2011-02-17, 21:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Vet att man ska ta EAA rätt nära inpå träningen.
Men nu är det så att jag perfektionist så jag nöjer mig inte med det.
Vad är det optimala?
1 min innan? 5? 10 minuter? 20?

1 eller 5 minuter innan kommer inte ha någon betydelse. Lägg istället mer vikt på att träningspasset sköts bra än att EAA-drinken timas på sekunden.
Citera
2011-02-17, 21:40
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Jag har aldrig tagit kosttillskott men min brorsa säger att han ska köpa EAA, jag är dock lite tveksam.
Rekommenderar ni en 15åring som nyss börjat träna att ta det?
Han äter alltid mycket men är ganska smal.
Kanske 65 kg på 180-185 cm.

Det är bara protein så det är ingenting farligt. Fast han borde fokusera på kosten och sedan köpa tillskott, ist för tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av ajäm_gawd
Kör inte på EEA själv, men läser och lär.
Om det nu smakar så illa, how about EEA + funlight?

antar att något i funlighten skulle vara dåligt för proteinsyntesen. någon som vet?

Tack.

Det funkar ! Ingenting farligt i funlight som stör proteinsyntesten. Och det är inte så äckligt som folk vill få det till, finns så sjukt många smaker så någon gillar du nog. mmsports och gymvaruhuset har de godaste.
Citera
2011-02-18, 20:30
Medlem
hej

kan någon länka till själva produkten???? meningslöst att försöka hitta nåt man inte vet

och två frågor till. kan man ta EEA med kreatin??? vad ska man blanda EEA med? vatten? mjölk? saft?
Citera
2011-02-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyprus
hej

kan någon länka till själva produkten???? meningslöst att försöka hitta nåt man inte vet

och två frågor till. kan man ta EEA med kreatin??? vad ska man blanda EEA med? vatten? mjölk? saft?

http://www.gymvaruhuset.com/?cid=137173

typ
Citera
2011-02-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
http://www.gymvaruhuset.com/?cid=137173

typ

tack
Citera
2011-02-21, 14:28
Medlem
GAY-possiblys avatar
Tjena fb, har ett par frågor;

Käkar just nu kreatin, men fick en impuls och beställde hem EAA samt proteinpulver. Som jag förstått det ska jag ta EAA innan och efter träning, (hur lång tid innan, hur lång tid efter?) och att det är inte förenligt med proteinpulvret.

Så, låt oss säga att jag kör EAA innan och efter, hur lång tid bör jag vänta innan jag dricker proteinpulvret? Vad tror ni blir en optimal använding av dessa tillskott ?

Tack på förhand, possibly
Citera
2011-02-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAY-possibly
Tjena fb, har ett par frågor;

Käkar just nu kreatin, men fick en impuls och beställde hem EAA samt proteinpulver. Som jag förstått det ska jag ta EAA innan och efter träning, (hur lång tid innan, hur lång tid efter?) och att det är inte förenligt med proteinpulvret.

Så, låt oss säga att jag kör EAA innan och efter, hur lång tid bör jag vänta innan jag dricker proteinpulvret? Vad tror ni blir en optimal använding av dessa tillskott ?

Tack på förhand, possibly

Drick EAA direkt innan och direkt efter passet, sen vad sägs som att gå hem och äta efter passet?

Citat:
När du tar EAA FX innan träning behöver du inte ta vassleprotein samtidigt. Det räcker med att ta kolhydrater och protein inom en timme efter träning.
Citera
2011-02-22, 23:20
Medlem
Någon som testat/vet något om BC+EAA från LG Science?
När det bra?
och ska man verkligen ta det under träningen?
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/aminosyror/bceaa

det kan ha nämnts innan men orkar inte läsa igenom allt!
Citera
2011-02-23, 03:02
Medlem
temps avatar
Undrar hur det går till om man kör både EAA och Gainer. Ska börja köra EAA men dricker också gainer för jag har så jävla svårt att få i mig tillräckligt med kalorier.

EAA ska tas före och efter träning. När ska jag då ta gainern som jag normalt skulle ta direkt efter passet?
Kroppen behöver ju energi direkt efter träning, räcker det då med att ta EAA efter träning och sedan vänta någon timme till en energirik måltid och senare på kvällen ta gainern? Eller bör jag ta EAA endast innan träning och gainern efter, vänta en timme och äta. Och EAA senare på kvällen?
Citera
2011-02-23, 19:03
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp
Undrar hur det går till om man kör både EAA och Gainer. Ska börja köra EAA men dricker också gainer för jag har så jävla svårt att få i mig tillräckligt med kalorier.

EAA ska tas före och efter träning. När ska jag då ta gainern som jag normalt skulle ta direkt efter passet?
Kroppen behöver ju energi direkt efter träning, räcker det då med att ta EAA efter träning och sedan vänta någon timme till en energirik måltid och senare på kvällen ta gainern? Eller bör jag ta EAA endast innan träning och gainern efter, vänta en timme och äta. Och EAA senare på kvällen?

Eftersom du har svårt att få i dig kalorier så tycker jag du endast ska ta EAA innan träning och sen ta gainer efter. Så gör jag. EAA senare på kvällen tror jag är ganska onödigt, satsa på lite extra mat istället!
Citera
2011-02-23, 23:40
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp

ta EEAt före och efter träningen... vänta 30-60 minuter och dra i dig gainern och sen äter du vanlig mat på det så får du nog i dig kalorier som du behöver
Citera
2011-02-24, 08:55
Medlem
temps avatar
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/amino-pro-essential-448-g-orange-_-citrus

Duger denna tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in