiverads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderallan
200-12=188 gram eller?

Jag har en fråga. Gympasset: 45 minuter bröst följt av 20 minuter mage. Är det bäst att ta EAA efter bröstpasset och sedan käka en rejäl måltid 10-40 minuter efter magpasset, eller ta EAA efter magpasset och vänta 30-60 minuter innan den rejäla måltiden? Intuitivt känns det som det första alternativet är mest optimalt. Någon som kan räta ut mitt problem?

du käkar EAA både direkt före och efter din träning sen käkar du din middag när du är hemma från gymmet bara, (om du nu tränar på efter middagen)
Citera
2011-01-10, 09:59
Medlem
ingen som har något proffessionellt svar på mina många frågor? ;(
Citera
2011-01-10, 18:35
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggyflash
ingen som har något proffessionellt svar på mina många frågor? ;(

Kan inte ge dig ett proffesionellt svar, men skulle tipsa dig om att dricka ditt eaa före och efter träning, Sen kastar du din gainer du har köpt, och ser till att äta lite mer mat, så kommer du ligga på kalori överskott endå. Gainer är dåligt skit för vår kropp.
Sen kan du lägga ned tittandet på testo boster och vad allt heter, ordentlig och bra kost är det du ska lära dig.

Edit: sen så är 3 pass i veckan inte hårtträning heller,och du kommer inte få några dunder resultat på 3 månader, och produkterna du köper gör inte så då får bättre resultat. Men kör på med träningen så kommer resultaten, men det tar tid,och kosttillskotten är inget viktigt, utan allt handlar om vad du gör i köket.
Jävligt tråkigt svar,ja ja vet. Vem fan vill inte ha ett dunderpulver så de bara smäller till. Men funkar tyvär inte så.
Senast redigerad av ekwoho 2011-01-10 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in