2010-07-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
www.gymvaruhuset.com
ok tack
Citera
2010-07-31, 01:11
Medlem
jugbandbluess avatar
ett par frågor:

vad är skillnaden mellan vassleisolat och vassleprotein? är denna bra/god http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110 ? EDIT: isolate FX heter den

förr i tiden när jag tränade (och allt protein på marknaden smakade skit) brukade jag köpa maltodextrin och blanda i, så det blev sötare. har för mig att nån sa att detta också var bra för att tillgodogöra sig proteinet och för själva återhämtningen efter träningen. hur är det med den saken? kan man skita i det och bara dricka protein med samma resultat?
Citera
2010-07-31, 02:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ett par frågor:

vad är skillnaden mellan vassleisolat och vassleprotein? är denna bra/god http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110 ? EDIT: isolate FX heter den

förr i tiden när jag tränade (och allt protein på marknaden smakade skit) brukade jag köpa maltodextrin och blanda i, så det blev sötare. har för mig att nån sa att detta också var bra för att tillgodogöra sig proteinet och för själva återhämtningen efter träningen. hur är det med den saken? kan man skita i det och bara dricka protein med samma resultat?
Malto efter ett träningspass är för de flesta ganska onödigt, inget du behöver inta såvida du inte tränar flera pass per dag, samma muskler väldigt ofta eller liknande.

Skillnaden vet jag inte, tillverkningsprocessen antar jag.
Citera
2010-08-02, 02:18
Medlem
jugbandblues

http://axon.blogg.se/2010/april/dagens-visdomsord-164-2010.html

Där finns lite nice länkar om ämnet, verkar som att de flesta kommit fram till att det ej är nödvändigt med malto efter träningen.

Whey FX kan jag rekommendera, löser sig perfekt, lätt att diska ur shakern och smakar grymt bra blandat med mjölk (vanlilj, choklad).
Citera
2010-08-02, 18:46
Medlem
Någon som vet vilket proteinpulver som är mest likt gainomax vanilj i smaken ?
Citera
2010-08-02, 21:38
Medlem
ekwohos avatar
[quote=Googleone]Någon som vet vilket proteinpulver som är mest likt gainomax vanilj i smaken ?[/QUOT

nu har jag inte testat så många sorter med vanilj, men av dom jag druckit så har ingen vart i närheten. Men satsa på ett Double Pro proteinet, om du är petig...
Jag har druckit choklad utav den och det är som godis, kan inte tänka mig att vanilj skulle vara sämre. Ett utav dom godaste protein pulver man kan köpa..
Citera
2010-08-03, 18:09
Medlem
Infinitums avatar
Utöver Whey-80 efter gymmet, finns det något annat man kan ta för att "snabba på" muskelbyggande processen? Tänker på proteinshakes, proteinbarsoch annat
Citera
2010-08-03, 19:22
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Utöver Whey-80 efter gymmet, finns det något annat man kan ta för att "snabba på" muskelbyggande processen? Tänker på proteinshakes, proteinbarsoch annat
Mat, massa mat!
Citera
2010-08-03, 22:19
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Mat, massa mat!
Exempel? Gärna nåt enkelt, billigt och snabbt man kan göra
Citera
2010-08-03, 22:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Exempel? Gärna nåt enkelt, billigt och snabbt man kan göra
Snabbt är kvarg. Bara att ta och slänga i en skål, i med lite fun light och klart, sedan ta en smörgås eller två till det, och lite mjölk.

Annars så gillar jag "min" tonfiskblandning: 1burk 150g tonfisk - avrunnen. 110 - 120g Creme bonjour cuisine (gillar den med karljohansvamp och champinjonsmak, len och fin). Sedan 250 - 270g keso mini eller cottage cheese ifrån Lidl. Ca 500kcal och 50g protein. Sedan mjölk eller kolhydrater iaf i någon form.

Annars så är det väl inte så dumt med fil. Vill du ha matförslag så kommer det ta ett tag. Spaghetti och köttfärssås, biffstroganoff och ris, stekt lax med kokt potatis och någon sås.
Citera
2010-08-03, 23:11
Medlem
Hejsan allihopa!

Skulle någon kunna hjälpa mig lite här. har bestämt mig för att börja träna å så har jag köpt lite proteinpulver (Super Gainers Fuel Pro). i doseringen står det,

"Add 3 level scoops to 3 cups (24 fl. oz.) of milk or water"

vad menas?
Citera
2010-08-03, 23:12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekob
Hejsan allihopa!

Skulle någon kunna hjälpa mig lite här. har bestämt mig för att börja träna å så har jag köpt lite proteinpulver (Super Gainers Fuel Pro). i doseringen står det,

"Add 3 level scoops to 3 cups of milk or water"

vad menas?
Du har inte köpt protein utan en gainer. Protein + kolhydrat. 3 skopor pulver ska blandas med 3 koppar mjölk eller vatten, 3 koppar är troligen 4-6dl.

edit: 3 strukna skopor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in