2010-01-30, 12:07
Medlem
Palledamans avatar
Det är ju bara och ta större portion av det smaksatta så man kommer upp i samma mängd EAA. Visst, man får köpa nytt lite oftare men 199kr för 750g är ändå väldigt billigt!
Citera
2010-01-30, 12:12
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palledaman
Det är ju bara och ta större portion av det smaksatta så man kommer upp i samma mängd EAA. Visst, man får köpa nytt lite oftare men 199kr för 750g är ändå väldigt billigt!
Fe har sänkt innehållet med 50gram men har som sagt sänkt priset med 50 kr.. Är det nån som ser ifall de har ändrat innehållet mycke? För jag ser att de har ändrat till innehåll per 6 gram istället för tidigare 12..
Citera
2010-01-30, 12:48
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4rret
Fe har sänkt innehållet med 50gram men har som sagt sänkt priset med 50 kr.. Är det nån som ser ifall de har ändrat innehållet mycke? För jag ser att de har ändrat till innehåll per 6 gram istället för tidigare 12..

Det är fortfarande rätt mycket billigare. Förut kostade det 250kr för 800g, ett kilopris på 312,5kr. Nu är det 750g för 200kr, ett kilospris på 266kr. Rätt mycket billigare faktiskt!

Det är fortfarande samma innehåll, bara ett annat doseringsexempel.
Citera
2010-01-30, 13:45
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Det är fortfarande rätt mycket billigare. Förut kostade det 250kr för 800g, ett kilopris på 312,5kr. Nu är det 750g för 200kr, ett kilospris på 266kr. Rätt mycket billigare faktiskt!

Det är fortfarande samma innehåll, bara ett annat doseringsexempel.
Okej, bra.. Jo jag fattade själv att kilopriset har blivit billigare.. Men tack!
Citera
2010-01-31, 16:10
Medlem
Jag tränar alltid på morgonen. För att jag gillar när gymmet är ganska tomt, så man får använda de saker man vill utan att behöva vänta, och för att det passar bra när jag pluggar.

Men har börjat fundera på hur jag ska lägga upp det, för att slippa gå upp 7 för att träna 9 t.ex.

Kan jag köra såhär:

Vakna - Endast EAA - Styrketräning - EAA+snabba kolhydrater - Mat.

Alltså ingen frukost alls. Annars måste jag ju äta frukost typ 7 om jag ska träna runt 9. Känns lite onödigt, och brukar göra att jag tappar lusten att gymma tyvärr.

Är inte den som är speciellt förtjust i snabba kolhydrater innan träning, men kanske borde jag kombinera EAAn innan passet med snabba kollisar?
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-01-31 kl. 16:14.
Citera
2010-01-31, 16:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Jag tränar alltid på morgonen. För att jag gillar när gymmet är ganska tomt, så man får använda de saker man vill utan att behöva vänta, och för att det passar bra när jag pluggar.

Men har börjat fundera på hur jag ska lägga upp det, för att slippa gå upp 7 för att träna 9 t.ex.

Kan jag köra såhär:

Vakna - Endast EAA - Styrketräning - EAA+snabba kolhydrater - Mat.

Alltså ingen frukost alls. Annars måste jag ju äta frukost typ 7 om jag ska träna runt 9. Känns lite onödigt, och brukar göra att jag tappar lusten att gymma tyvärr.

Är inte den som är speciellt förtjust i snabba kolhydrater innan träning, men kanske borde jag kombinera EAAn innan passet med snabba kollisar?
Mitt tips är att göra såhär: EAA träna EAA sen frukost. Kom ihåg att du bör vara vaken minst 2-3h innan du belastar ryggen då det tar ett tag för den att "vakna".
Citera
2010-01-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Mitt tips är att göra såhär: EAA träna EAA sen frukost. Kom ihåg att du bör vara vaken minst 2-3h innan du belastar ryggen då det tar ett tag för den att "vakna".

Hade jag ingen aning om. Någon källa på det? Varför bara inte vara noggrann med uppvärmningen?

Vad säger du om malto tillsammans med EEAt efter passet?
Citera
2010-01-31, 16:23
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Hade jag ingen aning om. Någon källa på det? Varför bara inte vara noggrann med uppvärmningen?

Har inte hört det heller, med en bra uppvärming så ska det nog inte vara några problem, men jag säger inte för mycket för jag vet inte säkert.

Däremot malto + EAA direkt efter passet är en väldigt bra kombination för muskeltillväxt och snabb återhämtning!
Citera
2010-01-31, 16:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Därför att kroppen är inte riktigt vaken: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4132521 hittar inte rapporten nu, men det är iaf inget hittepå.

Jag ogillar malto då det för de flesta är totalt onödigt, men vill du ta det efter passet så shoot, glöm inte frukost.
Citera
2010-01-31, 16:26
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palledaman
Har inte hört det heller, med en bra uppvärming så ska det nog inte vara några problem, men jag säger inte för mycket för jag vet inte säkert.

Däremot malto + EAA direkt efter passet är en väldigt bra kombination för muskeltillväxt och snabb återhämtning!

Skulle nog säga att EAA + mat inom 1h är bättre för muskeltillväxt och snabb återhämtning, beroende på vilket pass det är dock.

Mvh
Citera
2010-01-31, 16:33
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Skulle nog säga att EAA + mat inom 1h är bättre för muskeltillväxt och snabb återhämtning, beroende på vilket pass det är dock.

Mvh
Bättre för muskeltillväxt ja, bättre för snabb återhämtning nee, bättre för nästkommande pass, absolut
Citera
2010-01-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Bättre för muskeltillväxt ja, bättre för snabb återhämtning nee, bättre för nästkommande pass, absolut

Huvudsaken att inte malton ger några negativa effekter på EAAt. Det har det väl inte? Antar att maltons positiva effekter inte är direkt jättestora, men det skadar ju knappast.

Edit: Läste lite fel. Har malto negativa effekter på muskeltillväxten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in